Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Att kunna och vilja ta den fysiska fighten - något som anses högst osvenskt enligt unga svenska män med brun politisk tillhörighet.
Löjligt. Många unga svenska män, oavsett färg på eventuell politisk tillhörighet, skulle gladeligen ta fighten om det verkligen behövdes. Här
http://www.nationmaster.com/graph/li...country&int=-1 har du en länk till en undersökning i vilken Sverige och övriga nordiska länder är i topp vad gäller försvarsvilja. Visserligen är den från 90-talet, men jag tror då blankt inte att attityden har ändrats speciellt mycket. jag vet iallafall inte många inte skulle kunna tänka sig att ställa upp till rikets försvar. Tvärtom hörde jag det mest gnällas över att man
inte fick göra lumpen då det begav sig.
Men jag antar att du är någon slags arab eller liknande patrask som brukar gnälla på att svenskar är mesiga. Jag skall förklara en sak för dig. Vi svenskar är inte mesiga när det väl gäller. "När det väl gäller" är inte då man råkar ut för ett gäng ludna araber som söker bråg i krogkön. Då backar svensken hellre än börjar slåss till ingen nytta, vilket är klokt. Om vårt land blir anfallet av en främmande makt däremot, då skulle svensken med stor sannolikhet ställa upp för att försvara sin fosterjord. Det har vi gjort förr, och det kan vi göra igen.