2012-06-09, 21:38
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ru-oleg
Finland och USA vågar inte. Dock är chansen stor att Moderlandet skickar iväg en eller två salvor och gör rent hus likt händelsen i Georgien.

Hoppas även att Ryssland lägger beslag på lite krigsmateriel ifrån USA som finns i Finland.

Ingen Finne räds ryssen. Ointelligenta berusade ryssar vågar bara slås om de är minst 10 gånger fler...
Citera
2012-06-09, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ingen Finne räds ryssen. Ointelligenta berusade ryssar vågar bara slås om de är minst 10 gånger fler...

Även om det skulle vara sant så är ryssen minst 10 gånger fler så nu kan du gå och gråta en flod över detta faktum. Ryssland har dessutom kärnvapen och Finland har tvättbrädor.
Citera
2012-06-09, 21:57
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Fan skulle vi hjälpa Finland (cannon fodder) för? Blir det krig hoppas jag på en lika sweet ride för Sverige som för 70 år sedan. Fatta sedan också vilken industriboom det skulle bli i Sverige om Saab fick börja kränga plan till ryssarna.

Ni behöver inte "hjälpa" Finland, eftersom ni är totalt värdelösa i en krigssituation i vilket fall som helst. Dock tycker jag att du ska vara jävligt tacksam att Finland motade bort ryssfittorna tidigare i historien, för de var de enda som skulle lyckats med det, och tack vare det pratar inte du ryska idag. Sverige är den sämst militärt rustade nationen på denna planet, och då pratar jag inte om krigsmateriel, som i fallet med vinterkriget visade sig inte alls vara den avgörande faktorn, utan om den mentala biten. Svenskar kan inte kriga, för de är så sjukligt svaga och värdelösa som människor att de skulle ge efter vid minsta lilla motstånd, och låta ockupanterna knulla deras kvinnor, precis som redan sker i dagens läge i detta efterblivna jävla fittland.
Citera
2012-06-09, 22:34
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Ni behöver inte "hjälpa" Finland, eftersom ni är totalt värdelösa i en krigssituation i vilket fall som helst. Dock tycker jag att du ska vara jävligt tacksam att Finland motade bort ryssfittorna tidigare i historien, för de var de enda som skulle lyckats med det, och tack vare det pratar inte du ryska idag. Sverige är den sämst militärt rustade nationen på denna planet, och då pratar jag inte om krigsmateriel, som i fallet med vinterkriget visade sig inte alls vara den avgörande faktorn, utan om den mentala biten. Svenskar kan inte kriga, för de är så sjukligt svaga och värdelösa som människor att de skulle ge efter vid minsta lilla motstånd, och låta ockupanterna knulla deras kvinnor, precis som redan sker i dagens läge i detta efterblivna jävla fittland.

Väldigt hårda och efterblivna påhopp du kommer med.

Nu ska jag inte skönmåla historien, men svenskarna lyckades stoppa en hel rysk front, samt skjuta ned dubbelt så många flygplan - det tycker ändå jag är rätt bra betyg. Sedan får vi inte glömma bort vilka som försvarade riksdagshuset i Berlin 1945.

Att Sverige inte hjälpte Finland officiellt med att gå med i kriget beror dels på att du får se på hur stor Krigsmakten var 1939 - sedan löste det sig fint ändå utan att vi gick med i kriget.
Citera
2012-06-09, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Tycker att Sverige får ta emot oförtjänt mycket "stryk", för sitt agerande gentemot Finland i ww2.., och det säger jag som Finne som jag är. De gjorde vad det kunde (+ kände sympati för den Finland) + såg riskerna i att dras in i ww2.

Sedan även en sak som inte har belysts alls tråden är barnen som skickades över under krigsåren, Finska sårade som behandlades i Sverige.

Finländare som jag är kan jag bara säga : jag skulle ha hoppats att andra länder hade gjort lika mycket som Sverige för Finland under ww2.
Citera
2012-06-09, 23:55
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0nbarkborre
Även om det skulle vara sant så är ryssen minst 10 gånger fler så nu kan du gå och gråta en flod över detta faktum. Ryssland har dessutom kärnvapen och Finland har tvättbrädor.
Men snälla någon. Vad är det för dagisnivå på dina argument?
Om nu ryssarna skulle sätta några krav på Finland skulle NATO med en gång tysta den lilla hybrissjuka Putin. Ryssland har inget att sätta emot utrikespolitiskt om Europa höjer ett varningens finger.
Citera
2012-06-10, 01:09
Tror media förstora som vanligt. Litet uttalande hit och dit blir lätt ett "hot".
Citera
2012-06-10, 06:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tycker att Sverige får ta emot oförtjänt mycket "stryk", för sitt agerande gentemot Finland i ww2.., och det säger jag som Finne som jag är. De gjorde vad det kunde (+ kände sympati för den Finland) + såg riskerna i att dras in i ww2.

Det fanns svenskar och svenskar. Vem glömmer svenska vänstermänniskor som sprang vid sidan av kortegen av frivilliga svenskar som skulle till Finland och ropade skällsord som "Mördare!" till dem? Inget är glömt eller förlåtet, varken det, det senare agerandet som en avlönad trupp svenska förrädare för en utomstående fientlig makt eller den nutida kulturmarxismen. Finska rödingar är väl generellt förlåtna, för de ställde väl upp på att strida mot ryssen som alla andra?
Senast redigerad av Europe 2012-06-10 kl. 06:21.
Citera
2012-06-10, 07:00
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
Tror media förstora som vanligt. Litet uttalande hit och dit blir lätt ett "hot".

Det är dock en känslig fråga, så helt kallt är det inte, även om jag inte misstänker krig.
Citera
2012-06-10, 13:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det fanns svenskar och svenskar. Vem glömmer svenska vänstermänniskor som sprang vid sidan av kortegen av frivilliga svenskar som skulle till Finland och ropade skällsord som "Mördare!" till dem? Inget är glömt eller förlåtet, varken det, det senare agerandet som en avlönad trupp svenska förrädare för en utomstående fientlig makt eller den nutida kulturmarxismen. Finska rödingar är väl generellt förlåtna, för de ställde väl upp på att strida mot ryssen som alla andra?

Som jag har förstått det så enades Finland när Sovjet anföll, gammalt groll om vita o röda blev en parentes när nationens självständighet stod på spel. Fanns förstås en "exil-regering" i Sovjet som hade radio program där man proklamerade om "arbetarens paradis".

Kände inte inte till att Svenska frivilliga fick ta emot skällsord av svenska vänstermänniskor
Citera
2012-06-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Men snälla någon. Vad är det för dagisnivå på dina argument?
Om nu ryssarna skulle sätta några krav på Finland skulle NATO med en gång tysta den lilla hybrissjuka Putin. Ryssland har inget att sätta emot utrikespolitiskt om Europa höjer ett varningens finger.

Jo det gick ju bra i Georgienkriget med Nato?? Inte då! Putin gjorde som han ville och det var Sarkozy som räddade slipsätaren den gången...så ditt snack om att Putin skulle vara feg är ju bara struntprat och på dagisnivå!

Dessutom var det en general utan något som helst inflytande över rysk utrikespolitik som gjorde uttalandet....tänk på vad svenska generaler vräkte ur sig när man jagade påhittade ubåtar!
Citera
2012-06-10, 19:47
Medlem
Imirons avatar
Om NATO så mycket som hostar något som påminner om mobilisering så kommer ju ryssarna kissa på sig. Lär knappast bli något ordentligt bråk av det här. Men finnar som svenskar bör ändå se över möjligheten att gå med i NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in