Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Ni behöver inte "hjälpa" Finland, eftersom ni är totalt värdelösa i en krigssituation i vilket fall som helst. Dock tycker jag att du ska vara jävligt tacksam att Finland motade bort ryssfittorna tidigare i historien, för de var de enda som skulle lyckats med det, och tack vare det pratar inte du ryska idag. Sverige är den sämst militärt rustade nationen på denna planet, och då pratar jag inte om krigsmateriel, som i fallet med vinterkriget visade sig inte alls vara den avgörande faktorn, utan om den mentala biten. Svenskar kan inte kriga, för de är så sjukligt svaga och värdelösa som människor att de skulle ge efter vid minsta lilla motstånd, och låta ockupanterna knulla deras kvinnor, precis som redan sker i dagens läge i detta efterblivna jävla fittland.
Väldigt hårda och efterblivna påhopp du kommer med.
Nu ska jag inte skönmåla historien, men svenskarna lyckades stoppa en hel rysk front, samt skjuta ned dubbelt så många flygplan - det tycker ändå jag är rätt bra betyg. Sedan får vi inte glömma bort vilka som försvarade riksdagshuset i Berlin 1945.
Att Sverige inte hjälpte Finland officiellt med att gå med i kriget beror dels på att du får se på hur stor
Krigsmakten var 1939 - sedan löste det sig fint ändå utan att vi gick med i kriget.