Citat:
Ursprungligen postat av carlmclam
Ryssland kommer inte invadera Finland, eftersom:
Eftersom Finland är ett neutralt harmlöst land, så skickar en invasion signalen att Ryssland kan invadera vilka länder som helst som de anser är ett hot, som ett USA... fast med förbud mot demonstrationer och granskningar. Detta kommer göra varenda, och jag menar VARENDA, land i dess närområde nippriga och dessa kommer börja med en upprustning vi inte sett sen kalla krigets värsta dagar.
CIA etc. - däremot - kommer gnugga händerna av förtjusning över att ha finfina svepskäl att gå bananas i det ockuperade Finland samt Ryssland proper. Detta kommer innebära enormt lidande för civilbefolkningen i rysslnad och den ryska krigsmakten, men eftersom de är omgivna av nu välbeväpnade fiender så vet de inte riktigt var de ska slå, så de blir passiva. Därefter kommer de sitta fast i ett Tjetjenien (fast där motståndarsidan har drönare) fast värre.
Summa summarum: Ryssland kommer inte invadera Finland. Inte Estland eller Polen heller: detta är de sista dödsryckningarna av Sovjetunionen, bara släpp det och gå vidare.
Vad du inte tycks första med detta att Finland är ett neutralt harmlöst land är att det inte har hejdat ryssen förut. Det hela sker i faser: 1. En successiv förryskning, alltsa personer flyttar till det säkra och relativt trevliga finland. Ryssen blir fler, skolor öppnas, affärsverksamhet, sa smaningom är det fullt med satan ryssar pa gatorna. Fas 2: Finländarna gör nagot för att stoppa förryskningen, alltsa nagon form av restriktioner. Fas 3. Ryssarna bör skyddas av moderlandet. Fas 4. Finnen säger: sa fan heller! Fas: 5 Ryssen anfaller.
Vi befinner oss just nu vid fas 1-2, eftersom vi snart maste fa stoppa pa dom där ryssarna. Vad den där natogeneralen svammlar om betyder skit! För san är ryssen. Det som betder nagot är i vilken fas vi befinner oss i och hur vi förbereder för nästa historiskt nödvändiga fas - tyvärr!
Alltsa - vi vill inte ha ryssar i finland. Punkt slut.
Jag skulle önska att vara politiker hade haft förutseende nog att fatta att dom inte borde ha gatt med i Eu och att dom borde ha stängt gränserna för ryssen, för nu är det för sent.
P.S Dessutom hoppas jag verkligen att man skärper sig i armen och slutar ha kvinnor i barackerna - inte kan man försvara landet med fittor.