2012-06-06, 21:09
Medlem
frozendragons avatar
Jag använder just nu Filezilla på min server för FTP men skulle kunna tänka mig att byta till ett annat program om det fanns ett som kunde göra detta. I alla fall så letar jag efter ett sätt att slå ihop flera fysiska mappar till en virtuell när man är inne på ftp servern.

Jag ska försöka förklara för dem som inte förstår. Tänk att du har mapp A och B som ligger på varsin disk i mapp A finns filerna A-1, A-2 och A-3 samt i mapp B finns filerna B-1, B-2 och B-3. Om du nu loggar in på ftp servern så ser du en mapp som innehåller filerna A-1, A-2, A-3, B-1, B-2 och B-3.

Om detta går att göra med Filezilla perfekt, förklara hur man gör eller peka mig till en sida som förklarar. (eftersom det är öppen källkod kanske det finns någon som stöt på detta problemet förut och fixat det) Om inte så kanske det finns ett ftp program som klara det i så fall vilket?
Citera
2012-06-06, 21:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Det är väl bara att lägga till de mappar du vill dela ut i shared folders och ge dina användare "read" behörighet till dom...
Citera
2012-06-06, 21:46
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är väl bara att lägga till de mappar du vill dela ut i shared folders och ge dina användare "read" behörighet till dom...
Tror du missuppfattat Mapp A och B kommer se ut som en mapp när de är inne på ftp servern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in