• 1
  • 2
2005-03-04, 14:13
Medlem
Grindbusters avatar
Kom över 4st benzo tabletter igår. Undrar vad dessa är och hur mycket man ska ta? Vet inget mer om dem än att de är benzo. Har testat o sökt och fått fram att benzo ger muskelavslappningar, trötthet och att man blir lugn. Stämmer detta? Har ingen som helst erfahrenhet av benzo så jag undrar hur farligt det är osv...
Citera
2005-03-04, 14:22
Medlem
nyblads avatar
En jävla skillnad på sobril5or och att tugga xanor 3or.
Fråga i pilleridentifieringstråden eller kanske här vad det är för något och läs benzofaqen!
Citera
2005-03-04, 14:26
Medlem
Grindbusters avatar
pillrena är små vita med en liten symbol på.. Ser lite ut som ett e fast tjockare med lite kurvor på.
Citera
2005-03-04, 15:35
Medlem
crassys avatar
Ja, beror helt på benzotyp. Vad är det för symbol? Är det brytskåra/krysskåra? Storlek? Tycker det låter som sobril/oxoscand. Skitbenzo med andra ord. =)

Kolla i pilleridentifieringstråden, den danska versionen av FASS är klockren för ändamålet tycker jag...

Generellt sett är benzo bra att ha till hands om man t.ex. får en snetripp eller liknande. För mig funkar de bra med alkohol (blir glad och uppåt) medan andra kan bli våldsamma etc. Benzo är också bra mot baksmälla, både från alkohol och från t.ex. e. En bra allround-tablett att ha tillhands.

Benzo är också väldigt beroendeframkallande (kolla http://www.benzo.org.uk , där finns även en tabell som jämför styrkan hos olika benzopreparat). En forskare inom psykoaktiva substanser som jobbar på Karolinska som jag pratat med tyckte att benzo var näst farligast ur denna synpunkt (efter opiater). Samma person tyckte för övrigt att LSD var den minst farliga drogen ur samma perspektiv och hade själv trippat ett antal gånger. =)
Citera
2005-03-04, 15:38
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
En jävla skillnad på sobril5or och att tugga xanor 3or.

Aldrig sett Xanor 3:or. Existerar de verkligen? 2:or Xanor Depot är väl de högsta?
Citera
2005-03-04, 15:38
Medlem
Grindbusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crassy
Ja, beror helt på benzotyp. Vad är det för symbol? Är det brytskåra/krysskåra? Storlek? Tycker det låter som sobril/oxoscand. Skitbenzo med andra ord. =)

Kolla i pilleridentifieringstråden, den danska versionen av FASS är klockren för ändamålet tycker jag...

Generellt sett är benzo bra att ha till hands om man t.ex. får en snetripp eller liknande. För mig funkar de bra med alkohol (blir glad och uppåt) medan andra kan bli våldsamma etc. Benzo är också bra mot baksmälla, både från alkohol och från t.ex. e. En bra allround-tablett att ha tillhands.

Benzo är också väldigt beroendeframkallande (kolla http://www.benzo.org.uk , där finns även en tabell som jämför styrkan hos olika benzopreparat). En forskare inom psykoaktiva substanser som jobbar på Karolinska som jag pratat med tyckte att benzo var näst farligast ur denna synpunkt (efter opiater). Samma person tyckte för övrigt att LSD var den minst farliga drogen ur samma perspektiv och hade själv trippat ett antal gånger. =)
Vad jag förstått så är de själva beroende delen som är farlig? Ingen snackar om skador dem kan ge osv. Kommer bara testa dem jag har och ser då ingen fara eftersom jag knappas blir beroende efter att ha tuggat en gång..
Citera
2005-03-04, 15:40
Medlem
fLxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindbuster
Kom över 4st benzo tabletter igår. Undrar vad dessa är och hur mycket man ska ta? Vet inget mer om dem än att de är benzo. Har testat o sökt och fått fram att benzo ger muskelavslappningar, trötthet och att man blir lugn. Stämmer detta? Har ingen som helst erfahrenhet av benzo så jag undrar hur farligt det är osv...

Fel forum för det första. Håll dig borta från benzo.. Om du fortfarande är kapabel till att ta hand om din ångest så börja fan inte tugga den skiten.
Citera
2005-03-04, 15:41
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindbuster
Vad jag förstått så är de själva beroende delen som är farlig? Ingen snackar om skador dem kan ge osv. Kommer bara testa dem jag har och ser då ingen fara eftersom jag knappas blir beroende efter att ha tuggat en gång..

Hehe, efter att ha knaprat benzo vill man ha mer. Tro mig. Skönt som fan att aldrig vara bakfull mer till exempel... Farlig och farlig.. Du kan göra rätt dumma saker på benzo ibland och du minns ofta inte ett skit efteråt, speciellt om sprit är inblandad...
Citera
2005-03-04, 15:43
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLx
Fel forum för det första. Håll dig borta från benzo.. Om du fortfarande är kapabel till att ta hand om din ångest så börja fan inte tugga den skiten.
Håller med. Just eftersom benzo är en drog som du kan ta var som helst när som helst utan att nån märker det (försök göra det med LSD =) ) så är det lätt att gå ner sig i det, liksom i opiater. Viktigast är dock att inte ha nån regelbundenhet i benzointagen. En gång i veckan tror jag inte skadar så mycket, men det är min personliga åsikt. Bäst är nog att låta bli helt.
Citera
2005-03-04, 15:58
Medlem
Spliffmeisters avatar
Xanor Depot 3 mg finns visst!
Citera
2005-03-04, 16:03
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Xanor Depot 3 mg finns visst!
Japp, du har rätt. Tuggar man dem då eller? Tuggade en 2:a en gång och den var klibbig som fan, inte alls god som Xanor 1:or =)
Citera
2005-03-04, 16:05
Medlem
Grindbusters avatar
okej, så det är inte värt att testa då? Bättre o ge bort mina pills jag fick?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in