• 1
  • 2
2012-06-06, 19:25
Medlem
Om jag kör en vinnare&plats på V75, tex att häst nummer 5 vinner lopp 8.
Men häst nummer 5 blir struken. Sedan vinner häst nummer 6 i lopp 8?! har jag vunnit då jag istället får häst nummer 6 automatiskt?

MVH
Citera
2012-06-06, 19:30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ja, om nummer 6 står först i turordningen ,och om du inte har valt reserver där en annan siffra står först.
Senast redigerad av DyslexiKungen 2012-06-06 kl. 19:34.
Citera
2012-06-06, 19:32
Medlem
valde inga reserver så då får jag alltså häst nummer 6?
Citera
2012-06-06, 19:34
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMMii
valde inga reserver så då får jag alltså häst nummer 6?
Står den först i turordningen ?
Citera
2012-06-06, 19:36
Medlem
ingen aning, inte så hajj påt ännu, men på brochyren tog jag häst nummer 5, som vart struken och häst 6 vann. eller är det en annan turordning på automatiska reservhästar man får om man inte väljer egna reserver?
Citera
2012-06-06, 19:40
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
ingen aning, inte så hajj påt ännu, men på brochyren tog jag häst nummer 5, som vart struken och häst 6 vann. eller är det en annan turordning på automatiska reservhästar man får om man inte väljer egna reserver?
I varje lopp så finns en turordning färdig,om din häst nummer 5 blev struken så då går turordningen in och då är det den häst nummer som står först i turordningen som gäller och då måste nummer 6 vara först där,och om häst nummer 6 skulle också vara struken så då går den häst som är 2a i turordningen in o.s.v
Citera
2012-06-06, 19:47
Medlem
okej då förstår jag, det va på Mantorp i lördags så har inte kvar brochyren så jag kan kolla vilken häst som va första reserv i lopp 8
Citera
2012-06-06, 20:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
okej då förstår jag, det va på Mantorp i lördags så har inte kvar brochyren så jag kan kolla vilken häst som va första reserv i lopp 8
Jag hoppas att nummer 6 står först där och du vinner
Citera
2012-06-06, 20:07
Medlem
fallingaparts avatar
Vänta lite nu, men som jag har förstått det så gäller inte alls turordningen på vinnare/plats Dagens dubbel/Tvilling osv, utan bara på typ v5/64/65/75/86 och de där.

Turodrningen står längst ner på startlistorna på internet/broschyren.

Men om jag har förstått det rätt har spelet för dig strykits. Med andra ord kan du lämna in spelkupongen och få pengarna tillbaka...

"Strykningar
Om en häst jag har på min kupong blir stuken av olika anledningar, oftast sjukdom, skada eller transportproblem, så finns det vissa regler för vilken häst jag får istället. Har jag markerat reserver på min kupong så får jag någon av dessa. På Internet står de inom parantes och på spelkvitton markeras de med F och A (Första och andra reserv). I varje lopp så finns det något som heter turordning och det är den som bestämmer vilken häst jag får om jag inte har markerat reserver. Om jag redan har den första hästen på min kupong så får jag hästen som står som tvåa. Om jag redan har den också så får jag hästen som står som nummer tre osv. Detta gäller endast V75, V64, V65, V5, V4. Blir en häst struken på dagens dubbel, lunch dubbel, raket, vinnare, tvilling osv så får du en återbetalning på din kupong istället och ingen reserv."

http://www.sharps.se/travskolan
Citera
2012-06-06, 20:14
Medlem
fallingaparts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja, om nummer 6 står först i turordningen ,och om du inte har valt reserver där en annan siffra står först.

Tänkte bara tipsa dig också.

Tur-ordningen gäller ej vid vinnare/plats/dd/raket osv.

Släng för Guds skull inte kupongen och kolla på turordningen utan lämna bara tillbaka den så får du det du satsat.

Fick reda på detta för nåt år sen, får lite ångest när jag funderar på om jag slängt nån kupong för jag kollade också på turordningen på vinnare innan...
Senast redigerad av fallingapart 2012-06-06 kl. 20:17.
Citera
2012-06-06, 20:21
Medlem
hur länge gäller kupongen då? kan man lämna in en vecka efter o be dom köra den i maskinen o se om det blev vinnst?
Citera
2012-06-06, 20:29
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallingapart
Tänkte bara tipsa dig också.

Tur-ordningen gäller ej vid vinnare/plats/dd/raket osv.

Släng för Guds skull inte kupongen och kolla på turordningen utan lämna bara tillbaka den så får du det du satsat.

Fick reda på detta för nåt år sen, får lite ångest när jag funderar på om jag slängt nån kupong för jag kollade också på turordningen på vinnare innan...
Läste snabbt att det var spel på V75 altså 7 lopp ,du har så rätt så blir en häst struken i en vinnare och plats då får man pengarna tillbaka eller hur ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in