2012-06-06, 19:08
Medlem
WTHWYWTPs avatar
18 vårar och tyvärr kändis hos fogden.

efter att pissat dom i ansiktet alltför länge tänkte jag klampa in på kontoret inom kort för att försöka mig på en bra deal. kontakter inom bygg-branschen har jag ett antal och lite annat, har helt enkelt inte orkat göra något och bara försökt leva livet trots dessa omständigheter men har tur nog förstått att det inte går. (dvs att jag kommer ha jobb inom någon månad bara jag tar tag i det, som jag ska, är detta värt att nämnas?)

Jag hade tänkt mig att gå rakt på sak väl där: jag har ingen utbildning, får minimum inkomst från soc.
tänkte erbjuda dom 1500 varje månad (förutsatt att dom sätter stopp för denna fina ränta det blivit under våran underbara tid) + att om jag ruskar åt mig mer pengar (svart) vill jag kunna betala 1500 + det jag väljer att lägga till varje månad.

kommer vi inte överens om något jag blir nöjd över så räcker jag finger och vänder mig förmodligen till oskattade aktiviteter dom resterande åren av mitt liv då jag inte är så jävla sugen att stå utan lägenhet tills jag är 25+.

jag kommer ju självfallet lägga upp det snyggt när jag väl är där, men snabbt & rakt på sak så är detta vad jag ska försöka åstadkomma.

vad tror ni, kommer dessa guld-sugande iglar kunna överväga en sådan deal?
mvh

[i]dom som bara vill påpeka att jag har satt mig i skiten, och dom som tycker att "oskattade-aktiviteter-delen" är en dålig idé så vill jag att ni ska veta att alla människor är olika, och detta är mitt/mina val
Citera
2012-06-06, 19:13
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTHWYWTP

efter att pissat dom i ansiktet alltför länge tänkte jag klampa in på kontoret inom kort för att försöka mig på en bra deal. kontakter inom bygg-branschen har jag ett antal och lite annat, har helt enkelt inte orkat göra något och bara försökt leva livet trots dessa omständigheter men har tur nog förstått att det inte går. (dvs att jag kommer ha jobb inom någon månad bara jag tar tag i det, som jag ska, är detta värt att nämnas?)

Jag hade tänkt mig att gå rakt på sak väl där: jag har ingen utbildning, får minimum inkomst från soc.
tänkte erbjuda dom 1500 varje månad (förutsatt att dom sätter stopp för denna fina ränta det blivit under våran underbara tid) + att om jag ruskar åt mig mer pengar (svart) vill jag kunna betala 1500 + det jag väljer att lägga till varje månad.

kommer vi inte överens om något jag blir nöjd över så räcker jag finger och vänder mig förmodligen till oskattade aktiviteter dom resterande åren av mitt liv då jag inte är så jävla sugen att stå utan lägenhet tills jag är 25+.

jag kommer ju självfallet lägga upp det snyggt när jag väl är där, men snabbt & rakt på sak så är detta vad jag ska försöka åstadkomma.

mvh

[i]dom som bara vill påpeka att jag har satt mig i skiten, och dom som tycker att "oskattade-aktiviteter-delen" är en dålig idé så vill jag att ni ska veta att alla människor är olika, och detta är mitt/mina val

Prata med fogden, dom är villiga att förhandla.
Citera
2012-06-06, 19:22
Medlem
Du ska naturligtvis betala din skuld som vilken vettig människa som helst fogden kommer med största sannolikhet inte acceptera 1500 kr i månaden utan ta summan ner till existensminimum vill du ha en annan deal så kommer du nog längre ifall du försöker komma överens med de/den som du är skyldig pengar om en avbetalningsplan istället är även de/den som bestämmer ifall räntan ska frysas.

Ifall du jobbar svart eller inte kunde jag inte brytt mig mindre om (skatt är stöld) men ifall du nu "vill ha en lägenhet innan du är 25" så kommer det antagligen krävas att du har en vit inkomst samt att du är skuldfri hos fogden annars så har jag svårt att se att någon kommer vilja hyra ut till dig.
Citera
2012-06-06, 19:40
Medlem
SemperTergos avatar
En parasit som du har väl inget att frukta. Om du redan lever på Soc. (dvs. mina pengar) finns det ingen inkomst att mäta ut! Att du skulle ha några kapitalvaror värda att utmäta finner jag mindre troligt. Gräv ner dig
Citera
2012-06-06, 20:00
Medlem
Den enda guldsugande igeln här är du.
Citera
2012-06-06, 20:34
Medlem
Ta reda på vart du har skulder,ring upp dom inkassobolagen och fråga ang avbetalningsplan,gentemot att dom drar tillbaka ärendet från KFM. Är skulderna gamla,så kommer dom inte gå med på det. KFM kommer inte godta en avbetalningsplan från dig. Tror inte dom kommer bry sig om om du ger dom finget. Dom kommer jaga dig hela ditt liv,tills du är kvitt dina skulder. Lägenhet kanske du kan hyra i andra hand. Inget bolag kommer hyra ut till dig. Och lån kan du ju glömma. Och att ha bil eller annat skrivet på dig är bara glömma.

1. Skaffa ett jobb som är vitt,Jobba hårt i några år och betala av skulderna,då kan du ju ha ett drägligt liv från 30 år och uppåt.

2. Jobba svart,och skit i att betala tillbaka. Men hela ditt liv kommer bli jobbigare.
Citera
2012-06-06, 21:21
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockolat
Ta reda på vart du har skulder,ring upp dom inkassobolagen och fråga ang avbetalningsplan,gentemot att dom drar tillbaka ärendet från KFM. Är skulderna gamla,så kommer dom inte gå med på det. KFM kommer inte godta en avbetalningsplan från dig. Tror inte dom kommer bry sig om om du ger dom finget. Dom kommer jaga dig hela ditt liv,tills du är kvitt dina skulder. Lägenhet kanske du kan hyra i andra hand. Inget bolag kommer hyra ut till dig. Och lån kan du ju glömma. Och att ha bil eller annat skrivet på dig är bara glömma.

1. Skaffa ett jobb som är vitt,Jobba hårt i några år och betala av skulderna,då kan du ju ha ett drägligt liv från 30 år och uppåt.

2. Jobba svart,och skit i att betala tillbaka. Men hela ditt liv kommer bli jobbigare.

Bra sammanfattning av hur det funkar. Om TS har en skuld kommer utgångspunkten vara att han ska betala den. Det har inget med åsikter eller inte utan det är ett faktum TS inte kan komma runt. Kan han förhandla med inkassobolagen - fine. Försöker han bara dra är han en loser i flera bemärkelser. Oavsett vad som är hans val eller inte har han nog inte fattat att det inte är han som kan välja...
Citera
2012-06-07, 22:27
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTHWYWTP

mvh

Du kan inte komma överens med KFM. Deras uppgift är att utmäta dina tillgångar. KFM har ingen befogenhet att stoppa räntan. De som du kan förhandla med är de fordringsägare som du är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in