2012-06-06, 11:03
Medlem
prille1s avatar
Flertalet reklamer ifrån rånartjänst har under flera år följt samma koncept, nämligen att de knackar på hemma hos någon slumpmässig person som betalar sin TV-licens, för att sedan sjunga för denne person som tack.

Men är de verkligen så slumpmässigt som man upplever det i reklamen? Vad händer exempelvis om de ringer på hos någon och det kommer ut en bakfull och äcklig jävel, helt neddränkt i svett efter ett ligg med krogludret ifrån gårdagen? eller en pundare som kört tjackrace i en vecka, ståendes där i kalsonger med utslagna tänder och kanylhål i armarna? Känns osannolikt att det skulle hamna på TV.

Dessa faktorer och många fler som jag inte har tagit upp, sänker sannolikheten rejält för denna usla PR-smörja. Dessutom så lurar de sina kunder eftersom de faktist ritar upp en bild av att det finns en chans att de står och sjunger utanför ens dörr en dag om man nu betalar sin TV-licens.

En av reklamerna när de gör ett hembesök.
http://www.youtube.com/watch?v=7gWv7YNNhqY

Vad tror ni?
Senast redigerad av prille1 2012-06-06 kl. 11:09.
Citera
2012-06-06, 11:39
Medlem
ExclusifCognacs avatar
Jag hoppas du förstår att det sannolikt rör sig om skådespelare?
Citera
2012-06-06, 11:44
Medlem
plaskets avatar
Hur stor är sannolikheten att en tjackpundare skulle betala TV-licens?
Citera
2012-06-06, 11:52
Medlem
prille1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExclusifCognac
Jag hoppas du förstår att det sannolikt rör sig om skådespelare?
Säkerligen, men in slutet av reklamen står det "Vill du också bli tackad?" Det är missvisande marknadsföring.

Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Hur stor är sannolikheten att en tjackpundare skulle betala TV-licens?
Haha, han kanske är rädd för att de ska komma och knacka på dörren om han inte betalar?
Citera
2012-06-06, 11:56
Medlem
Illusioners avatar
Har också funderat på det där. Speciellt när jag hör radio-versionen av reklamerna.
Citera
2012-06-06, 12:15
Medlem
ExclusifCognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prille1
Säkerligen, men in slutet av reklamen står det "Vill du också bli tackad?" Det är missvisande marknadsföring.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har också funderat på det där. Speciellt när jag hör radio-versionen av reklamerna.

Jag hade fel. Det rör sig om en: "herrn? Hallå! Ja, hej. Jag tänkte kolla med dig om vi kunde filma dig till en kort reklamfilm? Du får se vad som händer. Spela lite överraskad".

Källa:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in