2012-06-06, 06:38
Medlem
chainmails avatar
Vaknar så sakteliga med en kopp kaffe till SVT1 med förväntningar om att se nyheterna (inga idag) men ser Familjebilder (A tribute to Rosie O'Donnel) - en bukett i hjärntvättade vita, gula, bruna och svarta barn som okritiskt och naivt berättar vad en familj är: "en pappa och en pappa och ett barn", "en mamma och ett barn", "en mamma och en mamma och ett barn", "en mamma, en morfar och ett barn" osv men märkligt nog inte en pappa, en mamma och ett barn. Ush, ser nu två lesbiska gifta sig - enda bröloppet...

Mycket effektivt med dessa hjärntvättade barn, tack och lov läser småttingar som regel inte översättningar och kulturmarxisterna på SVT hade inte tänkt på att dubba...

1. Har SVT helt övergått i ett normlöst tillstånd?
2. Är normlösheten allmänt accepterad?
3. Är det SVT:s uppdrag att på detta sätt köra norm- och samhällsupplösande propaganda?
4. Om man är emot fostrande normlös propaganda i statstelevisionen - vad kan man konkret göra för att stoppa denna?
5. Vad tycker du om denna propaganda?
Senast redigerad av chainmail 2012-06-06 kl. 06:54.
Citera
2012-06-06, 10:55
Medlem
Robin Woods avatar
Den normlösa utvecklingen kommer inta bara så där på en gång. Den har smugit sig på under många år, utan att man har märkt det, förrän efteråt, då man man blickar tillbaka på vad som har skett.
Det har naturligtvis funnits en strategi bakom nedläggningar av företag som flyttat utomlands. Söndrade äktenskap har duggat tätt, vilket har hjälpt till att skapa normlöshet för många.

Resultatet skall verka för att man skall kunna hantera den uppblandning av nationaliteter som sker på ett mer lämpligt sätt. Är det inte sant att man ser de invandrade som mer sammanhållande i förhållande till den ursprungliga befolkningen. Vilket i min syn verkar ha varit med i beräkningarna. Man har skapat barriärer mellan olika grupper, för att få dem att framstå som olika, vilket har lyckats med ett enda penndrag utan ansträngning. Normlösheten hålls igång på många olika sätt, och man skyller naturligtvis på allt och alla andra. Politikernas fel är det väl ändå inte, då de har häcken full med toppuppdrag inom EU och andra toppstyrda organ. Och dit kommer inte folket, enbart för att vi kan ju inte förstå sådant!
Citera
2012-06-06, 12:06
Medlem
1. Jag tycker det. För mig ingår det i indoktrineringen. Journalistkåren i Sverige är landets mest indoktrinerade yrkeskår någonsin.

2. Nej inte helt. Alla icke indoktrinerade samhällskritiker är medvetna och säkerligen de flesta med sunt förnuft kvar.

3. SVT's uppdrag är ju tyvärr att indoktrinera. De följer inga andra rättesnören längre.

4. Utryck dig som du gör nu. Även ute i livet. Jag gör det. Jag tycker att jag kan göra nytta i kampen mot vårt förljugna och indoktrinerade samhälle. Människan mår dåligt och då kommer hon ofta till mig.

5. Tja du. Hyllandet av normlöshet och okunskap osv leder till mänskligt lidande och nedbrytande av samhället. Svenska journalister sysslar med detta 100% av sin tid. De är inte medvetna om hur destruktiva de är. Som vanliga ansvarsfulla medborgare måste vi motverka det.
Citera
2012-06-06, 13:43
Medlem
Bullens avatar
SVT dokumentär repriserar en dokumentär, där barn berättar om olika familjekonstellationer. Det är inget barnprogram. För det är väl det TS tror? För hur kan man annars tolka in så mycket nonesens.
Citera
2012-06-06, 14:00
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
SVT dokumentär repriserar en dokumentär, där barn berättar om olika familjekonstellationer. Det är inget barnprogram. För det är väl det TS tror? För hur kan man annars tolka in så mycket nonesens.
Nu var det faktiskt så att denna "dokumentär" mycket lätt kunde förväxlas med ett barnprogram, hade det dessutom varit dubbat på svenska hade det varit ett faktum.

När du menar dokumentär avseende detta program - vad menar du då?

@Mindfulpilot: Jag uttrycker mig så och skarpare i vardagen. Jag står inte ut med att bli överkörd av dessa direkt samhällsdestruktiva krafter.

Denna "dokumentär" får mig ännu en gång att tänka på media och dess svek mot det svenska folket.
Citera
2012-06-07, 02:30
Medlem
Skilj på familj och idealfamilj.
Citera
2012-06-07, 06:21
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Skilj på familj och idealfamilj.
Utveckla gärna ditt inlägg!

Jag tycker det som i filmen benämndes "familj" framstod som normlösa konstruktioner. Jag kan inte minnas att kärnfamiljen (man, kvinna och barn) nämndes en enda gång i filmen. Vad är en idealfamilj?
Citera
2012-06-07, 09:16
Medlem
chainmails avatar
Här är länken till filmen: http://www.svtplay.se/video/112746?type=embed
Citera
2012-06-07, 18:24
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Nu var det faktiskt så att denna "dokumentär" mycket lätt kunde förväxlas med ett barnprogram, hade det dessutom varit dubbat på svenska hade det varit ett faktum.

När du menar dokumentär avseende detta program - vad menar du då?

@Mindfulpilot: Jag uttrycker mig så och skarpare i vardagen. Jag står inte ut med att bli överkörd av dessa direkt samhällsdestruktiva krafter.

Denna "dokumentär" får mig ännu en gång att tänka på media och dess svek mot det svenska folket.

På vilket sätt kunde den förväxlas med ett barnprogram? Gick den på barnkanalen?
Citera
2012-06-07, 22:43
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
På vilket sätt kunde den förväxlas med ett barnprogram? Gick den på barnkanalen?
När barn talar och uttrycker sig i TV kan åseende barn ta till sig detta, det blir ett barnprogram. Barn kan ej filtrera och avgöra vad som är sant eller inte så allt de ser (som inte är tecknat) är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in