• 1
  • 2
2012-06-06, 02:31
Bannlyst
Tja. Jag ska beställa en startpistol ifrån Tyskland. Denna sidan ska jag beställa den ifrån http://www.sportwaffen-schneider.de

Jag mailade & frågade om frakt. Att frakta den till Sverige ska inte vara något problem alls. Dock så slår två tankar mig. Tanke ett, vart får jag tag i 9mm knall?
Tanke två, har någon erfarenhet ifrån denna sidan. Fastnar sådana här saker lätt i tullen?
Det känns "säkert" att beställa den ifrån Tyskland då det ligger i EU.

Nej, jag har ingen license. Kan det skapa hinder, eller är det bara att knalla ( ) till uthämtningsstället för att hämta den när den anländer?

EDIT: Ska jag skriva något speciellt i "kommentarsrutan" som kommer upp vid beställning?
Senast redigerad av dontlook 2012-06-06 kl. 02:35.
Citera
2012-06-06, 02:50
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontlook
Tja. Jag ska beställa en startpistol ifrån Tyskland. Denna sidan ska jag beställa den ifrån http://www.sportwaffen-schneider.de

Jag mailade & frågade om frakt. Att frakta den till Sverige ska inte vara något problem alls. Dock så slår två tankar mig. Tanke ett, vart får jag tag i 9mm knall?
Tanke två, har någon erfarenhet ifrån denna sidan. Fastnar sådana här saker lätt i tullen?

Nej, jag har ingen license. Kan det skapa hinder, eller är det bara att knalla ( ) till uthämtningsstället för att hämta den när den anländer?

EDIT: Ska jag skriva något speciellt i "kommentarsrutan" som kommer upp vid beställning?

Bara att handla den kommer hem 100% har själv ett par stycken tårgaspistoler som jag köpt i Tyskland och fått hem med posten.
Citera
2012-06-06, 11:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Det är en bra firma. De exporterar dock inte ammunition längre. Vill man ha skott
får man alltså resa dit och köpa över disk. (Eller hitta någon firma som skeppar till Sverige)
Citera
2012-06-06, 12:58
Medlem
ingen kan säge att den med 100% garanti inte fastnar i tullen för dom gör rutinkontrollar

och det med att det är säkrare inom EU är bara skitsnack, har i många år fått 100tals paket från usa , aldrig ett enda som varit öppnat ellers fastnat i tullen, men förste gången jag skickar nått inom eu då fastnar det.. så chansen är nog exact lika stor, det är ett gamble du får ta om du vill ha en

det bästa är om den kan bli skickat isärplockat och skickat som vanlig brev.. inte paket (och jo ett paket kan skickas som brev med)

kom ihåg att köpar du begagnat som varit använd kan hundarna lukta den vid rutin hundkontroll

knallammunition är såvida jag vet licensfritt i sverige och kan köpas över allt .. blocket tex.

jag fattar inte vad folk vill med dessa knallvapen .. har man inte licens då är det ju exact lika olagligt att ha en knallpistol som att ha en riktig så när det är samma sak då kan man ju likeväl få en riktig som tillmed fungar till det ett vapen är tilltänkt för
Citera
2012-06-06, 13:41
Medlem
E-tards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino

jag fattar inte vad folk vill med dessa knallvapen .. har man inte licens då är det ju exact lika olagligt att ha en knallpistol som att ha en riktig så när det är samma sak då kan man ju likeväl få en riktig som tillmed fungar till det ett vapen är tilltänkt för

De är nog lättare att få tag i och billigare än riktiga vapen.
Citera
2012-06-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-tard
De är nog lättare att få tag i och billigare än riktiga vapen.

nej och nej .... tänkar man sig om och forsökar sig fram är det fruktansvårt lätt att få tag i skjutvapen och billigt med ..

desutom kan dom ju inget annat än att säge pang? köp en påse ballongar och trampa på dom .. eller köp den plankan med ett spik och en fjäder som finns på blocket

ger ju absolut ingen mening att riskera vapenbrott för en grej som inte ens fungar som vapen

eller köpa en gammal svartkruts revolvar då kan man helt lagligt panga iväg och tillmed skjuta sönder saker eller skjuta på mål, man kan tillmed forsvara sig med den om det krävs, tror tillmed ammunition till en gammal svartkrutare är billigare än knallpatronar i 9mm
Citera
2012-06-06, 22:33
Medlem
www.asmc.de säljer ammunition dock måste du skicka in en bild på ditt leg för bevisa att du är över 18.

Har sälj handlat både pistol och ammo härifrån flera gånger aldrig några problem.
Citera
2012-06-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanzerLehr
www.asmc.de säljer ammunition dock måste du skicka in en bild på ditt leg för bevisa att du är över 18.

Har sälj handlat både pistol och ammo härifrån flera gånger aldrig några problem.

men varför klydda till det? det är ju licensfritt att köpa ammon i sverige tex hos samma kille som säljer den spikbrädan
http://www.blocket.se/vasternorrland..._15&w=3&last=1
Citera
2012-06-06, 23:19
Medlem
UT64s avatar
Startpistoler är faktiskt trevliga om man inte har möjlighet att samla på
riktiga vapen (Och det är det ju inte många som har)
De ser ut som riktiga vapen, de känns och låter som den äkta varan också.
Åtminstone de bättre modellerna.

Det finns en tysk auktionssite som heter e-gun, och de har en stor sektion
med "freie waffen", icke licenspliktiga vapen. Äldre utgångna modeller av startpistoler
kan komma upp i ansenliga belopp där.
Citera
2012-06-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Startpistoler är faktiskt trevliga om man inte har möjlighet att samla på
riktiga vapen (Och det är det ju inte många som har)
De ser ut som riktiga vapen, de känns och låter som den äkta varan också.
Åtminstone de bättre modellerna.

Det finns en tysk auktionssite som heter e-gun, och de har en stor sektion
med "freie waffen", icke licenspliktiga vapen. Äldre utgångna modeller av startpistoler
kan komma upp i ansenliga belopp där.

då dom är exakt lika olagliga som riktiga vapen och krävar licens på samma sätt då har man ju lika lite möjlighet att samla på dom som man har med riktiga vapen villkoren är ju detsamma
och inte alls låter en knallpistol som en riktig hehe inte ens i närheten

och vad som är licensfritt i tyskland är inte detsamma som att det är licensfritt här.. knallvapen krävar licens oavsett ålder och utseende ..
riktiga vapen kan köpas på egun.de med .. finns flera där som skiter i licenskraven, finns tillmed en del illegala stulne och smugglade vapen där
Citera
2012-06-07, 00:58
Bannlyst
Jag köper en riktig pistol istället. Kollade på e-gun & man kunde ju få en pistol till ett överkomligt pris.
Det är inte lika stor chans att det fastnar i tull nu när det är begagnat, eller?
Citera
2012-06-07, 01:05
Medlem
Citat:
Jag köper en riktig pistol istället. Kollade på e-gun & man kunde ju få en pistol till ett överkomligt pris.
Det är inte lika stor chans att det fastnar i tull nu när det är begagnat, eller?

för det första det är inte ALLA på egun som skiter i licenskraven men skriva till lite olika , finns fler där som skiter i det
och jo begagnade vapen fastnar nog lättare i tullen då hundar kan lukta dom , det kan dom inte med ett nytt vapen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in