2012-06-06, 12:09
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeus-far
Vilket skämt. Har du ens gått ut i Stockholm?
Du är ett skämt. Har du ens läst hela tråden? Det där handlade om ett missförstånd. Så läs igenom allt innan du citerar.
Och för att svara på din fråga. JA. Jag har mycket erfarenhet av stockholms uteliv, och då Stureplan är lite av en specialité.
Frågan är till dig, Har du någon gång i ditt liv, klivit ur traktorn, gått av åkern och tagit volvon till svearikes huvudstad överhuvudtaget?
Citera
2012-06-06, 12:25
Medlem
jag e väl inte den som drar på stureplansgruppens/sturecompagniets fester(eller vad dem nu heter), men du kan lätt göra av med 10 000 en kväll i stockholm om du drar till ''rätt klubbar'' och ändå bara ha slösat pengar på alkohol till dig själv. Det är sjukt soft att ha ett hotellrum nära klubben man drar ut till. Sen kan du ju dra till club privé där en bärs kostar 150kr och inträdet runt 500kr, om du köper ett bubbelbad kostar de 7500kr och du slipper betala inträde, dit är det alltid trevligt att gå med polare.

Fast för dem pengarna hade jag nog köpt något jag har nytta av när de andra pengarna är slut, typ ta flygcertifikat och sånt. Såå hade jag nog hellre dragit ner till något snobbställe på franska rivieran där ingen känner en och inte är så instängda som stockholmare, hyrt en lustjakt och köpt champagne för pengarna. Det är aaaaaaslätt att göra av med pengar, det svåraste är att sluta göra av med dem när de är slut
Citera
2012-06-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det beror ju på vad du menar med lönlöst. DU och dina polare kommer säkert ha superroligt men överklassen eller vad man ska kalla det kommer inte bli imponerad av dina pengar, om du det är målet med att bränna pengarna.
som sagt målet är inte att bränna för att locka överklassen utan jag o 3 polare ska dra ut och spendera för tjejerna , och min fråga är om tjejerna dras direkt tille en?
Citera
2012-06-06, 13:06
Medlem
speeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabebrat2
som sagt målet är inte att bränna för att locka överklassen utan jag o 3 polare ska dra ut och spendera för tjejerna , och min fråga är om tjejerna dras direkt tille en?
Det fungerar absolut, boka drinkbord på någon av klubbarna som släpper in mer folk utan lista som solli/cafet/amba.
Köp in ett par skumpa flaskor och helrör och ta det chill så kommer många små drinkluder springandes.
Om du i tillägg till detta som kanske går på 15k även skaffar en svit på säg anglais som du/ni kan dra efterfest på så är du 100% hemma.

Totalkostnad hamnar då på cirkus 20k så du kan köra samma visa ett par ggr för dina pengar.
Citera
2012-06-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ja ska du bara locka brudar så kommer du ju att lyckas. Då jag antar att du inte har en stil som går hem hos de finare tjejerna i stockholm så ska du kanske sikta in dig på något mindre posh ställe där din brist på stil inte avskräcker brudarna och sedan boka bord och beställa in en massa helrör, skumpa etc.

Brukarna kommer lockas till er så länge det finns dricka.
Citera
2012-06-06, 19:53
Medlem
Zeus-fars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Du är ett skämt. Har du ens läst hela tråden? Det där handlade om ett missförstånd. Så läs igenom allt innan du citerar.
Och för att svara på din fråga. JA. Jag har mycket erfarenhet av stockholms uteliv, och då Stureplan är lite av en specialité.
Frågan är till dig, Har du någon gång i ditt liv, klivit ur traktorn, gått av åkern och tagit volvon till svearikes huvudstad överhuvudtaget?

Det börjar nästan bli larvigt att ens fråga då i stort sett alla håller käften så fort jag ger de erbjudandet men du ska få din chans. En trerätters, du får välja resturang, jag betalar allt upp till 10.000 spänn. Förutsatt att du kommer dit utan mask.

Om det visar sig att du dessutom har koll på ställena (Laroy och Nype räknas inte) kan jag hosta upp tillräckligt så dig räcker för en kväll för dig och dina vänner.

Du kan få höra en sann historia så du får veta hur exklusiva dina idoler egentligen är. Sommaren 2009 blåste en vanlig Svensson i stort sett hela "kretsen". På en månad hade han köpt de kungliga Herrarna att agera knähundar. Hundratusentals kronor sprutades ut under Stockholmsveckan. När plånboken blev tom hade han redan skapat tillräckligt förtroende för att få hela bunten att investera i hans "företag".

Har du hört talas om Schaffen?
Citera
2012-06-06, 20:53
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeus-far
Det börjar nästan bli larvigt att ens fråga då i stort sett alla håller käften så fort jag ger de erbjudandet men du ska få din chans. En trerätters, du får välja resturang, jag betalar allt upp till 10.000 spänn. Förutsatt att du kommer dit utan mask.

Om det visar sig att du dessutom har koll på ställena (Laroy och Nype räknas inte) kan jag hosta upp tillräckligt så dig räcker för en kväll för dig och dina vänner.

Du kan få höra en sann historia så du får veta hur exklusiva dina idoler egentligen är. Sommaren 2009 blåste en vanlig Svensson i stort sett hela "kretsen". På en månad hade han köpt de kungliga Herrarna att agera knähundar. Hundratusentals kronor sprutades ut under Stockholmsveckan. När plånboken blev tom hade han redan skapat tillräckligt förtroende för att få hela bunten att investera i hans "företag".

Har du hört talas om Schaffen?
Trevligt! Jag är definitivt intresserad! Oklart vad du vill bevisa med att bjuda mig på middag. Skulle du kunna ta mer specifika detaljer i PM? Så vi inte glider mer OT.

Nej inte hört talas om Schaffen. Du bevisar ingenting med din gamla skröna.. dock värt att poängtera är att din "schaffen" spenderade hundratusentalS kronor utspritt på flera veckor. TS har idén att bränna 50-100 000, på en kväll. Det håller inte, det vet du också.
Citera
2012-06-06, 21:18
Medlem
Thepudiones avatar
Man blir inte respekterad när man har ärvt pengar eller vunnit pengar, utan när man jobbat ihop allt själv! Men du kan väll ljuga ihop något kanske
Citera
2012-06-06, 21:54
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Hejsan jag vann nyligen en stor summa pengar och tänkte nu sätta sprätt på 50-100 tusen, så min fråga är hur ser folk på de aom spenderar mycket? Kommer tjejerna ? jaaa du vet såna frågor vill inte ha töntiga kommentarer tack
Men herregud om du vill spendera dina pengar på krogen är det väl bara att göra det? Skit i vad resten tycker. Om dom andra bratsen tycker du är en tönt får dom väl tycka det.
Dom skiter i dig om du skiter i dom så enkelt är det. Sen är det inte så uptight på Stureplan som folk vill få det att framstå.
Jag tror inte dom bryr sig överhuvudtaget. Jag har faktiskt varit i en liknande situation, det var inte en jävel som brydde sig. Tvärtom, alla var jättetrevliga och vill bara dansa. Precis som du vill.

Och ja, det klart som fan att brudarna kommer gå fram och vilja ha drinkar. Spelar du dina kort rätt får du också ligga. Chansen ökar givetvis med pengar så är det.
Citera
2012-06-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thepudione
Man blir inte respekterad när man har ärvt pengar eller vunnit pengar, utan när man jobbat ihop allt själv! Men du kan väll ljuga ihop något kanske
Klart man kommer koka ihop nåt
Citera
2012-06-06, 23:50
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Du kommer bli behandlad som skit av överklassen. Du är nyrik, du är en nobody. Ett pissluder i deras ögon.

Ja. Så är det.

Stick hem till den hålan du kommer ifrån TS.
Citera
2012-06-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thepudione

Fast är det inte så att de flesta stureplans bratsen lever på familjens pengar? Vilket ungefär är som ärv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in