• 1
  • 2
2005-03-04, 05:31
Medlem
Jag undrar om det är vär att köpa dom om man vill få mindre mage. T ex Coca Cola-Light. vad säger expertisen?
Citera
2005-03-04, 06:14
Medlem
Auditors avatar
nog bättre å helt skippa cola isf..

I light läsk ersätter de väll bara sockret med div sötningsmedel som ingen riktigt vet vad det har för verkan..

Aspartam tex.. det lämnar aldrig kroppen..
Citera
2005-03-04, 06:16
Medlem
Evaristos avatar
Jo det är det, under förutsättning att man dricker läsk dagligen. Jag skulle behöva gå över till light, men det smakar ju vidrigt så det går bara inte.
Citera
2005-03-04, 08:41
Medlem
StyleWarss avatar
Det sägs att lightläsk gör en hungrigare eftersom kroppen tror att den har fått i sig energi av den söta smaken, och därför frigör insulin för att kompensera. När sedan ingen energi finns i magen så blir man hungrig.
Dock så kan jag säga att en vanlig colaburk innehåller 16 (!) sockerbitar, och den energin används först av kroppen, så nog blir man tjock av vanlig läsk.
Själv sörplar jag i mig otroliga mängder lightcola varje dag och har en platt mage med vackert six-pack. Fett och protein är OK att äta mycket, men inte blanda med så mycket kolhydrater är mitt enkla recept.
Citera
2005-03-04, 10:22
Medlem
Queen Ls avatar
10 sockerbitar är det väl?*Queen L som just slutat dricka läsk*
Men jag försöker undvika sötningmedel.Verkar vara en ren häxbryggd .Botar min colaabstines med Vichy Nouveau Mango/papaya.Som faktiskt är riktigt gott .
Citera
2005-03-04, 16:34
Medlem
haloklins avatar
Det finns de som säger att man får cancer av att ö.h.t. dricka lightdrycker, sedan finns det en "inofficiell" gräns för aspartamets skadlighet på 4 liter cola light per dag för en man vägandes 70 kg. Det finns också de som säger att det är helt ofarligt. Personligen äter jag inte mer när jag dricker cola light. Man kan ju väga den beryktade cancerfaran hos aspartam mot den reella allmäna hälsorisken med att vara överviktig. Detta om du inte äter mer p.g.a. lighten, isåfall bör du givetvis sluta dricka den. Hur mycket vanlig läsk dricker du nu, om du dricker någon?
Citera
2005-03-04, 16:39
Medlem
rooys avatar
Mitt tips är att skära av sockerberoendet helt istället. Är läsk verkligen så gott?
Citera
2005-03-04, 18:43
Jag dricker alltid kolsyrat mineralvatten. Inget socker men ändå den där bubblande känslan man får av kolsyra. Jag tycker det är skitgott.
Citera
2005-03-05, 00:39
Medlem
redbull72s avatar
Jag har i stort sett lagt av med läsken, å då ska ni veta att jag lätt drog i mig 5- 10 liter per vecka.... så det går om man vill, det är bara att ge sig f*n påt! Å magen mår mycket bättre! Jag hade väldiga gasproblem som nu nästan är helt borta... Light går fetbort, bara bluff, köp naturligt sötade produkter som kroppen vet vad den ska göra med och hur den ska bli av med, men dra ner på mängden!
Citera
2005-03-07, 11:17
Medlem
fotbolls avatar
Lightläsk är helt sjukt .
Ta bort .
Citera
2005-03-09, 23:51
Medlem
dodeesoss avatar
Vatten.... ur kranen, är underskattat enl. mig. Kylt i kylen och lite citron (några droppar räcker) om vattnet smakar/luktar klor, järn eller likn.

Skapligt billigt oxå.

// dodeesos
Citera
2005-03-09, 23:57
Moderator
impieteers avatar
Folk säger både det ena och det andra. Klart är iaf att lightläsk inte innehåller några kalorier att tala om, därför är de självklart ett bättre alternativ. De urgamla cancerlarmen om aspartam ger jag inte speciellt mycket för.

Om du blir extremt mycket hungrigare av lightläsken, lär du ju märka det, det finns många som häller i sig kopiösa mängder lightläsk varje dag utan att det stör deras övriga matintag, så du kan nog lugnt pröva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in