2012-06-05, 14:54
Medlem
SciOques avatar
Tycker att vi ska invänta resultat från TS innan vi korkar upp champagnen.

Hon kan vara någon som velar fram och tillbaka, t.ex.

Det är först när kläderna är av och hon är på alla fyra som man är hemma.
Citera
2012-06-05, 14:59
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Var är din familj och varför har du inga vänner? (tror du nämt detta förr...)

Jag tror inte det är många kvinnor som haft 4 ggr fler parnters än sin man. Samt i dagens Sverige så finns det ytterst få män som ensam försörjer familjen. Kvinnorna jobbar heltid och tar hand om det mesta i hemmet. Mannen har det rätt så bekvämt. Varför detta skulle ses som förnedring förstår jag inte. Men jag har svårt att se din poäng i de flesta trådar isf...

Jag skrev nästan inga vänner. Försöker du få mig att framstå som en loser? Det är jag inte.
Citera
2012-06-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Tycker att vi ska invänta resultat från TS innan vi korkar upp champagnen.

Hon kan vara någon som velar fram och tillbaka, t.ex.

Det är först när kläderna är av och hon är på alla fyra som man är hemma.

Om man endast ute efter att knulla - ja.

Ar man ute efter nagot mer bestandigt ar det inte fullt sa enkelt som att bara valta omkull nagon. Da kravs det en sjuhelvetes massa mer innan man ar hemma.
Citera
2012-06-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
den något packade och extremt kaxiga tjejen man fått med sig från krogen är dagen efter en osäker liten kattunge med 100 gånger mer hang ups än alla mina killpolare tillsammans.

Kan bara instämma, om vissa inte förstått detta så är det bra att förtydliga, många riktigt fina tjejer jag haft med hem är sjukt blyga dagen efter, en av dom snyggaste jag haft sex med vågade knappt prata och rodnade när man titta henne i ögonen, sjukt blyg.

Sätt en tjej nykter på krogen och be henne gå fram ensam till 5 grabbar och försöka ragga upp en av dom, dessutom ska hon leda hela konversationen för hela gruppen, så pissar hon på sig. Det krävs inte direkt något självförtroende att dricka sig full och sitta i ett hörn o bara vänta på att folk kommer fram o smörar.

Blir så när man är ett passivt kreatur som bygger hela sitt självförtroende på sitt utseende.

Alkohol och feminism plus att tjejer är dom passiva som blir raggade på, då är det enkelt att vara drottning för en kväll.
Citera
2012-06-05, 15:06
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Varför ska vuxna killar ens ta "feedback" "råd" eller "kritik", från någon liten pompös skrattretande fjortis utan någon som helst insyn eller egentlig erfarenhet. Har garvat högt några gånger när du beklagar dig om att ingen "tar till till sig infon", men jag kanske ska börja följa ett 16-årigt litet bratsvåps råd? Din avatar är för jävla fin btw, häftigt det där, en naken "snygging" och lite vodka, jättegott att blanda med läsk.
Jag är en tjej som ger feedback. Många andra ger liknande feedback. Varför skulle man inte ta till sig vad vi skriver när det är oss de inte kan förstå sig på? Pga av min avatar? Och det är därför du inte tillför tråden något utan går till personangrepp? Ja, det var ju moget av dig då...
Citera
2012-06-05, 15:08
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Jag skrev nästan inga vänner. Försöker du få mig att framstå som en loser? Det är jag inte.
Jag behöver inte få dig att framstå som nånting alls. Det klarar du bra själv.
Men du behöver inte svara på frågan om du inte vill, bara undrade om det var självvalt eller ej.
Citera
2012-06-05, 15:08
Medlem
Citat:
Jag är en tjej som ger feedback. Många andra ger liknande feedback. Varför skulle man inte ta till sig vad vi skriver när det är oss de inte kan förstå sig på? Pga av min avatar? Och det är därför du inte tillför tråden något utan går till personangrepp? Ja, det var ju moget av dig då...

För att du aldrig raggat upp tjejer i hela ditt liv och har inte en aning om vad du snackar om.
Citera
2012-06-05, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Här tycker jag att man ser att det handlar om att du har blivit lite klokare, snarare än att hon var en bättre kvinna än andra du har mött även om det förstås kan vara sant. Du kommer garanterat att få höra av några killar här att "du byter ner dig" av desperation, att hon bara låtsades intresserad för att hon vill ha en "provider" (), att hon har haft några mil negerkuk i sig och är "förbrukad" etc. idiotier. Men du vet vad du såg, och hon såg precis detsamma: En trevlig människa. Inte en hora, slampa, knulldocka. Och du vet att du hade en trevlig stund tillsammans med henne. Om det blir något mer än så kan ingen veta, men ni har i alla fall båda två redan gett varandra en gåva och att du kan vara glad och tacksam för det, är ett tecken på att du har blivit visare. Grattis, och heja, heja! Med den attityden kan det bara bli bättre!

Hur man än vrider och vänder på det så är det ju faktiskt trots allt så att han byter ner sig och hon blir tvungen att byta ner sig när hennes marknadsvärde har sjunkit.
Nu kan vi inte veta vad ts har för planer men att som 30-åring man som kanske vill ha barn träffa en kvinna på 35+ är sannerligen att byta ner sig.
Granted så är din rosa fluffiga värld bättre än min cyniska värld men nog får se till att vara realistisk, saker är som dom är och det är inget vi varken kan tänka bort eller önska bort.
Citera
2012-06-05, 15:13
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriech
För att du aldrig raggat upp tjejer i hela ditt liv och har inte en aning om vad du snackar om.
Jag har gått fram och pratat med tjejer. En del är roliga och man får gensvar. Andra står där som fågelholkar och säger inte ett ljud. Brudar är knepiga, jag fattar det.
Så vad är det som du pratar om som jag inte förstår?
Citera
2012-06-05, 15:13
Medlem
Hoylers avatar
Är de egentligen inte väldigt enkelt de här, som många redan sagt? Hoyler ska försöka sig på en förklaring!

Om efterfrågan på en vara eller sak överstiger utbudet, så kommer ju priset, statusen och attraktionen till denna vara att automatiskt gå upp, eller hur? de förstår man ju utan att vara ett geni. Företagen som sitter på denna vara (kvinnorna), kommer ju då på ett helt annat sätt kunna förmedla och sälja den. Du kan ju då också till och med välja att rikta in dig på att sälja den till olika grupper av människor.

Om vi däremot tappar intresset för denna vara, slutar att jaga den, ja, då måste ju priset, statusen och attraktionen sjunka med intresset. Du måste gå ner i pris (inte att missförstå som att börja ta de bästa man kommer över, men ni förstår hypotesen), och försöka på nytt attrahera människor att intressera sig för varan, eller saken.

De är alltså vi killar (konsumenterna), som har satt oss i en jävligt knepig sits. De är ju vi, med vårat eviga jagande efter fitta, som gett den statusen, de "höga värdet", och som gör att tjejerna kan sitta ner och rikta in sig på olika typer av killar, eftersom alla söker efter vad det har. Om vi istället, skulle börja rannsaka oss själva och sluta jaga fittan så in i helvete, tror ni på fullaste allvar att saker och ting kommer fortsätta såsom de ser ut idag?

Om du som kille, istället för att springa efter tjejers fitta som en rabieshund springer efter en hare, och istället njuter av livet, jobbar på dig själv och har kul, så kommer du tillslut bada i tillfällen där du kan "bita tag i haren". Dags att börja titta åt er själva, för de är bara NI, som just nu lider av det här.

Om ni tycker denna hypotes var idiotisk, säg de. jag tycker den var bra!
Citera
2012-06-05, 15:19
Medlem
Citat:
Jag har gått fram och pratat med tjejer. En del är roliga och man får gensvar. Andra står där som fågelholkar och säger inte ett ljud. Brudar är knepiga, jag fattar det.
Så vad är det som du pratar om som jag inte förstår?

Är du kille eller tjej? antog att du var brud.

Måste ha svar på detta innan jag förtydligar mitt svar.
Citera
2012-06-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
text

Nej din hypotes stämmer, självklart fungerar demand and supply grejen att applicera på tjejer/killar också.

Problemet är bara att det ligger genetiskt i vårt kön att vara jagarna och det går omöjligt att kollektivt få varenda kille att sluta jaga efter fittan.

Om alla killar slutade jaga så hade man sjukt lätt fått brudar på löpande band bara av att gå fram och säga hej till slut. Så ingen hade följt det speciellt länge endå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in