2012-06-05, 15:27
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriech
Nej din hypotes stämmer, självklart fungerar demand and supply grejen att applicera på tjejer/killar också.

Problemet är bara att det ligger genetiskt i vårt kön att vara jagarna och det går omöjligt att kollektivt få varenda kille att sluta jaga efter fittan.

Om alla killar slutade jaga så hade man sjukt lätt fått brudar på löpande band bara av att gå fram och säga hej till slut. Så ingen hade följt det speciellt länge endå.

jag menar ju inte att du ska få alla killar att sluta jaga, bokstavligt talat, utan de som jag syftade på var att fler killar, borde jobba på sig själva istället för att desperat försöka bekräfta sig genom fitta. Du kan ju fortfarande jaga, och lyckas. skillnaden är dock att de som är säkra i sig själva, och inte "behöver" fittan såsom kanske TS, lyckas bättre när de väl jagar.
Citera
2012-06-05, 15:27
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Är du kille eller tjej? antog att du var brud.

Måste ha svar på detta innan jag förtydligar mitt svar.
Jag är tjej som jag skrev i tidigare inlägg. Var det otydligt?
Citera
2012-06-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag är tjej som jag skrev i tidigare inlägg. Var det otydligt?

Okej, isf försvinner hela pressen för dig att gå fram till tjejer, så med andra ord är du den absolut sämsta personen här att ge råd om hur man ska behandla kvinnor eftersom du aldrig behandlat en kvinna på detta viset.
Citera
2012-06-05, 15:32
Bannlyst
Citat:
Kan bara instämma, om vissa inte förstått detta så är det bra att förtydliga, många riktigt fina tjejer jag haft med hem är sjukt blyga dagen efter, en av dom snyggaste jag haft sex med vågade knappt prata och rodnade när man titta henne i ögonen, sjukt blyg.

Sätt en tjej nykter på krogen och be henne gå fram ensam till 5 grabbar och försöka ragga upp en av dom, dessutom ska hon leda hela konversationen för hela gruppen, så pissar hon på sig. Det krävs inte direkt något självförtroende att dricka sig full och sitta i ett hörn o bara vänta på att folk kommer fram o smörar.

Blir så när man är ett passivt kreatur som bygger hela sitt självförtroende på sitt utseende.

Alkohol och feminism plus att tjejer är dom passiva som blir raggade på, då är det enkelt att vara drottning för en kväll.

Ja det är ju så och att då bilda sin uppfattning om hur tjejer egentligen är efter vad man har noterat på krogen blir inte särskilt verklighetsförankrat. Ska man generalisera lite så är tjejer inte dryga och arroganta utan dom är osäkra och rädda.
Ju mer fasad en tjej har desto större kattunge är hon antagligen innerst inne.
Citera
2012-06-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
jag menar ju inte att du ska få alla killar att sluta jaga, bokstavligt talat, utan de som jag syftade på var att fler killar, borde jobba på sig själva istället för att desperat försöka bekräfta sig genom fitta. Du kan ju fortfarande jaga, och lyckas. skillnaden är dock att de som är säkra i sig själva, och inte "behöver" fittan såsom kanske TS, lyckas bättre när de väl jagar.

Ah förstår, problemet är att genom att bara let go och strunta i tjejer så får man bara dom tjejer som naturligt hamnar i ens sällskap. Man kan aldrig riktigt bestämma när man ser en tjej att shit den där vill jag snacka med.

Otroligt lätt är det även att lura sig själv som kille att "jag behöver inte tjejer" och så sitter man där och glor hela kvällen och går hem ensam sen.

Det går inte att känna att man inte behöver tjejer om man inte redan lyckas så pass bra med dom att man vet att man kan fixa en brud om man vill. När man vet detta då kan man börja relaxa så går allt på automatik.

Men en oskuld kan inte göra några mentalövningar hemma och sen gå ut på krogen och sitta i ett hörn hela kvällen och tro att tjejer kommer börja dras till honom och dra med han in på toan, slita av han byxorna och suga av honom.

Killar måste lära sig att föra och ta initiativet, ingen tjej kommer någonsin leda killen i säng. Det närmaste man kan komma första gången är att hon taffsar på en och kanske vill att man ska hänga med in i sovrummet för att "prata lite". Väl där inne hänger ansvaret att trosorna åker av på killen, ALLTID, nu snackar vi första gången man har sex med henne.

Därför är det för en kille som TS väldigt viktigt att lära sig ta kommando lite. Sitta och flumma kommer inte fungera bra alls.
Citera
2012-06-05, 15:43
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Okej, isf försvinner hela pressen för dig att gå fram till tjejer, så med andra ord är du den absolut sämsta personen här att ge råd om hur man ska behandla kvinnor eftersom du aldrig behandlat en kvinna på detta viset.
Visst, fortsätt du att memorera The Game, kör dina neggs osv om du tror att det fungerar bättre för dig än lite feeback från oss svenska tjejer som du faktiskt kommer i kontakt med på lördagskvällar...
Citera
2012-06-05, 15:45
Medlem
Citat:
Visst, fortsätt du att memorera The Game, kör dina neggs osv om du tror att det fungerar bättre för dig än lite feeback från oss svenska tjejer som du faktiskt kommer i kontakt med på lördagskvällar...

Du verkar rätt så knäpp, fast lite skön endå.

Edit: och nej, jag anser inte att någon som har NOLL erfarenhet av att ragga tjejer bör ge råd om detta öht. Då du inte har en aning om hur det går till och aldrig varit i den situationen, alltså bör du inte uttala dig om sånt öht.

Det är ungefär som att en oskuld till kille kommer in här och börjar ge tips till killar om hur dom bäst ska ragga, kanske låter vackert på papperet men det är ungefär allt.
Citera
2012-06-05, 15:52
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ah förstår, problemet är att genom att bara let go och strunta i tjejer så får man bara dom tjejer som naturligt hamnar i ens sällskap. Man kan aldrig riktigt bestämma när man ser en tjej att shit den där vill jag snacka med.

varför inte?

om du vill prata med henne, gör det! däremot måste du alltid ha den inställningen när du väl tar de steget, att hur de än går så är de inte hela världen för dig. Om de inte gick vägen, trist. kanske blir bättre nästa gång. Där är en annan skillnad som naturligt ger dig och gör att du utstrålar pondus och självsäkerhet. förstår tjejen att du inte kommer rubbas utav att de möjligtvis går dåligt, att du kan slappna av och bara prata med henne som en människa, så kommer du har mycket större lycka. De som inte lyckas, gör ofta två misstag;

- de försöker för mycket (de blir för desperat bara, no go).
- de "spelar" självsäkra (detta märker man genom att killen ofta "neggar" dig/baktalar andra killar på stället De blir bara för vidrigt. Ja, vi andra killar märker vilka ni är).

Om du går fram till en tjej, är avslappnad och har en skön attityd, och även har i bakhuvudet att samtalet inte måste leda till sex, så har du kommit en rejäl bit på vägen till just sex.
Senast redigerad av Hoyler 2012-06-05 kl. 15:58.
Citera
2012-06-05, 15:55
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Du verkar rätt så knäpp, fast lite skön endå.

Edit: och nej, jag anser inte att någon som har NOLL erfarenhet av att ragga tjejer bör ge råd om detta öht. Då du inte har en aning om hur det går till och aldrig varit i den situationen, alltså bör du inte uttala dig om sånt öht.

Det är ungefär som att en oskuld till kille kommer in här och börjar ge tips till killar om hur dom bäst ska ragga, kanske låter vackert på papperet men det är ungefär allt.
Knäpp fast skön? lol Lät ju lite gulligt.

Men nu är det nog du som är knäpp. Ni killar raggar på oss tjejer, men vi vet inget om det? Och du bryr dig inte om att veta vad vi tjejer tycker när killar kommer fram och säg si eller så, eller varför vi dissar etc? Ok...
Citera
2012-06-05, 16:00
Medlem
Citat:
Knäpp fast skön? lol Lät ju lite gulligt.

Men nu är det nog du som är knäpp. Ni killar raggar på oss tjejer, men vi vet inget om det? Och du bryr dig inte om att veta vad vi tjejer tycker när killar kommer fram och säg si eller så, eller varför vi dissar etc? Ok...

Ni vet hur det är att bli raggade på såklart, bättre än oss killar.

Däremot vet ni inte hur det är att vara den som raggar, och eftersom ni aldrig varit i den situationen så vet ni inte hur det känns, och vilka råd som är bäst för att känna sig säker i den situationen.

Det är lätt att sitta på läktaren och klaga på spelarna och säga hur dom borde gjort, passat och skjutit pucken. På med skridskorna och ut och försök göra ett mål i VM så blir man mer ödmjuk och sitter inte lika självsäkert och tror sig veta bäst sen.
Citera
2012-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
varför inte?

om du vill prata med henne, gör det! däremot måste du alltid ha den inställningen när du väl tar de steget, att hur de än går så är de inte hela världen för dig. Om de inte gick vägen, trist. kanske blir bättre nästa gång. Där är en annan skillnad som naturligt ger dig och gör att du utstrålar pondus och självsäkerhet. förstår tjejen att du inte kommer rubbas utav att de möjligtvis går dåligt, att du kan slappna av och bara prata med henne som en människa, så kommer du har mycket större lycka. De som inte lyckas, gör ofta två misstag;

- de försöker för mycket (de blir för desperat bara, no go).
- de "spelar" självsäkra (detta märker man genom att killen ofta "neggar" dig/baktalar andra killar på stället De blir bara för vidrigt. Ja, vi andra killar märker vilka ni är).

Om du går fram till en tjej, är avslappnad och har en skön attityd, och även har i bakhuvudet att samtalet inte måste leda till sex, så har du kommit en rejäl bit på vägen till just sex.

Det är jättelätt att sitta och säga hur man ska göra, att kunna agera så i verkligheten är en helt annan femma. Genom att aldrig ta några initiativ så kommer man aldrig lära sig bli trygg i den situationen heller.
Citera
2012-06-05, 16:16
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Det är jättelätt att sitta och säga hur man ska göra, att kunna agera så i verkligheten är en helt annan femma. Genom att aldrig ta några initiativ så kommer man aldrig lära sig bli trygg i den situationen heller.

Men det är ju det jag säger; jobba på dig själv. jobba för att bli denna personen som kan göra dessa saker, och ta dissar med en klackspark. Gör du det så kommer du ha ett mycket roligare och gladare liv, samtidigt som du kommer lyckas bättre på alla livets fronter.

jag lovar dig det. jag själv har varit en kvinnohatande, bitter snubbe som aldrig lyckades, så jag vill påstå att jag faktiskt vet vad jag snackar om. Vågar du göra de som krävs för att förbättra dig? Bra, då är de bara sätta igång och pröva vingarna på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in