2012-06-05, 14:27
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Riktigt sa enkelt ar det inte, va?

Jag befinner mig just nu i ett land dar en stunds karlek kan kopas for en femhunka pa vag hem fran jobbet. Ett stopp vid en lagenshetsbordell och en halvtimme senare ar det sprutat och klart. Den dar radikalfeminismen som pastas genomsyra det svenska samhallet har inte fatt faste har. Anda upplever jag mitt fittvarde vara javligt hogt har. Om man nu verkligen kan tala om en sexuell maktbalans konen emellan sa ar den i an mer obalans har - till kvinnans fordel. Hur forklarar du det?

Brittiska man ar av naturen mer benagna att ga fot i fittstrypkopplet, eller?

Prostitution är väl förbjudet även i Storbritannien? Sen spelar det ingen roll, jag tänker ju inte betala för att bli förnedrad, vilket köp av sex i princip innebär.
Citera
2012-06-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Både kvinnor och män har en tendens att bli lite klokare med åren, i alla fall de flesta. För, om vi ska vara ärliga, alla dessa killar här på Flashback t.ex. som ständigt sitter förbittrade och hatar och breder ut sig om horor, slampor, slynor etc och talar om hur kvinnor bara duger till en sak och är värdelösa på alla andra vis, är ju inte precis önskedrömmar till pojkvänner för en kvinna de heller. De är motsvarigheten till tjejer med samma, överlägsna, bimboaktiga och arroganta attityd till omvärlden, de som aldrig ser sitt eget ansvar utan skyller allt på andra jämt.

Som tur är, blir de flesta av oss bättre med åren när vi inser att allihopa bara är människor precis som vi själva, med allt vad det innebär av diverse problem man har fått brottas med under livet som ger alla lite bagage att släpa på. Några tar sig dock aldrig ur det där tidigare stadiet och det är sorgligt. Man får försöka undvika dem så gott det går för man kan inte ändra på dem, det kan de bara göra själva.

Val talat, Varmare. Som vanligt.

Med aldern kommer, om sa inte visheten, sa forhoppningsvis odmjukheten.
Citera
2012-06-05, 14:31
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Sätter man kvinnan på en piedestal så stannar dom där frivilligt. Jag tycker att fallet uppenbart är så. (Kolla TS tidigare trådstarter)

Okej, de håller jag med om.

grejen är ju den att de som verkligen vill ha sex, blir utan. Om du däremot lär dig att uppskatta dig själv och inte bara tänka med ett blodfyllt ollon, ja, då kommer du tillslut finna dig med en hel del chanser till att ha sex.

Tjejer är inte mer värda, utan de är de killar som lurar sig själva till att tro.
Senast redigerad av Hoyler 2012-06-05 kl. 14:36.
Citera
2012-06-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler

Eller en ond person stannar kvar och utnyttjar det, man som kvinna.
Citera
2012-06-05, 14:34
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Hur patetiska är era liv om allt ni värderar är bara hur många gånger ni får stoppa in den, och hur många kukar tjejen har fått? Att sitta på fb och i tråd efter tråd sitta och komma med samma klagomål och bara drunkna i eran egen bitterhet är fan inget liv!

Uppskatta era vänner, familj, hälsa, livsstil och var tacksamma att ni bor i ett bra land som Sverige. Ni kommer att bli gladare, mer harmoniska och som bonus kommer ni att utstråla detta och därmed bli mer poppis hos tjejer. Samma tjejer ni just nu knuffar bort med eran dåliga energi. När ska ni fatta att problemet är erat och bara ni själva kan lösa det?

Jag har ingen familj och inte särskilt många vänner heller för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Både kvinnor och män har en tendens att bli lite klokare med åren, i alla fall de flesta. För, om vi ska vara ärliga, alla dessa killar här på Flashback t.ex. som ständigt sitter förbittrade och hatar och breder ut sig om horor, slampor, slynor etc och talar om hur kvinnor bara duger till en sak och är värdelösa på alla andra vis, är ju inte precis önskedrömmar till pojkvänner för en kvinna de heller. De är motsvarigheten till tjejer med samma, överlägsna, bimboaktiga och arroganta attityd till omvärlden, de som aldrig ser sitt eget ansvar utan skyller allt på andra jämt.

Som tur är, blir de flesta av oss bättre med åren när vi inser att allihopa bara är människor precis som vi själva, med allt vad det innebär av diverse problem man har fått brottas med under livet som ger alla lite bagage att släpa på. Några tar sig dock aldrig ur det där tidigare stadiet och det är sorgligt. Man får försöka undvika dem så gott det går för man kan inte ändra på dem, det kan de bara göra själva.

Det är ju lätt att vara nöjd som kvinna när man fått leva livet som ung, haft tre-fyra gånger mer sexpartners än sin make som trots dina sexeskapader försörjer dig, uppfostrar dina barn och så vidare? Det är ju mannen som lever ett liv i förnedring, inte kvinnan. Jag har därför svårt att se att du skulle förstå vad vi bittra män på Flashback menar eftersom din existens från början är så mycket enklare än vår existens.

Jag är "klok", jag vet att min olycka är mitt eget fel. Den här tråden handlar dock om att kvinnor är mer värda än män. Inte om bitterhet, ingen objektivt lagd kvinna kan förneka att många unga män i förhållande till jämnåriga kvinnor lever miserabla liv.
Citera
2012-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Prostitution är väl förbjudet även i Storbritannien? Sen spelar det ingen roll, jag tänker ju inte betala för att bli förnedrad, vilket köp av sex i princip innebär.

Nej, det ar det inte. Jag har skrivit om det i en prostitutionstrad.

Lagenhetsbordeller ar legala. Det ar ensamarbete som galler - mojligen tva stycken at gangen (man ser mellan fingrarna och tanker att det ar overlappande arbetsskift pa nagot satt). Det finns alltsa inga stora bordeller.

Det ar kriminaliserat att pa allman plats forsoka plocka upp en prostituerad eller att som hora forsoka bli upplockad. Kerb crawling - att aka runt i bil och forsoka plocka upp prostituerade ar kriminaliserat. Ett forsok att fa bort gatuprostitutionen men har, precis som i Sverige, existerar den givetvis fortfarande. Koppleri samt "hallickverksamhet" ar ocksa kriminaliserat.

Jag vet inte om jag skulle saga att kop av sexuella tjanster innebar en fornedring.

Dock tanker jag att man gor det for latt for sig nar man skyller den sexuella obalansen pa sexkopslagen. Raggningsklimatet ser likadant ut har - om inte varre. Personer som bott i Amsterdam vittnar om samma sak.
Citera
2012-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
För övrigt kan jag tillägga att jag faktiskt tyckte att kvinnan ifråga var riktigt trevlig, jag trivdes i hennes sällskap då det kändes som att det räckte gott och väl att jag var mig själv, jag blev uppskattad som jag var utan att behöva lägga mig till med något "spel" eller vara någon smådryg "charmknutte".
Att hon är "i äldsta laget" känns naturligtvis inte som något plus, men det visar sig vad det blir, om det nu blir något, "ons", "kk", "vänner plus" eller bara vänner.

Att någon kallade henne "knulldocka" känns ganska barnsligt och frånstötande, det var framförallt hennes personlighet jag attraherades av, även om hon såg relativt bra ut också.

Här tycker jag att man ser att det handlar om att du har blivit lite klokare, snarare än att hon var en bättre kvinna än andra du har mött även om det förstås kan vara sant. Du kommer garanterat att få höra av några killar här att "du byter ner dig" av desperation, att hon bara låtsades intresserad för att hon vill ha en "provider" (), att hon har haft några mil negerkuk i sig och är "förbrukad" etc. idiotier. Men du vet vad du såg, och hon såg precis detsamma: En trevlig människa. Inte en hora, slampa, knulldocka. Och du vet att du hade en trevlig stund tillsammans med henne. Om det blir något mer än så kan ingen veta, men ni har i alla fall båda två redan gett varandra en gåva och att du kan vara glad och tacksam för det, är ett tecken på att du har blivit visare. Grattis, och heja, heja! Med den attityden kan det bara bli bättre!
Citera
2012-06-05, 14:47
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Nej, det ar det inte. Jag har skrivit om det i en prostitutionstrad.

Lagenhetsbordeller ar legala. Det ar ensamarbete som galler - mojligen tva stycken at gangen (man ser mellan fingrarna och tanker att det ar overlappande arbetsskift pa nagot satt). Det finns alltsa inga stora bordeller.

Det ar kriminaliserat att pa allman plats forsoka plocka upp en prostituerad eller att som hora forsoka bli upplockad. Kerb crawling - att aka runt i bil och forsoka plocka upp prostituerade ar kriminaliserat. Ett forsok att fa bort gatuprostitutionen men har, precis som i Sverige, existerar den givetvis fortfarande. Koppleri samt "hallickverksamhet" ar ocksa kriminaliserat.

Jag vet inte om jag skulle saga att kop av sexuella tjanster innebar en fornedring.

Dock tanker jag att man gor det for latt for sig nar man skyller den sexuella obalansen pa sexkopslagen. Raggningsklimatet ser likadant ut har - om inte varre. Personer som bott i Amsterdam vittnar om samma sak.

OK, jag förstår.
Citera
2012-06-05, 14:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
1. När jag växte upp så hade jag en kompis som jag umgicks mycket med, han hade nästan aldrig pengar att göra något roligt för eller köpa något för, de var 2 bröder med en ensamstående lågavlönad pappa, de hade mat på bordet men inte en krona mer än så.
Själv hade jag det genomsnittligt ekonomiskt som tonårsgrabb och hade aldrig några problem med att gå på bio eller köpa en ny tröja om jag ville.
Sa jag då åt min kompis att, "du är snart 17 år gammal men du värderar dig själv i hur mycket/lite pengar du har, att du knappt aldrig får en ny tröja eller kan följa med på bio!"
Nej du, så sa jag aldrig till honom. Pengar är inte allt här i livet, men det är jävligt mycket för den som knappt aldrig har några.

2. Jag tycker det börjar bli ganska tröttsamt att bli kallad bitter så fort man startar en tråd här på FB, det är nästan som att man per automatik blir kallad bitter för att man har något negativt att säga om dagens svenska samhälle.
Ibland tyckte jag att min barndomskompis som aldrig hade några pengar var småsur över det lite väl ofta för hans eget bästa, men vem är jag att döma någon vars skor jag aldrig gått i..?

Jag har redan "erkänt" att jag har varit bitter, och det tycker jag är fullt förståeligt även om det kan diskuteras hur hälsosamt det är. Men jag har också skrivit att jag nu mer ser fram emot livets andra halvlek, trådstarten var mer ett konstaterande än en start på någon slags "gnäll-tråd", sen vad andra fyller tråden med för åsikter är inget jag kan ta ansvar för, var och en har rätt att säga sin mening, men jag tar bara ansvar för det jag skriver.

För övrigt kan jag tillägga att jag faktiskt tyckte att kvinnan ifråga var riktigt trevlig, jag trivdes i hennes sällskap då det kändes som att det räckte gott och väl att jag var mig själv, jag blev uppskattad som jag var utan att behöva lägga mig till med något "spel" eller vara någon smådryg "charmknutte".
Att hon är "i äldsta laget" känns naturligtvis inte som något plus, men det visar sig vad det blir, om det nu blir något, "ons", "kk", "vänner plus" eller bara vänner.

Att någon kallade henne "knulldocka" känns ganska barnsligt och frånstötande, det var framförallt hennes personlighet jag attraherades av, även om hon såg relativt bra ut också.
Din fattiga kompis, tog han ett extrajobb? Jag menar, det går ju att göra något åt sin situation.
Och lite så tycker jag om din situation. Jag kallar dig bitter för du skriver samma sak, om och om igen, och ditt språkbruk visar att du är bitter och vill bara skriva av dig. Du är inte alls intresserad av någon som helst feedback eller hur du kan göra för att komma ur denna icke-självvald sextorka. Istället öppnar du en till exakt likadan tråd.

Kul att du träffat någon som du gillar. Kanske en äldre tjej är vad du behöver så du kan slappna av. Hoppas du är smart nog att vara en gentleman och visa henne respekt och uppskattning - oavsett vad för relation ni får.
Citera
2012-06-05, 14:48
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler

grejen är ju den att de som verkligen vill ha sex, blir utan. Om du däremot lär dig att uppskatta dig själv och inte bara tänka med ett blodfyllt ollon, ja, då kommer du tillslut finna dig med en hel del chanser till att ha sex.

Tjejer är inte mer värda, utan de är de killar som lurar sig själva till att tro.

Precis . Det fungerar precis lika på arbetsplatser, ger man första intrycket av att vara en "underdog", då blir man automatiskt det och har väldigt svårt att ta sig ut den rollen. Kommer man däremot in och är säker i det man gör och på sig själv, ja då blir du helt plötsligt mycket viktigare i hierarkin.

Jag tror att dessa roller "tilldelas" helt ofrivilligt, det ligger i våran natur.
Citera
2012-06-05, 14:52
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Jag har ingen familj och inte särskilt många vänner heller för den delen.

Det är ju lätt att vara nöjd som kvinna när man fått leva livet som ung, haft tre-fyra gånger mer sexpartners än sin make som trots dina sexeskapader försörjer dig, uppfostrar dina barn och så vidare? Det är ju mannen som lever ett liv i förnedring, inte kvinnan. Jag har därför svårt att se att du skulle förstå vad vi bittra män på Flashback menar eftersom din existens från början är så mycket enklare än vår existens.

Jag är "klok", jag vet att min olycka är mitt eget fel. Den här tråden handlar dock om att kvinnor är mer värda än män. Inte om bitterhet, ingen objektivt lagd kvinna kan förneka att många unga män i förhållande till jämnåriga kvinnor lever miserabla liv.
Var är din familj och varför har du inga vänner? (tror du nämt detta förr...)

Jag tror inte det är många kvinnor som haft 4 ggr fler parnters än sin man. Samt i dagens Sverige så finns det ytterst få män som ensam försörjer familjen. Kvinnorna jobbar heltid och tar hand om det mesta i hemmet. Mannen har det rätt så bekvämt. Varför detta skulle ses som förnedring förstår jag inte. Men jag har svårt att se din poäng i de flesta trådar isf...
Citera
2012-06-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Din fattiga kompis, tog han ett extrajobb? Jag menar, det går ju att göra något åt sin situation.
Och lite så tycker jag om din situation. Jag kallar dig bitter för du skriver samma sak, om och om igen, och ditt språkbruk visar att du är bitter och vill bara skriva av dig. Du är inte alls intresserad av någon som helst feedback eller hur du kan göra för att komma ur denna icke-självvald sextorka. Istället öppnar du en till exakt likadan tråd.

Kul att du träffat någon som du gillar. Kanske en äldre tjej är vad du behöver så du kan slappna av. Hoppas du är smart nog att vara en gentleman och visa henne respekt och uppskattning - oavsett vad för relation ni får.

Varför ska vuxna killar ens ta "feedback" "råd" eller "kritik", från någon liten pompös skrattretande fjortis utan någon som helst insyn eller egentlig erfarenhet. Har garvat högt några gånger när du beklagar dig om att ingen "tar till till sig infon", men jag kanske ska börja följa ett 16-årigt litet bratsvåps råd? Din avatar är för jävla fin btw, häftigt det där, en naken "snygging" och lite vodka, jättegott att blanda med läsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in