Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Prostitution är väl förbjudet även i Storbritannien? Sen spelar det ingen roll, jag tänker ju inte betala för att bli förnedrad, vilket köp av sex i princip innebär.
Nej, det ar det inte. Jag har skrivit om det i en prostitutionstrad.
Lagenhetsbordeller ar legala. Det ar ensamarbete som galler - mojligen tva stycken at gangen (man ser mellan fingrarna och tanker att det ar overlappande arbetsskift pa nagot satt). Det finns alltsa inga stora bordeller.
Det ar kriminaliserat att pa allman plats forsoka plocka upp en prostituerad eller att som hora forsoka bli upplockad. Kerb crawling - att aka runt i bil och forsoka plocka upp prostituerade ar kriminaliserat. Ett forsok att fa bort gatuprostitutionen men har, precis som i Sverige, existerar den givetvis fortfarande. Koppleri samt "hallickverksamhet" ar ocksa kriminaliserat.
Jag vet inte om jag skulle saga att kop av sexuella tjanster innebar en fornedring.
Dock tanker jag att man gor det for latt for sig nar man skyller den sexuella obalansen pa sexkopslagen. Raggningsklimatet ser likadant ut har - om inte varre. Personer som bott i Amsterdam vittnar om samma sak.