2010-06-16, 23:26
Medlem
kvistlacks avatar
^^ What he said + tänk på att 35mm diameter kan uppfattas som ganska liten jämfört med dagens modeller.
Citera
2010-06-17, 07:58
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Ok. Brukar äkthetsintyg finnas för Jaegers? Samt om jag nu köper den och vill kolla om den är äkta, kan man kontakta Jaeger med serienumret eller går man till någon specifik urmakare?
Citera
2010-06-17, 09:21
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2010-06-17, 16:46
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolgeJacobsson
Ok. Brukar äkthetsintyg finnas för Jaegers? Samt om jag nu köper den och vill kolla om den är äkta, kan man kontakta Jaeger med serienumret eller går man till någon specifik urmakare?
Jag betvivlar att Jaeger ägnar sig åt detta, däremot Kaplans t ex. Risken att det skulle vara en kopia är dock nästintill obefintlig.
Citera
2010-06-17, 21:47
Medlem
dafers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberp1mp
Nice Longines, men som jag skrev i länken här ova så går de att få till bättre pris hos en riktig återförsäljare så köp inget från uret.se bara.
Ok, tackar för tipset. Vet du nån bra återförsäljare som man kan deala med? Hur mycket kan jag i så fall pruta?
Senast redigerad av dafer 2010-06-17 kl. 21:51.
Citera
2010-06-18, 13:43
Medlem
h.incs avatar
Morsning!

Hade tänkt köpa mig en klocka. Skulle dock önska lite smakråd och annan input

Har kikat på dessa:
TAG Heuer Carrera Chronograph Black Dial Bracelet (Behöver nödvändigtvis inte vara exakt "Black Dial", jag tror ni kopplar vad jag menar )

Skulle landa på runt 25Tkr

Sjöö Sandström Royal Steel Chrono LE

Vad skulle denna landa på? Om man nu får tag i en öht. Något substitut till denna?

Eller kanske någon helt annan klocka, hjälp mig!

Har "såklart" kollat på olika Rolex modeller också, typ sub, gmt II, deep sea, sea-dweller. Men dem känns inte lika lockande längre, om jag nu inte skulle hitta en sen Sea-Dweller.

En Rolex kommer det dock bli sen, en Daytona med vit urtavla, om det blir en i stål eller vitt guld vet jag dock inte ännu, hur som helst vill jag suga på den karamellen några år till.

Vi lägger ett budgettak på 40Tkr denna gång, hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

/h.inc

EDIT: IWC Pilots Spitfire /Chronograph Silver Dial Brown Leather var ju också förbannat snygg, men finns det någon form av orginal länkarmband till den?
Senast redigerad av h.inc 2010-06-18 kl. 14:32.
Citera
2010-06-18, 13:49
Medlem
Någon som kan ge lite info om det här Tissot Antimagnetique-uret jag fann på en loppis?

Glaset är skadat med en stor spricka genom nästan hela, allmänt smårepigt och fult, men uret går att vrida upp och verkar hålla tiden som det ska.

Urtavlan är grå-grön och verkar vara i fint skick, lite patinerad.

Serienr: 1305866, någon som kan kolla upp det?

Gav 125kr så det är ju ingen förlust om uret inte är värt något, men jag gillar det.

Dåliga mobilbilder:
http://mellqvist.org/klockor/tissot1.JPG
http://mellqvist.org/klockor/tissot2.JPG
Citera
2010-06-18, 19:56
Medlem
Pörrs avatar
Finns tråd om kopior.

/Moderator
Citera
2010-06-18, 20:50
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag betvivlar att Jaeger ägnar sig åt detta, däremot Kaplans t ex. Risken att det skulle vara en kopia är dock nästintill obefintlig.

Njae, man kan alltid maila serienummer osv och få reda på om klockan är äkta eller stulen, den servicen tillhandahålls oftast då de är måna om sina kunder.
Citera
2010-06-18, 20:54
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Njae, man kan alltid maila serienummer osv och få reda på om klockan är äkta eller stulen, den servicen tillhandahålls oftast då de är måna om sina kunder.
Även för en 50 år gammal klocka? Jag är tveksam.
Citera
2010-06-18, 22:59
Medlem
Är så att jag är ute efter en klocka och har fastnat för Longines Hydroqonquest

http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=1741

Saken är att jag hittar ingen som har den klockan inne. Ägnade en heldag till sthlm för att få se den live utan resultat. Nu undrar jag om någon här vet någon återförsäljare som har den inne. Jag eftersöker också bilder på klockan (dock inte affischbilderna, de har jag sett nog av) som privatpersoner/försäljare tatt på sina klockor för att få en uppfattning om hur den ser ut live.

Självklart kan min återförsäljare ta hem denna, men då måste jag också köpa den då Longines tydligen inte tillåter påseende.

Har möjlighet att titta och känna på (redan gjort) quartzmodellen (http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=1734) och undrar om det är samma färger på klockorna, samma blåa nyans.

Förklaringen jag fått till att så många valt att inte ta in klockan är helt enkelt att dess blåa färg är lite grå i nyansen och blir därmed lite "tråkig" om vi skall jämföra mot tex certinas nyans (http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=1675). Är detta en förklaring jag skall acceptera och inse att deras blå nyanser helt enkelt inte är tillräckligt tilltalande?

Vill gärna ha hjälp i mitt letande så jag skarpt gillar Longines automatiska
Citera
2010-06-19, 01:24
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurre
Självklart kan min återförsäljare ta hem denna, men då måste jag också köpa den då Longines tydligen inte tillåter påseende.

What? Det låter helskumt. Om den policyn stämmer går de miste om många kunder. Jag har aldrig haft problem att få mina återförsäljare att ta hem Breitling, Omega, Rolex, JLC och Panerai helt utan köptvång. Är du säker att det inte är din återförsäljare som bara är lite lat och inte orkar bry sig om det inte leder till ett köp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in