2008-07-27, 02:38
Medlem
WeeMans avatar
Jag har en Lorenz som jag har fått i present, inte en aning om det är nåt fint märke eller ej. Men den är snygg & håller tiden.

Någon som känner till märket?
Citera
2008-07-27, 03:46
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag har en Lorenz som jag har fått i present, inte en aning om det är nåt fint märke eller ej. Men den är snygg & håller tiden.

Någon som känner till märket?
Googla 2 minuter, fundera två minuter till om det känns som om du hör hemma i denna tråd. Sedan kan du posta igen.
Citera
2008-07-27, 03:48
Medlem
Mandingos avatar
jag hittade för två år sen min farfars gamla omega seamaster i en låda, sen dess bär jag den... i samma låda låg även en tissot från 40talet, men urvreket funkar inte... frågan är om det är nån idé att laga den?
Citera
2008-07-27, 08:34
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
jag hittade för två år sen min farfars gamla omega seamaster i en låda, sen dess bär jag den... i samma låda låg även en tissot från 40talet, men urvreket funkar inte... frågan är om det är nån idé att laga den?
Lite knapphändig information, men generellt är det nog tyvärr ingen idé att laga din Tissot. Om det inte är någon speciell modell tror jag inte du får mer än 2000 kr för en fungerande Tissot från 40-talet, vilket kan tangera reparationskostnaden.
Citera
2008-07-27, 13:39
Medlem
Mandingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Lite knapphändig information, men generellt är det nog tyvärr ingen idé att laga din Tissot. Om det inte är någon speciell modell tror jag inte du får mer än 2000 kr för en fungerande Tissot från 40-talet, vilket kan tangera reparationskostnaden.

gissade väl det, chansen är stor att jag lagar den ändå, affektionsvärde osv osv...
Citera
2008-07-27, 14:21
Bannlyst
Concord

Vad är Concord för märke?

Har blivit erbjuden en skit fin klocka från en urbutik i Mall of the Emirates och vill verkligen köpa den, men vill göra mig säker vad det är för märke?

Han säger att det är swiss made och nått dotterbolag till rolex?

Klockan skulle kosta ca: 15.000 i sverige omräknat.
Citera
2008-07-27, 14:36
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood

Har blivit erbjuden en skit fin klocka från en urbutik i Mall of the Emirates och vill verkligen köpa den, men vill göra mig säker vad det är för märke?

Dotterbolag till rolex har jag aldrig hört att de skulle vara men de är mycket riktigt swiss made.

Tycker personligen inte alls om deras klockor men det är ju en smaksak, vilken modell har du tittat på?

Här kan du läsa mer:
http://www.concord.ch
Citera
2008-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood

Jag gillar Concord Marine, den som ser ur som en bllandning av Yachtmaster å AP Royal och + en IWC stilad länk..
Citera
2008-07-27, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Dotterbolag till rolex har jag aldrig hört att de skulle vara men de är mycket riktigt swiss made.

Tycker personligen inte alls om deras klockor men det är ju en smaksak, vilken modell har du tittat på?

Här kan du läsa mer:
http://www.concord.ch

Kommer inte ihåg modelnamnet.

Men den finns inte på hemsidan vilket är jävligt skumt.

Den är svart och lite avlång. Ska gå och ta ett mobilfoto av den efter jobbet och lägga upp så får ni se.

Tycker den är fin, men nu blev jag rädd att det kanske är nå mystiskt fejk.
Citera
2008-07-27, 17:19
Bannlyst
Här är en skit dåliga mobil bild av klockan jag precis var o klämde på.

http://img75.imageshack.us/img75/6947/image010lx6.jpg

Samtidigt hittade jag denna för ungefär 18.000 + moms och den kändes sjukt trevlig, vad säger ni om den?

Tag Heuer Carrera:

http://www.blowers-jewellers.co.uk/images2/watch_images_pages/tag_heuer_watches_uk/21_11_06_tag_heuer_carrera_c.JPG

Fast den kanske är lite för sportig
Citera
2008-07-27, 17:41
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Suben är snygg helt klart, vad kostar den ny? Tyckte dock att Datejusten var snäppet snyggare faktiskt och den ser nättare ut på bilderna i alla fall, stämmer detta? Såg på någon hemsida att Datejsuten kostar kring 40.000 och det känns inte för saftigt faktiskt.

Är det Seamaster som gäller för mina krav om man inte köper en Rolex? Hur är klockor från t.ex. Tissot, Breitling mf? Min far har en hyffsat ny (4-5 år gammal) Tissot och den tycker jag är ganska nätt och stilren, dock har han haft lite problem med den när det gäller att hålla tiden samt självuppdragandet. Har det varit en tilfällig grej bara eller är Tissot generellt lite "sämre" klockor än t.ex. Rolex?

OT: Jag jagar inte älg då det är dötrist jakt.

Sub date kostar 45.900. Den utan datum är lite billigare , en GMT likaså om man inte köper den nya GMT IIc. Datejusten är betydligt nättare .

Tissot är ett helt ok märke men är och har alltid varit ljusår ifrån Rolex.
Citera
2008-07-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Grym, bara snyggt med lite patina på den typen av klocka!
Tackar, jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in