Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ja!
Det finns inga såsom turkar, bilhandlare & negrer etc som utmärker de smaklöst nyrika på ett mer utstuderat sett. Det är stillöst, det är tacky och det är vulgo på alla sätt och vis att springa runt med klockor fulla med diamanter, brillianter, rubiner osv.
Det är för ryssar i versacekläder och det är för andra som saknar vett nog att föra sig med stil. En PP i vitt guld för 100k utan krussiduller smäller så mycket högre än en jacob the jewelerstyggelse för 2 miljoner. Den senare visar bara på att pengar inte kan köpa vare sig stil eller klass.
Den klocka du länkade till var inte bara ful, den var billig också!
Klockfacist? Definitivt!
Då är ju frågan varför du är en klockfascist dvs varifrån din konservativa ådra kommer ifrån?
Har alltid varit lite fascinerad av personer som anser att klockor skall vara så osynliga som möjligt? Kan inte förstå mig på det!
Visst en klocka behöver inte vara översållad med briljanter men lite färg eller större storlek har jag inge problem med utan tvärtom gillar det.
Vad gäller klockan jag länkade till så ser den ännu bättre ut i verkligheten och på Stjärnurmakarna kostar den 1795kr, fortfarande billigt i din värld men inte i min eller de flesta andras! finns dock att få tag på e-bay för en tusing. För de flesta så blir väl en klocka inte billig förs den börjar komma ner ikring 500 eller nått sånt....
Varför tycker du den är ful?
Vad anser du generellt om sådana ur man hittar hos tex Stjärnurmakarna,Klockmaster eller Ur&Pen?
där utgörs ju huvudelen av sortimentet av ur för under 5000kr och märkena är tex Diesel, Police, Fossil, Casio, Suunto, Certina, Tissot, Citizen etc