2013-11-20, 19:57
Medlem
Har också gått och blivit sugen på en Rolex, det blir ingen detta året men nästa år nån gång.

Är sugen på 116610LN den Rolex subben med keramikbezel alltså.

Vad tror ni jag kan pruta ned den till i t.ex Italien?

Ska dit och kolla på hus nästa sommar.

Förstår f.ö inte hur man kan vilja ha en Rolex utan datum??? Det är så sjukt snyggt på Rolex när det är förstorat datum.
Citera
2013-11-21, 00:43
Medlem
Fistpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Har också gått och blivit sugen på en Rolex, det blir ingen detta året men nästa år nån gång.

Är sugen på 116610LN den Rolex subben med keramikbezel alltså.

Vad tror ni jag kan pruta ned den till i t.ex Italien?

Ska dit och kolla på hus nästa sommar.

Förstår f.ö inte hur man kan vilja ha en Rolex utan datum??? Det är så sjukt snyggt på Rolex när det är förstorat datum.

Först och främst vill du såklart ha en 116610LV, för du vill ju ändå känna dig lite wild & crazy! Om du inte är så bold så kan du kanske få en 116610LN för några tusenlappar mindre än 50K.

Gällande datumet så tycker jag, förutom att det är mer symmetriskt utan, att det är lite töntigt.
Rolex för mig är verktyg och det är det deras sportklockor använts till under större delen av företagets historia. Självklart vill jag identifiera mig med salta grabbar som brittiska attackdykare, dykare från comex och James fucking Bond, som alla kört no date rolex. Datumet tar bort "tool-känslan", och det är ju inte så att grabbarna från typ special boat service börjar undra vilket datum de ska till typ frisören när de är i full färd med att t.ex. spränga båtar. Rolex utan datum är råare, coolare och mer klassiskt. Klassisk vill man ju definitivt vara med tanke på rolex (verkligen) fantastiska historia.
I min vardag så ägnar jag mig mer eller mindre bara åt actionfyllda aktiviteter likt de som nämndes tidigare, där jag förlitar mig på precisionen hos min klocka men verkligen inte har tid med datumfunderingar. Vi snackar cykla till skolan utan händerna, åka bil utan bälte, slänga skräp på marken etc... Så skippa datum.

Citera
2013-11-21, 19:53
Medlem
Har sett antal Omega Planet Ocean klockor på eBay där de 3 omega korten ingår så klart, men det står inget datum på dem.
Vad innebär det?

Innebär det att man kan själv fylla i datum för att aktivera garantin eller hur funkar det?
Citera
2013-11-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitcho
Har sett antal Omega Planet Ocean klockor på eBay där de 3 omega korten ingår så klart, men det står inget datum på dem.
Vad innebär det?

Innebär det att man kan själv fylla i datum för att aktivera garantin eller hur funkar det?

3kort är inte standard längre, dom skickar inte med det där chronometer certificatet längre utan det får man beställa själv.
Citera
2013-11-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
3kort är inte standard längre, dom skickar inte med det där chronometer certificatet längre utan det får man beställa själv.

Ja, men vad betyder det att det inte står skrivit något datum? Det var min fråga
Citera
2013-11-21, 23:34
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Fick tillbaks min Seiko Marinmaster 300 idag efter en längre resa till Japan för service. 4600 kr gick kalaset på men nu verkar den vara tillbaks på banan igen.

Mitt nästa projekt som kommer att fullföljas...

http://www.grand-seiko.com/collection/9r86-springdrive/SBGC001.html
Kul! så allt gick problemfritt? Seiko har ju även ett servningscenter i UK vill jag minnas... GS kronografen är riktigt fet! - har du haft chans att leka med en irl?
Citera
2013-11-21, 23:46
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Kul! så allt gick problemfritt? Seiko har ju även ett servningscenter i UK vill jag minnas... GS kronografen är riktigt fet! - har du haft chans att leka med en irl?

Mycket problemfritt, även om det tog lite tid. 4600 kr tycker jag var mycket rimligt för en helservice i Japan med det slutresultatet.

Nej, tyvärr inte. Undrar om dom har den på GS-stället i Stockholm?
Citera
2013-11-22, 00:21
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Mycket problemfritt, även om det tog lite tid. 4600 kr tycker jag var mycket rimligt för en helservice i Japan med det slutresultatet.

Nej, tyvärr inte. Undrar om dom har den på GS-stället i Stockholm?
Jo det tror jag den borde, ring Svante på Globen klockmäster och fråga. Han är oerhört tillmötesgående.
Citera
2013-11-22, 01:00
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Jo det tror jag den borde, ring Svante på Globen klockmäster och fråga. Han är oerhört tillmötesgående.
Tack! Det skall jag göra.
Citera
2013-11-22, 15:00
Medlem
Köpte mig ett exemplar av Certina DS powermatic 80 i lördags.
Tycker den är snygg och ville ha nån lite finare "kostym"klocka.
Citera
2013-11-22, 17:34
Medlem
jag funderar på att köpa en rolex sub är det värt det och har ni några andra märken att rekomendera?
Citera
2013-11-22, 17:53
Medlem
Longiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diresnire
Köpte mig ett exemplar av Certina DS powermatic 80 i lördags.
Tycker den är snygg och ville ha nån lite finare "kostym"klocka.
Snyggt!
En bild på den kanske du vill bjuda på?`
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in