Har också gått och blivit sugen på en Rolex, det blir ingen detta året men nästa år nån gång.
Är sugen på 116610LN den Rolex subben med keramikbezel alltså.
Vad tror ni jag kan pruta ned den till i t.ex Italien?
Ska dit och kolla på hus nästa sommar.
Förstår f.ö inte hur man kan vilja ha en Rolex utan datum??? Det är så sjukt snyggt på Rolex när det är förstorat datum.
Först och främst vill du såklart ha en 116610LV, för du vill ju ändå känna dig lite wild & crazy! Om du inte är så bold så kan du kanske få en 116610LN för några tusenlappar mindre än 50K.
Gällande datumet så tycker jag, förutom att det är mer symmetriskt utan, att det är lite töntigt.
Rolex för mig är verktyg och det är det deras sportklockor använts till under större delen av företagets historia. Självklart vill jag identifiera mig med salta grabbar som brittiska attackdykare, dykare från comex och James fucking Bond, som alla kört no date rolex. Datumet tar bort "tool-känslan", och det är ju inte så att grabbarna från typ special boat service börjar undra vilket datum de ska till typ frisören när de är i full färd med att t.ex. spränga båtar. Rolex utan datum är råare, coolare och mer klassiskt. Klassisk vill man ju definitivt vara med tanke på rolex (verkligen) fantastiska historia.
I min vardag så ägnar jag mig mer eller mindre bara åt actionfyllda aktiviteter likt de som nämndes tidigare, där jag förlitar mig på precisionen hos min klocka men verkligen inte har tid med datumfunderingar. Vi snackar cykla till skolan utan händerna, åka bil utan bälte, slänga skräp på marken etc... Så skippa datum.
Med reservation för viss överdrift. Du borde dock verkligen kolla på den gröna subben! Riktigt cool.
Fick tillbaks min Seiko Marinmaster 300 idag efter en längre resa till Japan för service. 4600 kr gick kalaset på men nu verkar den vara tillbaks på banan igen.
Kul! så allt gick problemfritt? Seiko har ju även ett servningscenter i UK vill jag minnas... GS kronografen är riktigt fet! - har du haft chans att leka med en irl?
Kul! så allt gick problemfritt? Seiko har ju även ett servningscenter i UK vill jag minnas... GS kronografen är riktigt fet! - har du haft chans att leka med en irl?
Mycket problemfritt, även om det tog lite tid. 4600 kr tycker jag var mycket rimligt för en helservice i Japan med det slutresultatet.
Nej, tyvärr inte. Undrar om dom har den på GS-stället i Stockholm?