2012-06-05, 00:16
Medlem
Messials avatar
Vad anser ni främlingsfientliga om oss ifrån forna Jugoslavien?

Bosnier, kroater och serber.

Känner till erat stora hat mot muslimer, men många bosnier är sekulära muslimer. Många av oss dricker alkohol, och äter fläskkött. Vi är även en av det bäst integrerade invandrarna i Sverige, många utav oss är utbildade och vi pratar (iaf de yngre) flytande svenska.

Det faktum att vi smälter in lätt i ett västerländskt samhälle - kan bero på att Bosnien var en del av Österrike/Ungern innan turkarna kom till Balkan. Man brukar säga att Bosnien ligger på gränsen till väst och öst.

Det är annars ingen stor skillnad på bosnier, kroater och serber - vi är till ansiktsdrag och till temperament och värderingar väldigt lika. Det är bara religionen som skiljer oss åt, serber är kristna ortodoxa, kroater är kristna katoliker och vi bosnier är som sagt muslimer.
2012-06-05, 00:21
Medlem
contemptuss avatar
Tror inte vi har något emot er som folkgrupp, det finns dock personer med mycket dåligt inflytande som smutsar ner ryktet av er annars väluppförande invandrare.
2012-06-05, 00:34
Medlem
Jag har träffat flera bra bosnier som var/är muslimer. Faktum är att några av de utseendemässigt allra "vitaste" juggar jag träffat på har varit just bosnier. En del bosnier har sett mörka och främmande ut medan andra har sett nästan helt nordiska/nordeuropeiska ut. Generellt är alla juggefolken ok men det är ganska stora skillnader mellan individer både till utseende och beteende så man får väl ibland göra en mer individuell prövning från fall till fall. Jag har idag åtminstone en handfull juggar av olika slag som bekanta och vänner och de är alla bra folk och enligt mig helt, eller tillräckligt, vita. Detta innebär dock INTE att jag är för en massinvandring från Balkan till Norden, liksom jag inte heller skulle vara för en massinvandring av spanjorer, italienare, fransmän, osv.

Enligt statistik jag sett så är bosnier för övrigt en av de invandrargrupper som har högst sysselsättning.
Senast redigerad av RexNemorensis 2012-06-05 kl. 00:37.
2012-06-05, 00:39
Medlem
--locco--s avatar
Bosnier är jävligt driftiga och arbetsvilliga,absolut inga parasiter som MENA packet.Dom jag har träffat och haft att göra med har haft liknande åsikter som jag vad det gäller invandringspolitik.
Jag har absolut inga problem med flitiga och skötsamma bosnier.

Det är zigenarna från balkan som är problemet.
2012-06-05, 01:38
Medlem
Douche-chills avatar
Min spontana reaktion angående "juggar" är att dom flesta jag har träffat har haft maffia-komplex. Lite som spaggarna i tv-serien Jersey Shore. Man vill gärna framstå som gangster, kanske efter Sevos alla turer i media. Man kör gärna med pittbull, guldkedja och medeltidsattityd – Känns inte helt fräscht.

Dock är detta endast min spontana reaktion. Klart det finns bra juggar.
2012-06-05, 02:08
Medlem
Inbilla dig inget, broder, svenskarna har samma tankar om er i öst som de har om oss i de "varma" länderna.
2012-06-05, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Inbilla dig inget, broder, svenskarna har samma tankar om er i öst som de har om oss i de "varma" länderna.

Att ni borde åka hem, absolut.
2012-06-05, 12:57
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoeMan1979
Att ni borde åka hem, absolut.

Det kommer vi också göra en vacker dag när Bosnien blir enat, och ekonomin förändras till det bättre.
Tror du att vi (bosnier och kroater som flydde i kriget) hade flyttat hit om de inte hade varit som de var där nere?

En dag kommer vi åka tillbaka till våra fina och varma länder, medans ni blir kvar här med zigenarna, somalierna, araberna och lite annat löst folk.
Vi kommer ligga och sola på våra balkonger, äta färsk frukt (persikor, apelsiner, druvor och andra goda saker odlade i hemlandet), leva i ett etniskt homogent samhälle... medans ni svenskar upplever en egen Ottomansk tid, eller ett Österrike/Ungern. För Sverige kommer tids nog bli en islamisk stat, med tanke på alla somalier och araber ni tar in i landet.

Jag måste tillägga att Sverige känns mer muslimskt än exempelvis Sarajevo, medans flera politiker i Bosnien motarbetar religiösa grupper, så försöker era folkvalda sprida den islamistiska andan. Se bara hur regeringen ger moskéer i Sverige bidrag, trots att de som styr dessa moskéer är emot kvinnor och de anser att kvinnan inte har någon rätt.

Hade någon kommit ner till oss, och varit på det sättet, så hade vederbörande åkt ur landet med huvudet före. Bosnien utvisade och återkallade flera islamistiska mäns medborgarskap nyligen. Dessa hade kopplingar till Al-Qaida och de var uppsatta som farliga i sina hemländer.
Det kallas ryggrad, och det är något som era syltryggar saknar tyvärr.
2012-06-05, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Vad anser ni främlingsfientliga om oss ifrån forna Jugoslavien?

Bosnier, kroater och serber.
Jag anser att alla människor är bra i sina egna miljöer, men i Sverige så är de inte välkomna.
De kan söka projektstöd för frivillig återvandring så att de kan åka hem igen.

http://www.migrationsverket.se/download/18.800a8ef13731e6ee93800031962/projektstod_sv_2012.pdf
2012-06-05, 13:32
Bannlyst
Vad ni är? Serber, bosnier och montenegriner är de mest överskattade inom alla fronter. De säger sig vara bra på fotboll och alla andra sporter när ni i själva verket suger.

Ni leker coola "kolla mina fotbollsskor komigen vi kör hlvavlal kako si srbja" eller vadfan ni säger så köttar jag upp er ändå.

Kroater är inte överskattade. De är trots allt bra. Kolla serbiens landslag och er folk. Vad fan har ni egentligen gjort för bra? Är inte rädd för er jävla propaganda längre. Mycket snack men mindre verkstad helt enkelt när ni tror att ni är så grymma på fotboll.

Serber försöker vara som kroater och borde ha de som förebild istället om ni vill uppnå något. Det enda bra hos serbien är novak djokovic som även håller på milan. Resten är skit.
2012-06-05, 13:34
Bannlyst
Och sedan att ni leker gangsters förstås när ni är svaga i själva verket.
2012-06-05, 13:40
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Och sedan att ni leker gangsters förstås när ni är svaga i själva verket.

Får man fråga vilket land du själv kommer ifrån?

Något efterblivet MENA land, måntro?

Forna Jugoslavien (Bosnien, Kroatien, Serbien, Slovenien) är och kommer alltid vara mer utvecklat och civiliserat, än era ruckel.
Medans folk där nere lever i frid numera - så sprängs det friskt i MENA. Sedan kommer ni till Bosnien för och lära oss (!) hur man lever sitt liv, och hur vi skall vara och icke vara. Om du inte är etnisk svensk, så skall du inte uttala dig i denna tråd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in