2012-06-05, 14:06
Medlem
Elanins avatar
Att de som var på den goda sidan borde mördat många fler muslimer...

Europa innehåller snart 10% muslimer. Det är alltså runt 50 miljoner muslimer i Europa idag. Det kommer att bli blodigt. Även om muslimer har blivit ganska duktiga på att utföra sadistiska dåd (de lärde sig på 2000-talet att börja halshugga deras fiender för att sprida skräck)... så finns det en grupp som vida kan överträffa muslimer i extremt våldsamma handlingar. Nästa gång kommer det inte bli några behagliga gaskammare...
2012-06-05, 14:07
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial

Det kallas ryggrad, och det är något som era syltryggar saknar tyvärr.

Även jag känner hyvens bosnier via arbetet - men det där du säger klingar lite märkligt... Fundera över VARFÖR du befinner dig här? Låt oss dra oss till minnes:

Krig.
Din farsa valde att INTE kämpa för land och folk.
Din farsa flydde.
Du hamnade här.
För att... din farsa... lyssna nu noga: flydde.

Tala inte mer om ryggrad.
2012-06-05, 14:58
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Även jag känner hyvens bosnier via arbetet - men det där du säger klingar lite märkligt... Fundera över VARFÖR du befinner dig här? Låt oss dra oss till minnes:

Krig.
Din farsa valde att INTE kämpa för land och folk.
Din farsa flydde.
Du hamnade här.
För att... din farsa... lyssna nu noga: flydde.

Tala inte mer om ryggrad.

Du vet ingenting om mig, eller min farsa för den delen.

Tänker inte gå in på detaljer om mig och min bakgrund, men vi säger så här. Min pappa blev bortförd utav militärpolisen från Republika Srpska, efter ett par veckor blev han frisläppt i ett fångutbyte, utan den bosnienserbiska armén.
Han fick två alternativ, bli mördad eller fly och kom aldrig tillbaka till Bosnien. Han valde alternativ två.
Du pratar om att vi inte kämpade för vårat land. Innan kriget så fanns det något som hette JNA (Jugoslovenska narodna armija), JNA hade sin bas i Belgrad, all vapen arsenal fanns i Belgrad. De lilla som fanns i Kroatien och i Bosnien var vapen som folk hade inom tjänsten, som t ex polisen.

Vi fick, tillsammans med kroaterna, smuggla in vapen genom Italien, Österrike och Ungern. Detta pga ett vapen embargo som utfärdades utav USA, tillsammans med EU.
Så sig mig då, tror du inte att vi hade försvarat oss från start 1992, om vi hade haft en vapen arsenal av bra kvalitet? Klart som fan att vi hade gjort det, men när det kommer en militärpolis till din dörr en morgon i maj 1992, och denna riktar vapnet mot din tinning, hur fasiken skall du försvara dig då utan vapen? Med händer och fötter?

Om du nu lyckas slå ner två poliser, så väntar fler utanför huset och runt omkring i staden!

Därför skall okunniga som du, inte kommentera kriget på Balkan. Det gäller alla svenskar, för att kunna förstå det som hände, så måste man vara med om det.
Ser att skribenten ovan hyllar belägringen av Sarajevo, Omarska lägret, Keraterm lägret, Trnapolje lägret, Srebrenica mm
Men då kan jag berätta en sak för muslim hatarna, kroater satt tillsammans med muslimer i koncentrations läger, just det... de katolskt kristna kroaterna. Serberna begick folkmord på kroater också! Så för och göra muslim hatarna besvikna - kriget i Bosnien handlade inte om Islam!

Alla icke serber skulle mördas eller fördrivas, det handlade om mark. Muslimer och katoliker var lika mycket värda i de serbiska ögonen!

Nu kanske du förstår varför vi inte "stannade kvar och försvarade oss". Annars kan du ju alltid fråga dina bosniska arbetskamrater.
2012-06-05, 15:04
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Du vet ingenting om mig, eller min farsa för den delen.

Tänker inte gå in på detaljer om mig och min bakgrund, men vi säger så här. Min pappa blev bortförd utav militärpolisen från Republika Srpska, efter ett par veckor blev han frisläppt i ett fångutbyte, utan den bosnienserbiska armén.
Han fick två alternativ, bli mördad eller fly och kom aldrig tillbaka till Bosnien. Han valde alternativ två.
Du pratar om att vi inte kämpade för vårat land. Innan kriget så fanns det något som hette JNA (Jugoslovenska narodna armija), JNA hade sin bas i Belgrad, all vapen arsenal fanns i Belgrad. De lilla som fanns i Kroatien och i Bosnien var vapen som folk hade inom tjänsten, som t ex polisen.

Vi fick, tillsammans med kroaterna, smuggla in vapen genom Italien, Österrike och Ungern. Detta pga ett vapen embargo som utfärdades utav USA, tillsammans med EU.
Så sig mig då, tror du inte att vi hade försvarat oss från start 1992, om vi hade haft en vapen arsenal av bra kvalitet? Klart som fan att vi hade gjort det, men när det kommer en militärpolis till din dörr en morgon i maj 1992, och denna riktar vapnet mot din tinning, hur fasiken skall du försvara dig då utan vapen? Med händer och fötter?

Om du nu lyckas slå ner två poliser, så väntar fler utanför huset och runt omkring i staden!

Därför skall okunniga som du, inte kommentera kriget på Balkan. Det gäller alla svenskar, för att kunna förstå det som hände, så måste man vara med om det.
Ser att skribenten ovan hyllar belägringen av Sarajevo, Omarska lägret, Keraterm lägret, Trnapolje lägret, Srebrenica mm
Men då kan jag berätta en sak för muslim hatarna, kroater satt tillsammans med muslimer i koncentrations läger, just det... de katolskt kristna kroaterna. Serberna begick folkmord på kroater också! Så för och göra muslim hatarna besvikna - kriget i Bosnien handlade inte om Islam!

Alla icke serber skulle mördas eller fördrivas, det handlade om mark. Muslimer och katoliker var lika mycket värda i de serbiska ögonen!

Nu kanske du förstår varför vi inte "stannade kvar och försvarade oss". Annars kan du ju alltid fråga dina bosniska arbetskamrater.

Tack för din förklaring. Det låter illa och du har mina sympatier - att inte kunna slå tillbaka är alltid förnedrande för män. Men förstå en sak: jag blir lika förbannad när man talar illa om mitt folk som du blir när man talar illa om ditt, och i ditt och mitt läge är du hos MIG, och inte tvärtom.
2012-06-05, 15:07
Bannlyst
Citat:

Politisk asyl skapades inte för att vara permanent, varför flyttar ni inte hem igen utan stannar kvar här där ni inte hör hemma?
2012-06-05, 15:11
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Tack för din förklaring. Det låter illa och du har mina sympatier - att inte kunna slå tillbaka är alltid förnedrande för män. Men förstå en sak: jag blir lika förbannad när man talar illa om mitt folk som du blir när man talar illa om ditt, och i ditt och mitt läge är du hos MIG, och inte tvärtom.

Ber om ursäkt för vårat missförstånd! När jag pratade om syltryggar, så tänkte jag inte på det svenska folket. Menade de som sitter i riksdagen, Fredrik Reinfeldt bl a.
Även Annie Lööf och Beatrice Ask.

Sedan är jag tacksam för allt Sverige har gjort och gör för mig, och mina närmaste. Det här landet räddade mig från kriget.

Dock vill jag inte hamna i samma situation om 20-30 år, vill inte bli påtvingad Islam (är sekulär) av somalier och araber. Det pratas ju om hur dessa skall ta över Sverige, och tvinga alla till religionen.
Men om det skulle hända, så har jag dubbelt medborgarskap.
2012-06-05, 15:14
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Ber om ursäkt för vårat missförstånd! När jag pratade om syltryggar, så tänkte jag inte på det svenska folket. Menade de som sitter i riksdagen, Fredrik Reinfeldt bl a.
Även Annie Lööf och Beatrice Ask.

Okej, då förstår jag. Och håller med.
2012-06-05, 15:15
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Politisk asyl skapades inte för att vara permanent, varför flyttar ni inte hem igen utan stannar kvar här där ni inte hör hemma?

Vi har kommit in i det svenska samhället. Vi jobbar, betalar skatt, äger lägenhet eller villa, sommarstuga, våra barn är födda och uppvuxna här. Många bosnier lever tillsammans med en etnisk svensk kvinna, i många fall finns det äktenskap.

Vi har helt enkelt fått ett nytt liv i Sverige, precis som exempelvis de tyskar som invandrade i andra världskriget. Kriget i Tyskland tog ju slut för länge sedan, men de bor fortfarande kvar.
Dessutom är människan inget djur som man kan flytta hursomhelst.
2012-06-05, 15:42
Bannlyst
Du är ju fan sorglig som försöker glänsa ditt eget folk parallellt med MENA-folk. Du är som turkar, gör allt för att hamna i EU och du gör likaså när du leker svenne och europe.
2012-06-05, 15:45
Bannlyst
Bekräftelsebehov?
2012-06-05, 15:49
Medlem
Messials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Bekräftelsebehov?

Nej, verkligen inte. Ligger förresten inte forna Jugoslavien i Europa?
2012-06-05, 15:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Du är ju fan sorglig som försöker glänsa ditt eget folk parallellt med MENA-folk. Du är som turkar, gör allt för att hamna i EU och du gör likaså när du leker svenne och europe.

Det kallas för att integrera sig i det västeuropeiska samhället och är vad alla kulturberikare borde göra. Annars kan de åka hem till bergsgrottorna igen. Sverige har inget som helst behov av människor från mer primitiva samhällen, tvärtom är de parasiter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in