2005-03-03, 23:18
Medlem
Dr Manhattans avatar
Jag har ett nummer av Magnum (nr 10 1996) som innehller en vldigt mrklig serie, "Dedd Man". Den handlar om en gubbe med snderbrnt ansikte som kallas Dedd Man. Han frdas genom ett postapokalyptiskt landskap, och vet inte vem han r. I de sista rutorna gr han fynd som vcker minnen av att han r en Judge och som det verkar r han Dredd och har frmodligen ftt sina skador och sin minnesfrlust i strid med Judge Death.

Finns det ngon som vet mer om denna serie? Jag fr bara tre googletrffar p "Dedd Man", samtliga meningslsa. r det allts "bestmt" att Dredd slutar sina dagar som zombieliknande gubbe i hatt och rock som stapplar runt i ingenmansland? Sorgligt i s fall...
Citera
2005-03-03, 23:42
Medlem
Mack Bolans avatar
Japp. Serien heter egentligen Tale of the Dead Man och skrevs av John Wagner under psuedonym, s att inte lsarna skulle lista ut vem Dead Man egentligen var. S man fr vl frmoda att det r officiellt att original-Dredd slutar sina dagar p det viset (en identisk kopia skapades av honom innan han tog Den Lnga Vandringen)...
Citera
2005-03-03, 23:58
Medlem
Berttelsen tertrycks i albumet Necropolis 1. och Dredd slutar inte sina dagar som zombieliknande gubbe i hatt och rock (han lever fortfarande och har hlsan i tidningen 2000 AD). Men nu ska jag anvnda spoilerfunktionen fr frsta gngen!

Citera
2005-03-04, 00:11
Medlem
Dr Manhattans avatar
Tackar mjukast fr att ni redde ut detta. Har Dredd ftt tillbaka sitt vanliga ansikte nu d? Och vilken moisturizer anvnde han d, nyllet sg inget vidare ut nr han var Dedd Man...?
Citera
2005-03-04, 00:12
Medlem
Mack Bolans avatar
Jag som tog fr givet att dagens Judge Dredd utspelar sig fre hela Dead Man-grejen, men dr ser man!
Citera
2005-03-04, 00:14
Medlem
Mack Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
nyllet sg inget vidare ut nr han var Dedd Man...?

andra sidan sg vl inte nyllet alltfr bra ut innan heller
Citera
2013-06-22, 02:14
Medlem
RarityUberAlless avatar
Eftersom jag precis lst om den storyline p fyllan, vilket kan ses av avatarval, det r en del av en storyline som kallas "Necropolis" en episk "Dredd-berttelse", vill jag prata om det. Handlar om Dredd och en av hans klonbroder som kallas Kraken. Kraken r inte lika snll som Dredd eftersom han blivit manipulerad av "Judd", kort sagt en fiende, i tidigare delar och senare av systrarna till Judge Death och Co i necropolis. Kort sagt s hjlper han till att slppa ls de mrka judges som r brder till systrarna och skapar "Necropolis" i Mega city ett dr det r ett brott att vara vid liv, en riktigt mrk historia. Sjlva historian r ngot av det bsta jag lst, ven om det finns bttre Dredd-historier. Kan sga att det slutar med miljontals dda (typ 60 miljoner +)..
Citera
2013-06-25, 00:35
Medlem
Frostnatts avatar
Tales of the Dead Man och Necropolis finns samlat i Judge Dredd: The Complete Case Files 14.

Fr vrigt r Complete Case Files helt klart vrda att titta nrmare p. Samlar alla Dredd serier i kronologisk ordning. ven om det blir ganska mycket att lgga ut eftersom det r typ 20 stycken samt 4 som kallas "The Restricted files" som samlar alla specialnummer. Sen har vi ju Judge Andersons egna serie PSI Files... Runt 150 kr st blir det.

och gllande Dredds ansikte s har det mycket riktigt aldrig varit speciellt vackert...
http://img.gawkerassets.com/post/8/2012/09/face.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in