2012-06-04, 21:03
Medlem
Hapaxs avatar
http://na.se/krim/1.1684993-pojkar-ranade-pa-skola

Vem, vilka, ålder?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4485717

Jag är själv ifrån Örebro, när jag gick i högstadiet(5år sedan) så var Adolfsbergs skolan skolan där det endast gick svenskar med relativt gott ställt, och inte var det tal om några bråk etc..

Vad händer? Är detta bara en slump?
Jag är inte så insatt men vad jag hört börjar det spåra ur där nere på Adolfsbergs skolan mycket pga att dom sätter avstängda elever från andra skolor där för att en ''trygg'' skola ska hjälpa dom att komma från dåligt umgänge och in på rätt bana.. Snackade med några polare om detta för någon dag sedan då en av dessas syster son går där och tydligen pratat om mycket bråk, stök och sånt på skolan.
Någon som vet mer?

Förlåt om tråden ligger fel.
Citera
2012-06-04, 21:36
Medlem
craschpangbooms avatar
Generationen 96 är den där snorungarna håller på och sätter eld på papperskorgar och brandskåp och liknande, gick även jag på adolfsbergsskolan för X antal år sedan och då var det minsann inte 50 procent rökare som nu. Det du säger stämmer, Adolfsbergsskolan har ett samarbete med Almbyskolan bland annat, och om jag inte minns fel även delar av Gumealius upptagningsområde.
Citera
2012-06-04, 21:42
Medlem
Hapaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
Generationen 96 är den där snorungarna håller på och sätter eld på papperskorgar och brandskåp och liknande, gick även jag på adolfsbergsskolan för X antal år sedan och då var det minsann inte 50 procent rökare som nu. Det du säger stämmer, Adolfsbergsskolan har ett samarbete med Almbyskolan bland annat, och om jag inte minns fel även delar av Gumealius upptagningsområde.
Ja 96 verkar då inte vara någon super kull.. Min polares syster son är dock 96a men varken rökare eller bråkstake.. Nu när du säger det! Almby och Engelbrekt ska tydligen givmilt gett Adolfsberg några ''värstingar''.

Föresten det med 50% rökare var en bra poäng, gick förbi för någon vecka sedan när jag skulle till bussen och möttes av ett 10 tal rakade killar i 15 års åldern som stod och rökte, är det där dagens skinskallar håller till, i Adolfsberg?
Citera
2012-06-04, 21:54
Medlem
craschpangbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapax
Ja 96 verkar då inte vara någon super kull.. Min polares syster son är dock 96a men varken rökare eller bråkstake.. Nu när du säger det! Almby och Engelbrekt ska tydligen givmilt gett Adolfsberg några ''värstingar''.

Föresten det med 50% rökare var en bra poäng, gick förbi för någon vecka sedan när jag skulle till bussen och möttes av ett 10 tal rakade killar i 15 års åldern som stod och rökte, är det där dagens skinskallar håller till, i Adolfsberg?
Tror knappast det är några skinnskallar på Adolfsbergsskolan men jag vet att det var fullt kaos ett tag, och tror det är lika illa än, hörde att ett tiotal vuxna mässangrabbar kommit till adolfsberg för att slå en trettonåring för ett par år sen, men lärarna i C-laget hann emellan
Citera
2012-06-04, 22:02
Medlem
Hapaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
Tror knappast det är några skinnskallar på Adolfsbergsskolan men jag vet att det var fullt kaos ett tag, och tror det är lika illa än, hörde att ett tiotal vuxna mässangrabbar kommit till adolfsberg för att slå en trettonåring för ett par år sen, men lärarna i C-laget hann emellan
Känner mycket väl till händelsen, trettonåringen förtjänade ett kok stryk dock kanske inte av ett gäng 18-20åringar. Men säger man till en kille vars bror nyss varit med i en bilolycka och ligger i koma att man hoppas han aldrig vaknar och att man ska slå brodern som då var 10(?) så hårt att han kan åka ''rullis'' med sin brorsa resten av livet så förtjänar man ingen fin behandling.
Citera
2012-06-04, 22:21
Medlem
craschpangbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapax
Känner mycket väl till händelsen, trettonåringen förtjänade ett kok stryk dock kanske inte av ett gäng 18-20åringar. Men säger man till en kille vars bror nyss varit med i en bilolycka och ligger i koma att man hoppas han aldrig vaknar och att man ska slå brodern som då var 10(?) så hårt att han kan åka ''rullis'' med sin brorsa resten av livet så förtjänar man ingen fin behandling.
oj, kanske blev lagom läskigt då, i övrigt har jag mest hört smått, en polare till mig berättade att en kille tillhörande kullen 94 under sitt sista år blev nedslagen av en som slutat året innan från kullen 93 och så hörde jag om något tjejslagsmål 2010 också... undrar ju vart lärarna håller hus

EDIT: Lyckats forska fram att det var några små pluttar i sjuan som blev frihetsberövade, men ytterst få känner ens till händelsen (lyckats få kontakt med några nior på skolan)
Senast redigerad av craschpangboom 2012-06-04 kl. 22:26.
Citera
2012-06-05, 01:00
Medlem
Du tror alltså att buset är spärrade till ghettot?
När dom försöker lämna så är det som att gå mot en osynlig barriär.. Tramsig rubrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in