Hejsan!
Tänkte åka till stan imorgon och köpa mig en bärbar men har absolut ingen aning vilken jag bör välja för att få ut de mesta för pengarna.
butiken jag åker till är
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop
min budget är 6000:- men kan tänka mig att gå lite högre än så om de krävs.. Men 7000:- är absolut max.. mer än så betalar jag inte för en dator
Vad jag vill göra med datorn är väll att spela lite spel såsom Diablo 3 och diverse rpg spel och eventuellt några fps spel.
Jag förstår såklart att jag inte kommer få en renodlad speldator i denna prisklass men jag borde väll kunna köpa en som åtminstone klarar av dom flesta spelen fastän på låg grafik nivå?
Jag kommer även att se mycket film på datorn och skulle ju vara underbart att kunna se HD filmer i 1080p eller åtminstone 720p
Jag har somsagt ingen aning vad jag ska välja för jag fattar absolut ingenting vad som är bra och inte bra då de finns intel i7 och intel i5 och Radeon HD hit och Geforce Gt dit haha
Vill även att skärmen helst ska vara minst 15" men helst upp mot 17"
Kylningen är också viktig antar jag då min tidigare laptop blev kokhet på nolltid och även fast jag körde med Kyl-platta så surrade den på som en helikopter och blev varm nog att steka ägg på
Skulle verkligen uppskatta om någon kan hjälpa mig att hitta rätt för jag vill såklart köpa en dator som jag inte behöver byta ut om 3månader för att den rasat ihop totalt.