Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hon har inte tid med det eftersom hon har fullt upp med meningslösa kulturdebatter på Aftonbladet. Att gå i polemik och hävda strukturellt förtryck så fort någon vågar kritisera tar på krafterna, vet du.
Är ändå rätt underhållande att se henne fäktas med 12-24 liberaler och kulturskribenter inom Bonnierkoncernen

Men ja, det verkar vara hennes huvudintresse för tillfället, synd.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Scriptum
Hon kanske inte har så mycket fantasi och därför håller sig till samhällsdebatt och självbiografiskt skrivande. Men missförstå mig inte, jag uppskattade Mig äger ingen, hon skriver väldigt bra i allmänhet. Linderborg kanske är för politisk i sitt tänkande för att skriva en stor roman - hon skulle reducera sina egna karaktärer till speglingar av samhället, osv.
Det var väl ungefär det jag också tänkte på - hon har inget mer att berätta, och ja, det finns ju risk att om hon skriver en till bok blir det socialrealism ā la 70-talet vilket kanske inte riktigt ligger i tiden - såg förresten en chat hon hade efter något program på Sveriges Radio där hon skrev något i stil med "jag har tyvärr inte riktigt tid att skriva fler romaner" eller något sånt. Det var 4 år sedan och hon verkar fortfarande inte ha tid...