2012-06-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torinlol
Får folk aldrig nog av den här sorgliga lögnen? Det är inte direkt så att vi ger bort vårt dyrbara knark till random brudar i hopp om att få ligga eller se någon bli slirig på krogen. I de flesta liknande fall används antagandet att man blivit drogad för att dölja något värre. Fråga din flickvän extra snällt om hon verkligen inte har något att berätta, och hälsa sedan att alkohol är en lömsk drog som ska behandlas med respekt.

hehe det var antagligen inte en gubbe koks någon lagt i drinken, utan någon typ utav piller och de är ju inte specielt dyra

TS säg till din tjej att hon kollar upp sig så kommer ett pisseprov att lösa gåtan.
Citera
2012-06-04, 19:14
Medlem
Frank Friendlys avatar
Svårt men roligt med alkohol!
Citera
2012-06-04, 20:51
Medlem
relisals avatar
Stora pupiller får man av alla droger (man får även det när man är kär).. även alkohol.. sen var det väl kväll/natt och mörker gör också pupillerna stora. Tror att folk missuppfattar det där med droger å stora pupiller(man får även stora pupiller av att vara vaken länge, utan droger). Psykadeliska droger ger störst pupiller samt vissa centralstimulanter. Sen om man ska gå lite mer off-topic så är det ganska svårt att se vilken drog någon tagit enbart genom att titta på ögonen, för den ovane. Finns mer som spelar in; tal och kroppsspråk till exempel Det är min teori!

Vet inte vad mer jag kan tillägga, känns lagom dumt att skriva något som någon annan redan skrivit, blir även tråkigt att läsa då.
Citera
2012-06-04, 21:33
Medlem
nicken89s avatar
Hon kanske blev matförgiftad, utgången mjölk som användes till mjölkshotten. Symptomen är inte så värst allvarliga därför tvivlar jag att hon blev drogad.
Citera
2012-06-04, 21:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ischim0n

Bakgrund: Ätit ordentlig och bra mat, druckit väldigt lite alkohol, ½ flaska champagne (2-3dl?), 0,5liter cider, blandat en eller två drinkar före krogen.

På krogen så 2 stop cider och ½ shot mintlikör.
Så du menar att en halv flaska bubbel, 3 cider, 2 groggar och en shot är väldigt lite alkohol för en normalviktig tjej?

Face it: hon drack för mycket och blev aspackad!
Citera
2012-06-04, 22:16
Medlem
Zitechos avatar
TS måste inse att hans flickvän har skämt ut sig och bara kommer med idiotiska bortförklaringar
Citera
2012-06-04, 22:28
Medlem
De där symptomen beskriver ju absolut inget annat än en vanlig fylla. Hon blev helt enkelt för full den här gången.
Citera
2012-06-04, 22:43
Medlem
Mystiqes avatar
Om hon inte blev matförgiftad eller drack sönder sig...lutar jag mer att hon var otrogen mot dig, jävligt populär av tjejer att använda denna bortförklaringen, när de har strullad/knullad med andra på fyllan.
Citera
2012-06-04, 22:59
Medlem
Cartiers avatar
För ett antal år sedan i Storbritannien bestämde man sig för att kolla upp alla påstådda krog-drogningar med GHB och särskilt rohypnol. Över 1100 personer testades grundligt, och inte i ett enda av dessa fall påträffades nämnda droger. Däremot fann man spår av stora mängder sprit och i många fall även kokain.

Jag antar att detta räckte för att avbryta försöket
Citera
2012-06-05, 00:01
Medlem
Som många andra säger, så tror jag verkligen inte att hon har blivit drogad.
Citera
2012-06-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ischim0n
Hej,

Min flickvän har antagligen blivit drogad på krogen i helgen. Men vi har ingen aning om vad det möjligen kunde vara och om situationen är den att hon blivit drogad.

Bakgrund: Ätit ordentlig och bra mat, druckit väldigt lite alkohol, ½ flaska champagne (2-3dl?), 0,5liter cider, blandat en eller två drinkar före krogen.

På krogen så 2 stop cider och ½ shot mintlikör
. Allt detta på ungefär 10 timmar, så inget speciellt.

På ungefär 10h? Så hon började dricka mitt på dagen? Om det där hennes uppfattning av att dricka lite så kanske levern helt enkelt börjat ta stryk?

Citat:
Symptom efter hon började reagera på något:
- Började må väldigt dåligt,
- klar i huvet (kunde föra konversationer),
- kunde inte öppna dörren hem (lyckades inte träffa låset med nyckeln osv, hennes kompis öppnade dörren),
- utvidgade pupiller
- Spydde 3 ggr (började må mycket bättre efter att hon spytt), hon förklarade att det inte var som att spy när man druckit alldeles för mycket sprit, då kände man att man va hängig osv

EDIT - Hon sa att hon aldrig reagerat så här på sprit någonsin förut, hon känner sin kropp och kände att något är fel.

Det där låter som att hon har supit sönder levern och därför börjar må dåligt efter större alkoholintag. Har bekanta som också mår dåligt och spyr innan de är ordentligt fulla eftersom att levern är slutkörd. Detta i samband med uppfattningen att det rörde sig om "mycket lite alkohol" talar ju för att hon har ohälsosamma alkoholvanor.

Min gissning är således att hon fick i sig alkohol och att hennes lever inte längre är lika användbar som den en gång var.
Citera
2012-06-06, 00:30
Medlem
Efter de första raderna så tror jag att det kan vara att hon blandade så mycket olika spritsorter, eller att hon inte tålde någon av de.

Jag känner folk som kan bli lätt berusade på t.ex vin, men spyr som fan av det.

Hexblandingar från ungdomen vet man ju även där hur det gick för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in