Citat:
Ursprungligen postat av Ischim0n
Hej,
Min flickvän har antagligen blivit drogad på krogen i helgen. Men vi har ingen aning om vad det möjligen kunde vara och om situationen är den att hon blivit drogad.
Bakgrund: Ätit ordentlig och bra mat, druckit väldigt lite alkohol, ½ flaska champagne (2-3dl?), 0,5liter cider, blandat en eller två drinkar före krogen.
På krogen så 2 stop cider och ½ shot mintlikör. Allt detta på ungefär 10 timmar, så inget speciellt.
På ungefär 10h? Så hon började dricka mitt på dagen? Om det där hennes uppfattning av att dricka lite så kanske levern helt enkelt börjat ta stryk?
Citat:
Symptom efter hon började reagera på något:
- Började må väldigt dåligt,
- klar i huvet (kunde föra konversationer),
- kunde inte öppna dörren hem (lyckades inte träffa låset med nyckeln osv, hennes kompis öppnade dörren),
- utvidgade pupiller
- Spydde 3 ggr (började må mycket bättre efter att hon spytt), hon förklarade att det inte var som att spy när man druckit alldeles för mycket sprit, då kände man att man va hängig osv
EDIT - Hon sa att hon aldrig reagerat så här på sprit någonsin förut, hon känner sin kropp och kände att något är fel.
Det där låter som att hon har supit sönder levern och därför börjar må dåligt efter större alkoholintag. Har bekanta som också mår dåligt och spyr innan de är ordentligt fulla eftersom att levern är slutkörd. Detta i samband med uppfattningen att det rörde sig om "mycket lite alkohol" talar ju för att hon har ohälsosamma alkoholvanor.
Min gissning är således att hon fick i sig alkohol och att hennes lever inte längre är lika användbar som den en gång var.