2012-06-04, 12:38
Medlem
Hej,

Min flickvän har antagligen blivit drogad på krogen i helgen. Men vi har ingen aning om vad det möjligen kunde vara och om situationen är den att hon blivit drogad.

Bakgrund: Ätit ordentlig och bra mat, druckit väldigt lite alkohol, ½ flaska champagne (2-3dl?), 0,5liter cider, blandat en eller två drinkar före krogen.

På krogen så 2 stop cider och ½ shot mintlikör. Allt detta på ungefär 10 timmar, så inget speciellt.

Symptom efter hon började reagera på något:
- Började må väldigt dåligt,
- klar i huvet (kunde föra konversationer),
- kunde inte öppna dörren hem (lyckades inte träffa låset med nyckeln osv, hennes kompis öppnade dörren),
- utvidgade pupiller
- Spydde 3 ggr (började må mycket bättre efter att hon spytt), hon förklarade att det inte var som att spy när man druckit alldeles för mycket sprit, då kände man att man va hängig osv

EDIT - Hon sa att hon aldrig reagerat så här på sprit någonsin förut, hon känner sin kropp och kände att något är fel.

Dagen efter kunde hon inte göra annat än ligga i sängen, försökte äta osv, hon fick i sig mat och först sent på kvällen nästa dag började hon må bättre. Och hon är en sån som måste ha mat.

Allt detta hände efter att hon tagit 2/3 (två tredjedelar) av en shot, den andra 1/3 tog hennes kompis. Hon sa att hon blev väldigt snurrig efter bara den där shotten. Tyvärr vet jag inte kompisens symptom, men jag antar att hon inte fick samma kraftiga reaktion när hon drack mycket mindre av shotten.

Hon är 23-26 år gammal, normal vikt, och hon drack mycket mindre nu än vad hon brukar och hon spyr aldrig av alkohol.

Vet någon möjligen vad detta kan vara?

Och vet någon om det kunde ha varit shotten? För strax (5-10minuter) efter shotten så började symptomen.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Ischim0n 2012-06-04 kl. 12:56.
Citera
2012-06-04, 12:44
Medlem
Aviarts avatar
Innan jag börjar gissa, var du med när detta utspelade sig?
Citera
2012-06-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Innan jag börjar gissa, var du med när detta utspelade sig?

Nej jag var inte närvarande, vi bor långt ifrån varann.
Citera
2012-06-04, 12:46
Medlem
Mikojans avatar
Varför skulle just ”nån” droga din flickvän? Tycker annars i brist på annat att det låter som en stroke.
Citera
2012-06-04, 12:48
Medlem
Parabolas avatar
Att jag aldrig får knark i mig när jag är på krogen!

Av dom effekter du beskriver så kan jag bara se en fylla eventuellt något inslag av någon centralstimulant

Om ni verkligen vill veta så är det enda ni kan göra är att be att få ta ett drogtest, att läsa spekulationer på flashback kommer tyvärr inte leda till något vettigt

MVH
Citera
2012-06-04, 12:49
Medlem
Like-A-Bosss avatar
Det kan möjligen vara din flickvän som varit otrogen och börjat jobba på en sjuk bortförklaring.

Nej men jag vet inte, efter en snabb googling på GHB som ska vara en vanligt förekommande "våldtäktsdrog" så verkar det inte vara det iaf.

Det bästa hade ju självklart varit att kontakta polis och därefter tagit sig till sjukhus för prover. Det är nog det mest logiska också för den delen om man faktiskt misstänker något sådant här.

Helt ärligt tror jag din tjej drack alldeles för mycket. Har ibland hört kompisar som sagt att de blivit drogade när jag och andra vet att de drack alldeles för mycket den kvällen.

Men skönt att hon mår bättre nu och att inget illa hände henne i alla fall.
Citera
2012-06-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Like-A-Boss
Det kan möjligen vara din flickvän som varit otrogen och börjat jobba på en sjuk bortförklaring.

Nej men jag vet inte, efter en snabb googling på GHB som ska vara en vanligt förekommande "våldtäktsdrog" så verkar det inte vara det iaf.

Det bästa hade ju självklart varit att kontakta polis och därefter tagit sig till sjukhus för prover. Det är nog det mest logiska också för den delen om man faktiskt misstänker något sådant här.

Helt ärligt tror jag din tjej drack alldeles för mycket. Har ibland hört kompisar som sagt att de blivit drogade när jag och andra vet att de drack alldeles för mycket den kvällen.

Men skönt att hon mår bättre nu och att inget illa hände henne i alla fall.

Otrogen är det nog inte, men tack iaf!
Citera
2012-06-04, 12:56
Medlem
Om det var GHB så hade hon börjat snurra och inte visste vart hon var, gjorde hon det??

Annars vet jag inte riktigt..
Citera
2012-06-04, 13:01
Medlem
gummibootens avatar
För att vara uppriktig så låter det mer som magsjuka än någon drog.
Citera
2012-06-04, 13:18
Medlem
groupsexs avatar
Vet inte hur många gånger jag hört folk som påstår att dom blivit drogade på krogen, varför skulle nån slösa sitt dyrbara knark på nån som inte ens bett om att få smaka lite?

Visst händer det, men så många roppedroppande våldtäktsmän finns det inte
Citera
2012-06-04, 13:24
Medlem
Du var inte med så du vet ej hur mycket hon har druckit. Antar att hon var ute med sina tjejpolare och alla var ganska fulla = ingen har 100% koll på vad dom dricker, hur mycket och hur snabbt.

Dessutom vet jag att många tjejer vill skylla på något när dom gör bort sig och blir för packade.
Är ju väldigt möjligt att hon fått i sig någon bakterie som gjort hennes mage orolig och fått henne att spy, resten beror på alkoholen.

Det är iaf min teori!

Inget illa menat mot din flickvän eller mot dig! Känner bara igen mig
Citera
2012-06-04, 14:10
Medlem
unleash82s avatar
Hon har förmodligen fått i sig etanol, och lite för mycket.

Har svårt att tro att hon kommer ihåg exakt hur mycket hon fick i sig.

Den detaljerade dryckeslistan är förmodligen aningen mer innehållsrik än vad det berättas om.

Man vet ju aldrig men det känns rätt standard för tjejer att skylla på att dem blivit drogade när dem skämt ut sig lite på krogen. Kanske klängt på snubbar?
Senast redigerad av unleash82 2012-06-04 kl. 14:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in