Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-03, 23:31
  #1
Medlem
Benshies avatar
Hallå, har tröttnat på ölkaggen och nu ska den bort, så slog vad med polaren om vem som går ner mest i vikt på en månad, bara för att inte sluta med viktminskningen.

Så den senaste veckan har jag kört Omelett* till frukost och ett äpple efter det. Likadant senare på kvällen. Under dagens gång dricker jag en jävla massa vatten om jag är hemma. Är jag ute så blir det inget av det.

Men, min fråga är : Är det "onyttigt" ? Kan min kropp fara illa utav det?

Jag tänkte köra på LCHF men tröttnade kan man väl säga.


** Omeletten består av:
4st äggvitor (tröttnat på gulan).
Random köttbit, t.ex. bacon, riven skinka, salami eller annat kött man kan hitta i kylen.
Och några skivor ost.
Citera
2012-06-03, 23:44
  #2
Medlem
Argrashs avatar
Det är inte så farligt om du ska göra det en kortare tid, käka lite vitamintabletter under tiden också.
Citera
2012-06-04, 00:16
  #3
Medlem
Eller så räknar du ut ditt energibehov. ta som exempel 2200 Kcal/dag så väger du bara maten så att du får i dig ca 1500 kcal per dag så kommer du gå ner ca 4-5 kg om du tränar och äter rätt, på en månad

Lycka till
Citera
2012-06-04, 06:02
  #4
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Ät mer varierat så att du tillgodoser dig alla nödvändiga vitaminer och mineraler.
Citera
2012-06-04, 06:40
  #5
Medlem
iSlashs avatar
Under en tid är det väl inga problem, men med två äpplen får du inte i dig alla C-vitaminer du behöver. Byt ut mot apelsin eller nåt? Äggen innehåller väl annars allt du behöver.
Citera
2012-06-04, 10:21
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
En kortare period är inga problem, men byt äpplena mot broccoli.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback