2012-06-03, 23:23
Medlem
Hej

Jag har precis formaterat min dator som jag inte använt på snart 3 år.

Körde i en originalversion av Vista Basic, formaterade allt gick fint.

Men nu när jag tittar på hårdisken C: så är 152 gig använt, hur kommer det sig?

Det finns också en map i C: som heter Windows.old, är det massa gammalt skit från innan omformateringen som sparades i denna map?

Om ja, går det då att bara slänga den mappen i papperskorgen för att få datorn "helt" fri från tidigare filer? (Det som var hela syftet med omformateringen från början)

Tackar på förhand för alla svar

Mvh
Qb_Tolchock
Citera
2012-06-03, 23:27
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Hej

Jag har precis formaterat min dator som jag inte använt på snart 3 år.

Körde i en originalversion av Vista Basic, formaterade allt gick fint.

Men nu när jag tittar på hårdisken C: så är 152 gig använt, hur kommer det sig?

Det finns också en map i C: som heter Windows.old, är det massa gammalt skit från innan omformateringen som sparades i denna map?

Om ja, går det då att bara slänga den mappen i papperskorgen för att få datorn "helt" fri från tidigare filer? (Det som var hela syftet med omformateringen från början)

Tackar på förhand för alla svar

Mvh
Qb_Tolchock

Det är din tidigare version av Windows, ja. Släng skiten så fort du bara kan!
Citera
2012-06-03, 23:28
Medlem
Du har inte gjort en "ren installation" ¨när du installera om de, jag skulle göra om allt å göra en ren så blir man av med allt skräp
Citera
2012-06-03, 23:31
Medlem
Krugges avatar
Kör Active@ KillDisk några gånger för att vara säker på att allt är borttaget. Sedan installerar du windows, sätter dig i soffan, lägger ansiktet i dina händer och skäms.
Citera
2012-06-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbob
Du har inte gjort en "ren installation" ¨när du installera om de, jag skulle göra om allt å göra en ren så blir man av med allt skräp
Men enligt manualen så.

Menar du att jag måste slänga i skivan igen och göra allt på nytt? Eller räcker det med att bara kasta den mappen?
Citera
2012-06-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Kör Active@ KillDisk några gånger för att vara säker på att allt är borttaget. Sedan installerar du windows, sätter dig i soffan, lägger ansiktet i dina händer och skäms.
Så det är bara att ladda ner det från: http://how-to-erase-hard-drive.com/
Köra det 1-2 gånger?
Formatera på nytt?
Kommer datorn att fungera efter man har kört programmet och innan en ny omformatering?
Citera
2012-06-03, 23:38
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Så det är bara att ladda ner det från: http://how-to-erase-hard-drive.com/
Köra det 1-2 gånger?
Formatera på nytt?
Kommer datorn att fungera efter man har kört programmet och innan en ny omformatering?

Näe, glöm det. Släng i Vista-skivan i datorn och starta om den, läs sedan noga när du installerar så du formaterar partionen och INTE sparar ditt gamla windows. Bör väl finnas någon sådan valmöjlighet.

Hoppade helt över Vista så jag är inte helt 100.

Ångrade mig. Det ska bara vara att ta bort windows.old. Se till så du gör det som administratör bara.
Citera
2012-06-03, 23:59
Medlem
Aldrig gjort en "vanlig" ominstallation så jag vet inte om de bara är old mappen som sparas eller om de är mer, så ja skulle göra om den helt

Aldrig installerat om vista, men när du installerar win 7 så finns det "vanlig" och "ren" ren ominstallation tar bort allt som finns på hårddiskarna, valet får du göra någon gång i början. Programmet rekommenderar dock den vanliga installationen dvs den där allt skräp sparas.
Senast redigerad av jbob 2012-06-04 kl. 00:01.
Citera
2012-06-04, 00:23
Medlem
windows old
Citera
2012-06-04, 02:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Problemet kanske var att du inte raderade de gamla partitionerna helt när du gjorde ominstallationen. Gör om och kika närmare på det.
Citera
2012-06-04, 22:43
Medlem
Krugges avatar
Jag gillar inte din signatur.

OnT: http://windows.microsoft.com/en-us/w...ows-old-folder

Kika där
Senast redigerad av Krugge 2012-06-04 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in