2012-06-03, 21:37
Medlem
Milanesisks avatar
Till alla bidragstagande vänstervridna och rabiata kommunister: Varför pratar ni jämt om, och förespråkar, rättigheter för homosexuella, invandrare och fattiga drägg men ignorerar att kungafamiljen föds till privilegium.
Ja, man kunde kanske tycka det. Ni förvånar mig verkligen, feminister/kommunister/brunetter/afa-anhängare (... vad ni nu kallar er).
Jag håller med om att politiska ideologier är fullt av underliga överraskningar, men att ignorera detta problem när ni förespråkar jämställdhet för andra grupper faller mig vara förvånande, minst sagt.

Så till er stenkastande vänsterpartister och smällfeta brunetter, när ska ni demonstrera vid slottet?
Och ja, kasta pajer på vakterna och konfrontera prinsessan?

Oj, ajuste, det går ju inte... för ni gillar att vi har 2 prinsessor på G - era jävla hycklare.
Jag begagnar absolut inte oenigheten för att skapa drama i Moder Svea, men kom igen nu!
Senast redigerad av Milanesisk 2012-06-03 kl. 21:42.
Citera
2012-06-03, 21:44
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Du vet väl att de allra flesta vänsteranhängare är emot kungahuset?
Citera
2012-06-03, 21:46
Medlem
Milanesisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Du vet väl att de allra flesta vänsteranhängare är emot kungahuset?

Absolut.
Men jag ser inga massiva aktioner och demonstrationer emot detta.
I deras värld borde lönnfeta brunetter gå och slå i kokpannor och skrika sig hesa.
Alla är lika mycket värda, sägs det. Och ja, ändå har vi "monarki".
Så jag har en sak att säga, bl.a till Victoria, varför särbehandlas du men invandrare och homosexualla får inte behandlas sämre än Svenskar.
Citera
2012-06-03, 22:32
Medlem
-Orko-s avatar
Smällfeta brunetter?
Citera
2012-06-03, 23:51
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milanesisk
Absolut.
I deras värld borde lönnfeta brunetter gå och slå i kokpannor och skrika sig hesa.
Så jag har en sak att säga, bl.a till Victoria, varför särbehandlas du men invandrare och homosexualla får inte behandlas sämre än Svenskar.
Kungafamiljen föds till ett liv de knappt får bestämma över själva och representerar Sverige under hela sitt liv. Givet att man får bra mat, och lyxig tillvaro men det är en tillvaro du inte styr över själv.
Citera
2012-06-04, 00:13
Medlem
Jämställdhet brukar generellt sett åsyfta jämlikhet mellan olika kollektiv. Feminister kännetecknas främst av ett intresse av att skapa jämlikhet mellan män och kvinnor. En monarki utgör på intet sätt något förhinder för detta.

Kommunister däremot, som säger sig vilja se fullständig jämlikhet mellan alla människor, är så gott som alltid uttalade motståndare till monarkin, även om de inte alltid är ute och kastar pajer.
Citera
2012-06-04, 13:54
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag är principiellt emot monarkin men accepterar den och har inget behov av förändring. Den gör ingen skada förutom för de inblandade, men de får åandrasidan mycket pengar och kan leva ett liv som är få förunnat.
Hur som helst så är detta inget jag kopplar till jämställdhet.
Citera
2012-06-07, 22:44
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milanesisk
Absolut.

Alltså du jämför jämställdhets debatten med att en familj i Sverige får det "bättre"? Visst de har pengar och säkrat liv men de har ju också "lite" och göra för de pengar så som att varje gång man går utanför huset vara officiell person och aldrig kunna säga sina åsikter.

Viktoria och Madde och nu Estelle väljer väll sina föräldrar lika mycket som alla andra brats som föds med rika familjer som har pengar, varför klagar du inte på dom? Dom föds med pengar (ej skattebetalarnas) men till skillnad från kungahuset ger dom absolut ingenting tillbaka till Sverige förutom härliga bloggar som blondinbella, kissie etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in