Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Nätagget märke modell och ålder också. Om agget är ny så behöver vi veta den gamla också och varför den byttes ut.
Det är så vi kan avgöra om ni är såna som stirrar er blinda på antal watt och köper skärp. Såna agg kan ställ till med 2 problem. De klarar inte bättre grafikkort oavsett vilka fantasisiffror och de kan skada andra delar så att de går sönder innan, samtidigt eller några månader efter att nätagget byttes ut.
Innan ni river upp dator och Windows så sparar ni tid om ni först testa skärmen + kabeln + eventuella adaptrar med en annan dator och se om du får samma fel där. Byta kabel, testat både VGA/DVI, kolla kontakterna om pinnarna är böjda skadade osv.
Min ena skärm håller också på så där när den inte använts under några timmar.
I mitt fall misstänker jag att min ViewSonic 22" håller på att gå sönder eftersom jag kör med 2 skärmar och det alltid är den skärmen som får samma fel på 2 olika datorer. Jag bruka via den andra skärmen ändra upplösningen eller trycka Windows knappen+P och ändra fram och tillbaka tills jag får bild på ViewSonic skärmen också.
Ni vill verkligen inte riva upp datorn och Windows i onödan om felet råka var skärmen.
Det roliga e att allt funkade utan problem tills nu helt plötsligt