2012-06-02, 23:49
Medlem
Snabb fråga. Jag äter oxascand 15 mg. Hur många ggr per dag är det okej att ta den? Och hur många timmar emellan ska det vara? Jag ska tävla imorgon och på grund av nervositeten så brukar det fungera bra med oxascand men ska vara där hela dagen och undrar när jag kan ta "nästa" tablett så att säga.
Citera
2012-06-02, 23:57
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fresubin
Snabb fråga. Jag äter oxascand 15 mg. Hur många ggr per dag är det okej att ta den? Och hur många timmar emellan ska det vara? Jag ska tävla imorgon och på grund av nervositeten så brukar det fungera bra med oxascand men ska vara där hela dagen och undrar när jag kan ta "nästa" tablett så att säga.

Efter tävlingen, du vill väl inte vara flöddrad medan du tävlar?
Citera
2012-06-03, 00:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Va? Han tar ju medicinen i ångestdämpande syfte och vill därför få effekt av medicinen när han tävlar, dock inte bli flöddrad nej.

TS, om du fyller på med en till tablett efter tre, fyra timmar kommer du inte bli helt väck. Så du behöver inte oroa dig för det. Vad är det för tävling?
Citera
2012-06-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG

flöddrad blir jag ju inte och är inte tanken , blir bara lugn och lite dämpad av 15 mg. Och jo såklart ska ja ta tabletten innan tävlingen och under.

Är tjej by the way =). En Reiningtävling, inget ni vet vad det är antar jag.
Citera
2012-06-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Va? Han tar ju medicinen i ångestdämpande syfte och vill därför få effekt av medicinen när han tävlar, dock inte bli flöddrad nej.

TS, om du fyller på med en till tablett efter tre, fyra timmar kommer du inte bli helt väck. Så du behöver inte oroa dig för det. Vad är det för tävling?

Maxdosen är ju 25 mg på oxascand, om jag äter en 15 mg sen efter 3 timmar om allt inte gått ur kroppen så överskrider jag ju maxdosen, det jag tänker på.
Citera
2012-06-03, 00:24
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fresubin
Maxdosen är ju 25 mg på oxascand, om jag äter en 15 mg sen efter 3 timmar om allt inte gått ur kroppen så överskrider jag ju maxdosen, det jag tänker på.
Maxdosen är inte alls 25 mg på Oxascand. Långt ifrån. Dessutom är maxdos individuellt, i synnerhet när det gäller benso, men läkarna brukar ju ha en generell regel, det har du rätt i, och den skulle jag kunna tänka mig ligger någonstans vid 120 mg/dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in