2012-06-02, 16:30
Medlem
Cielles avatar
Har fått en medicin (antibiotika) mot urinvägsinfektion som heter Penomax, med den aktiva ingrediensen pivmecillinamhydroklorid.

Tog MDMA igår och vill börja kuren idag då jag var för nojig att det inte skulle fungera (antibiotikan) med MDMA.

Är inte novis då det gäller opiater, tar sub några gånger i veckan och har en mycket fin relation med tramadol.

Har sökt ihjäl mig på internet men inte hittat någonting.

Det handlar om ca 4 mg subutex (redan intaget) och 200 mg Penomax (ej intaget), den sistnämnda 3 gånger på en dag.
Är det någon som vet hur det fungerar ihop? Slås antibiotikan ut? Är det bättre att skjuta upp kuren ytterligare en dag?

Har även använt alprazolam (xanax) 5 mg i morse runt 5-6 tiden och sovit lite.
Citera
2012-06-02, 16:44
Medlem
CristDaFists avatar
jag kollade fass och såg att biverkningarna på penomax är diarré, kräkningar och allmänt illamående. Det kan subutex också ge fast inte diarré då tror jag. Verkar inte som att det ska vara några problem att blanda dom två men jag har hört en del att man inte ska ta starka mediciner eller dricka alkohol med antibiotika för då kan effekten försämras. Dock hade jag nog väntat med antibiotikan tills suben gått ur just in case. Berusa dig kan du göra efter du tillfrisknat från urinvägsinfektion right?
Citera
2012-06-02, 16:59
Medlem
Cielles avatar
Tack för snabbt svar.
Jag tänker som du, prioriterar självklart att bli frisk från infektionen och då jag knappt känner av den nu när jag är subbad kan kuren nog vänta en dag till bara för att veta 100 % att antibiotikan fungerar.

Men om någon annan vet säkert hade det uppskattats då kuren är 5 dagar och jag är flitig med att fly verkligheten.

Och alprazolam och antibiotika fungerar tilllsammans förmodar jag? (vet att det är fel forumsdel med inte lönt att starta en ny tråd)

Om någon sitter på information hur det är att blanda min antibiotika (pivmecillinamhydroklorid) med andra droger är jag mycket tacksam för svar på det också.
Senast redigerad av Cielle 2012-06-02 kl. 17:10.
Citera
2012-06-02, 17:02
Medlem
Ska inte vara några problem att kombinera opioider med antibiotika. De slår inte ut varandra. Men kan du avstå från Sub åtminstone i början av behandlingen är det givetvis bra - så slipper kroppen "jävlas" med två mediciner samtidigt. UVI är viktigt att behandla snabbt då det annars kan bli mycket obehagligt (du kan börja pissa blod och det är INTE skönt!) och i värsta fall kan infektionen dra sig upp mot njurarna. Mao bör du påbörja antibiotikakuren så fort som möjligt. Risken finns att den smärtstillande effekten av Suben gör att du inte känner hur ont du faktiskt har av UVI:n - men krockar på annat sätt gör inte preparaten.

Mvh
/marilyn

EDIT: Alpralozam och antibiotika krockar inte heller.
Senast redigerad av marilyn 2012-06-02 kl. 17:04.
Citera
2012-06-02, 17:22
Medlem
Cielles avatar
Tack.
Jo, jag har haft symptom länge (2 månader) men de lindras kraftigt när jag dragit någon lina (som idag).
Ska nog ändå göra som ni skriver, börja kuren utan subutex imorgon. Sedan blir det väl en sväng i subvärlden i slutet på kuren då den är fem dagar.

Läkaren var inte ens säker på att jag fick rätt medicin heller utan jag får veta det på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in