Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-06-02, 18:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnland
Det handlar inte om att förbjuda uppdelning. Utan det handlar om att förbjuda poänglösa uppdelningar. Det är värre än att gå OT då det är minst lika destruktivt men samtidigt osynligt och får fortlöpa. Tekniken felanvänt gör att det som sagt blir OT men även destruktivt på andra sätt.

Det är ungefär som att jag citerar ditt inlägg, men svarar på något helt annat som dock har med ämnesrubriken att göra. När många gör så, så blir det en ond spiral. Därför är många trådar fullständigt HIV-smittade utan att debattörerna lägger märke till denna omständliga komplikation.

Till att börja med; om du inte tänker svara på ett inlägg; varför då citera det? Det är helt klart ett större störningsmoment än att folk delar upp citaten. Vidare så tycker jag att din idé är extremt korkad och du inser inte vilket merjobb det skulle skapa för moderatorer. Det är svårt nog i många fall att bedöma vad som är OT och vad som inte är det. Hur fan ska vi bedöma vad som är en poänglös uppdelning eller inte?
Dessutom anser jag inte att vi ska lägga oss i hur man utformar sina inlägg.
Citera
2013-12-23, 19:15
Medlem
Om ett inlägg är på 100 rader och har noll uppdelning, då förtjänar personen att felciteras. Originalpostarens har ett ansvar att gruppera poängerna i sitt inlägg.

Jag brukar klippa bort inledande hälsningar och slutliga "tacksam för svar!" eller "mvh" och gå rakt på ämnet, hoppas inte för många irriterar sig på det.

TS: Du får gärna citera mina två stycken separat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in