Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Bitterfitta och negerjävel är orättvis bedömning. Däremot bitterfitta och bitterneger, av dessa uttryck slår bitterneger naturligtvis hårdast eftersom det rör sig om ett rasistiskt uttryck och rasism tillåter vi inte i Sverige, här gillar vi olika.
EDIT: Jag tycker också att du verkar bitter ts, frågan är om du är en bitterfitta eller en bitterneger..?
Ingetdera, se nedan. Men det var detta jag ville komma till.
Så det är okej att kalla mig, en kvinna för FITTA ?
Men det är inte okej att kalla en svart person för NEGER?
Jag tycker man kan avhålla sig från båda och hålla sig till en lite högre nivå än så.
Jag blir arg, ledsen, förolämpad och känner mig nedvärderad när jag uttrycker en åsikt som jag klart och tydligt skriver om, sedan får jag som svar i princip "käften fitta".
Risken blir annars att alla vettiga civiliserade människor helt enkelt inte känner sig hemma på FB, och forumet helt tas över av högstadieelever och obildade människor vars debatt-teknik består i att skrika rasistiska eller könsbaserade förolämpningar mot folk.
Jag är för den delen varken feminist eller någon slags mångfaldskramare. Utan jag tycker helt enkelt att det finns en viss lägre gräns för vad som borde vara acceptabelt när man "debatterar" på FB,