Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Jag förstår att ni är konfunderade eftersom ni förmodligen aldrig genomfört någon diet i era liv. Men så är det orkar dock inte förklara varför utan det får ni hitta och läsa själva.
Ett exempel från mig, bulk 6000kcal om dagen = viktuppgång på ca 1kg i månaden. Deff 3000kcal om dagen = viktnedgång på 1kg i VECKAN fram till 85kg därefter går jag ner på 2200kcal och tappar 0,5kg/vecka. Slutsatsen är att trots att jag äter dubbelt så mycket under bulken så går jag inte upp i närheten av vad jag går ner under diet.
Haha, tillåt mig rulla runt på golvet och skratta.
Vi vet ju inte hur mycket du tränar? När du deffar kanske du förlorar den lilla muskelmassa du har byggt? Så att du kommer in med droppar den där posten visar bara hur illa påläst och okunnig du är. Fast alla är olika, och vi gillar olika!

(eller?)
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fast du går inte enbart upp i fett. Och kroppen ökar ju förbränningen. Och själva lagrandet kräver också lite energi.
Forskning? Googla. Man brukar prata om 9 eller 11kkcal för 1kg viktuppgång.
Argrash: Så för att du funkar på ett sätt så fungerar alla som dig?
En litet missförstånd tror jag har skett. Jag menade endast fettmassa, och ej muskelmassa, jag vet att muskelmassa ökar förbränningen. Och om han nu inte tränar, och vi ej vet hur hans dagar ser ut. Så antog jag att det uteslutande kommer vara fettmassa som han går upp. Sen energin vid lagrandet av fett går nog bra att kalla försumbar.