• 1
  • 2
2012-06-02, 03:00
Hejsan flashbackare!
Jag köpte en laptop för att kunna enkelt transportera mig mellan mor & far och spela lite spel.
Installerade Steam och prövade direkt MW3 då 90% av mina polare kör det.
Det jag först upplever är ett hemskt lagg i menyn, tänkte vafan? kanske bara menyn som laggar
Men icke! Spelet är väldigt ospelbart, har prövat 800x600 low och ingen skillnad.
Googlade lite och hittade inget som var relevant med det jag fått.
Laptopen heter ASUS X73TK och ser ju ut på specifikationerna att klara "det mesta".

Hjälp?
Citera
2012-06-02, 03:06
Medlem
wwwMakers avatar
Kör du processer i bakgrunden?
Citera
2012-06-02, 03:07
Citat:
Ursprungligen postat av wwwMaker
Kör du processer i bakgrunden?
Endast Skype.
Citera
2012-06-02, 03:10
Medlem
wwwMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Endast Skype.

Det var ju konstigt, testa att "köpa" ett annat mer grafikvänligt spel och testa om det har samma resultat.
Citera
2012-06-02, 03:12
Citat:
Ursprungligen postat av wwwMaker
Det var ju konstigt, testa att "köpa" ett annat mer grafikvänligt spel och testa om det har samma resultat.

Har prövat CSS, MW2 och Skyrim.

70 fps = CSS
MW2 = Helt ospelbart också
Skyrim = Går knappt att röra musen i menyn.
Citera
2012-06-02, 03:14
Medlem
wwwMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Har prövat CSS, MW2 och Skyrim.

70 fps = CSS
MW2 = Helt ospelbart också
Skyrim = Går knappt att röra musen i menyn.

Antagligen så är det så att den datorn du har inte är den bästa speldatorn att ha med tanke på att det är en laptop.

Sök runt lite och kolla om andra har samma "problem" med samma modell.
Citera
2012-06-02, 03:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Installerat drivrutiner och sånt?

Har för mig att laptops med AMD/ATI som har ett grafikkort för 2D och ett för 3D inte slår över automatiskt på det sett som intel/nvidia-maskiner gör så kolla så att du kör på rätt grafikkort när du försöker spela.
Citera
2012-06-02, 04:14
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Installerat drivrutiner och sånt?

Har för mig att laptops med AMD/ATI som har ett grafikkort för 2D och ett för 3D inte slår över automatiskt på det sett som intel/nvidia-maskiner gör så kolla så att du kör på rätt grafikkort när du försöker spela.

Hur gör jag detta?
Citera
2012-06-02, 06:07
Medlem
NUKEWARs avatar
Kollar upp vad det sitter för grafikkort i datorn, sedan googlar du namnet + drivers.
Då bör du få upp länkar till tillverkarens hemsida där du kan hämta hem drivrutiner för respektive hårdvarudel..
Citera
2012-06-02, 13:05
Medlem
Forever Winters avatar
I min laptop måste man manuellt välja vilken performance man vill ha ut av grafikkortet. Det är fem lägen mellan "battery saving" till "high performance". Inställningen sker med ett enkelt knapptryck.
Har du någon motsvarighet i din laptop kanske?

EDIT: Jag har nämligen också en ASUS.
Citera
2012-06-02, 13:13
Medlem
Forever Winters avatar
Ser på tester av grafikkortet att det inte verkar vara en höjdare. klarar ju inte ens minimum requirements för många spel.
Citera
2012-06-02, 17:07
Medlem
frank_pes avatar
Här är drivrutinerna till din dator: http://support.asus.com/Download.asp...73TK&p=3&s=164 kan vara värt att uppdatera om du inte kör med de senaste? Finns ibland uppdateringar till spelen också på deras hemsidor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in