• 4
  • 5
2012-06-05, 22:16
Medlem
Klartos avatar
Det är ju omöjligt nattskatta, att gå ner i vikt och samtidigt ligga på kaloriöverskott. Har du gått ner i vikt så är det ett bevis på att du har legat på kaloriunderskott, d.v.s. du har gjort dig av med mer kalorier än vad du intagit.
Du borde kolla var det har blivit fel, du kanske har ett högre dagligt energibehov än vad du tror. Samt att det mycket möjligt är felräknat även på kalorierna du intar.
Citera
2012-06-10, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Nej det fungerar inte så din dumma slyna.

Fett har större benägenhet att lagras som fett än vad både kolhydrater och protein har, dessutom bestämmer ett över respektive underskott om du går ner eller inte.

Har du två personer som båda bulkar den ene på mycket kh och den andra fett, då kommer den som äter mer kh lagra mundre kroppsfett än fett gruppen om överskottet är dessamma.

Lchf suger fet kuk.

Mvh

Min son, nu är du väldigt vilsen. Gör om, gör rätt.
Citera
2012-06-10, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJesus
Fruktos är den kolhydrat som oftast är största boven i lipogenes. Men för att svara på din fråga: Ja, kolhydrater kan omvandlas till fett som i sin tur KAN öka kroppsfett.

Dock har det bevisats att fruktos kräver ett högt proteinintag för att agera just så och är det lågt agerar det inte så, vilket gör att fettinlagringen inte sker i samma grad. Men fruktos är part evil.
Citera
2012-06-10, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskatta
Alright förklara då för mig varför jag inte är sjukligt fet med tanke på mitt kaloriintag?
Okunnig eller inte så fungerar det för mig vad du än påstår om kroppens fysiologiska funktioner.
Jag förväntar mig ett givande svar från en kunnig människa som har en hjärna som fungerar på tillräckligt med kolhydrater... kanske inbillar jag mig bara att jag gått ned och ser fel på vågen för att jag är så IQ-befriad att min ketoshjärna inte förstår att det inte fungerar :O -hjälp!

Ja. Du är IQ befriad, dum och räknar fel. Gör om, gör rätt.
Citera
2012-06-10, 01:06
Bannlyst
Citat:
Men för att slippa den här diskutionen där folk ska komma med personliga påhopp och kalla mig för lögnare kan ni ju själva göra ett expriment.Ät samma mängd kalorier från kokosfett (eller annan olja) i en vecka och följ sedan upp med att äta (fettfritt) lösgodis i en vecka,enligt eran teori kommer ni att gå ned av godisdieten och bli tjockisar av fettdieten,så testa! Jag är säker på att ni kommer att bli besvikna!

Problemet med att äta som du föreslår är att du räknat fel på dina kalorier, så vi kommer inte få samma resultat. Period.
Citera
2012-06-10, 01:08
Bannlyst
Citat:
Jag läser vad du skriver och lyssnar på det,men jag håller inte med dig... jag ligger på ett kaloriöverskott och går ned i vikt vilket du påstår är omöjligt,vilket jag då måste hävda inte är sant... Vad jag har förstått har de senaste personerna i denna tråd skrivit att det är en bluff och inge fungerar.. eller är min ketoshjärna som spökar igen??

Du räknar fel. Punkt slut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in