2012-06-01, 16:18
Medlem
Hej!

Grafikkort med senaste uppdateringen: GK XFX PCIe HD6870 BE
Skärm: LG L225WS via vga-adapter
Tv: Sony via hdmi

Skärmen slutade att visa bild sedan jag råkat trycka på nånting liknande "Aktivera sammansatt synkronisering" i amd Catalyst control center.
Där i vänsterfliken har även Pc-skärmen försvunnit helt nu. Hittar bara digitala skärmar (tvn) inte Vga-anslutna, som stod där innan.

Får dock bild på min tv som är kopplad via hdmi.

Ser windows-loggan etc vid uppstart men sen försvinner bilden från pc-skärmen. Har bild i felsäkert läge, men där kan jag inte använda amd CCC och kan därmed inte hitta den inställningen där.

Vad göra? Har kört fast i tankarna nu.
Senast redigerad av Battistino 2012-06-01 kl. 16:25.
Citera
2012-06-01, 17:03
Medlem
In i felsäkert, avinstallera CCC och grafikkortsdrivrutinerna, starta om, installera grafikkortsdrivrutiner och CCC
Citera
2012-06-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
In i felsäkert, avinstallera CCC och grafikkortsdrivrutinerna, starta om, installera grafikkortsdrivrutiner och CCC

Tack! Borde jag kommit på tidigare också. Men men. Gjorde detta fast utan felsäkert läge för där funkade inte "windows installer". Men det fungerar nu! tack så mycket!

Men vad hände egentligen? Ska ett litet knapptryck göra så mycket skada. inte så felsäkert direkt.

Det verkar även ha löst mitt upplösningsproblem, se tråd:
https://www.flashback.org/p37354116#p37354116

Nu är det bara mick/ljudproblem som återstår, kommer väl en tråd om det med om jag inte hittar lösning.

så Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in