Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-14, 21:10
  #913
Medlem
gr6810s avatar
Jag väljer mellan en kostym från Cornelianis CC kollektion och en kostym från Eduard Dressler, någon som vet skillnaderna i kvalitet mellan dem?
Citera
2019-10-26, 15:04
  #914
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag väljer mellan en kostym från Cornelianis CC kollektion och en kostym från Eduard Dressler, någon som vet skillnaderna i kvalitet mellan dem?

Du frågar i en tråd om budgetkostymer!
Citera
2019-10-26, 15:05
  #915
Medlem
Ringhals3s avatar
Var köper man "bästa" budgetkostymerna till tonåringar? Dressman eller Brothers? Eller någon annan kedja?
Citera
2019-10-26, 19:29
  #916
Medlem
Kokplattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Var köper man "bästa" budgetkostymerna till tonåringar? Dressman eller Brothers? Eller någon annan kedja?

Suitsupply är bäst när det gäller budgetkostymer. Brothers i andra hand, sen typ MQ och som sista lösning Dressman eller H&M. Men det är klart, är det till en 14-åring som fortfarande växer så bör ni köra på billigaste alternativet och kom ihåg att inte köpa en svart kostym (om ni nu inte ska på begravning vill säga).
Citera
2019-10-27, 13:44
  #917
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Suitsupply är bäst när det gäller budgetkostymer. Brothers i andra hand, sen typ MQ och som sista lösning Dressman eller H&M. Men det är klart, är det till en 14-åring som fortfarande växer så bör ni köra på billigaste alternativet och kom ihåg att inte köpa en svart kostym (om ni nu inte ska på begravning vill säga).

Tackar! Nä svart går bort! Mörkblått eller mörkgrått!
Citera
2019-11-07, 09:35
  #918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag väljer mellan en kostym från Cornelianis CC kollektion och en kostym från Eduard Dressler, någon som vet skillnaderna i kvalitet mellan dem?
Det skiljer förmodligen inte mycket, men då dressler är ett tyskt konfektionsmode så blir nog pris/kvalitet kanske något högre där, men med mer konservativa snitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du frågar i en tråd om budgetkostymer!
Precis, med tanke på kostymerna postare frågar om är hen i rätt tråd.
Citera
2019-11-07, 09:45
  #919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Var köper man "bästa" budgetkostymerna till tonåringar? Dressman eller Brothers? Eller någon annan kedja?

Jag hade valt bort kedjorna märken, då priset inte speglar vad man får, även om det inte är höga priser.

Själv rekommenderar jag någon tysk konfektionskostym, de brukar ha bra baskvalitet till mycket överkomligt pris. Ofta 90-100% ylle exv.

Siktar man på att köpa från Tyskland, och på outletsajterna, kan man komma över en Bäumler/Baumler för runt 1500-2000:-, väldigt bra pris/prestanda.

Just nu ligger exv slimfit kostymer i antracit/mörkblått på bestsecret.com i storlek 52 på:

Oscar Jacobson 1440:-
Sir of Sweden 1400:-
Karl Lagerfeld 1890:-
Baumler 1890:-

Plus att man som tonåring kan behöva all självförtroendeboost man kan få, som exv en välsittande kostym av god kvalitet kan ge.
Citera
2019-11-12, 21:15
  #920
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du frågar i en tråd om budgetkostymer!
Du och jag har tydligen olika nivå för var budget börjar och slutar, jag tänker att allt annat än full canvas är budget.
Citera
2020-02-22, 19:45
  #921
Medlem
Kaustis avatar
Jag är på jakt efter en lite mer "rough" blazer än dom vanliga kavajerna man brukar köpa i Sverige. Jag vet bara inte vad det heter, eller vilka märken jag bör kolla efter ( heja mig ) , men jag vet exakt vad jag vill ha.

Det jag vill ha är typ en grå blazer liknande stil som denna Morris-blazer, fast mer åt tweed-hållet: https://www.morrisstockholm.com/sv-s...65&attr2_id=50

Men vad kallas stilen? Jag ville inte ha ultrabrutalt mönster som många brittiska herringbonemönster erbjuder.

Och har ni tips på några brittiska märken som säljer liknande kavajer?
Citera
2020-02-23, 14:41
  #922
Medlem
salvelinuss avatar
Besök Henry poole & co, i United kingdom
Där får du förmodligen den bästa skräddarsydda kostyimen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback