2013-11-04, 21:49
Medlem
Einar Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukk
Hur lämpar sig SS-kostymerna för någon med ganska kraftig lårvidd?
Kan bli problematiskt eftersom de flesta byxorna är någorlunda smala, men det är väl bara att beställa och skicka tillbaka ifall det inte passar.

Citat:
Ursprungligen postat av barbaskön
Nästa uppdatering gällande Suitsupply

I princip alla kostymerna jag kollade på i butik har Bemberg som innerfoder (Napoli, Sienna, Washington, London)

Av alla jag kollat så var det bara Copenhagen som hade polyester - vilket känns oerhört skumt.

Alla mina kavajer/kostymer från SS har Bemberg (Washington, Napoli, Lazio, Soho och Havana). Innerfodret i Copenhagen verkar ge vatten på min kvarn att det är en modell man generellt bör hålla sig borta från.
Citera
2013-11-05, 08:50
Medlem
barbasköns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar Berg

Alla mina kavajer/kostymer från SS har Bemberg (Washington, Napoli, Lazio, Soho och Havana). Innerfodret i Copenhagen verkar ge vatten på min kvarn att det är en modell man generellt bör hålla sig borta från.

Jepp. Ytterligare en anledning att hålla sig borta från Copenhagen är att byxorna är jävligt märkligt formpassade. Benen är extremt smala, medan just midjan är rätt vid. Så 114 byxan satt tajt över låren, men alldeles för vid runt midjan.
Citera
2013-11-05, 13:49
Medlem
Citat:
Nästa uppdatering gällande Suitsupply

I princip alla kostymerna jag kollade på i butik har Bemberg som innerfoder (Napoli, Sienna, Washington, London)

Av alla jag kollat så var det bara Copenhagen som hade polyester - vilket känns oerhört skumt.

Var sitter fodret i Copenhagen-kavajerna? I ärmarna eller mer? De bilder som finns på webben av insidan av kostymerna och kavajerna i Copenhagen visar inte alls något särskilt fodermaterial, men man ser ju egentligen bara den mittersta delen av ryggen och på någon bild området kring innerfickan, som i detta fall:

http://eu.suitsupply.com/en_SE/jacke...heck/C571.html

Om det inte är alltför mycket, kan det kanske vara en idé att be en skräddare byta ut fodret.
Citera
2013-11-07, 17:46
Medlem
barbasköns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Var sitter fodret i Copenhagen-kavajerna? I ärmarna eller mer? De bilder som finns på webben av insidan av kostymerna och kavajerna i Copenhagen visar inte alls något särskilt fodermaterial, men man ser ju egentligen bara den mittersta delen av ryggen och på någon bild området kring innerfickan, som i detta fall:

http://eu.suitsupply.com/en_SE/jacke...heck/C571.html

Om det inte är alltför mycket, kan det kanske vara en idé att be en skräddare byta ut fodret.

Citat:
Nej, det blir till att returnera tyvärr. Har tänkt och tänkt och tänkt. Kostymen sitter bra, är snygg överlag, men att innerfodret (bara innerfoder i ärmarna) är i polyester går fetbort.
Citera
2013-11-19, 21:13
Medlem
Myslings avatar
Går i tankarna på att införskaffa en ny kostym, men till min förvåning så verkar alla budgetalternativ jag funderat på (SS, TML, CT) ha riktiga knapphål, vilket känns dumt på en billig MTM-kostym. Finns det något annat budgetalternativ som inte har dessa infernaliska knappar?
Citera
2013-11-20, 02:23
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysling
Går i tankarna på att införskaffa en ny kostym, men till min förvåning så verkar alla budgetalternativ jag funderat på (SS, TML, CT) ha riktiga knapphål, vilket känns dumt på en billig MTM-kostym. Finns det något annat budgetalternativ som inte har dessa infernaliska knappar?

Så länge ärmlängden är bra så är ju riktiga knapphål kanon! Det ofta kan man ju även korta dem ca 1cm utan att det ser allt för konstigt ut med, annars behövs ingrepp från axeln vilket incolverar att ta isär ärmpartierna och korta dem den vägen, vilket genaste springer iväg på några hundralappar.
Citera
2013-11-22, 00:07
Medlem
Citat:
...(bara innerfoder i ärmarna)...

Tack, missade att kolla bakåt. Frågan är då: hur mycket kan det kosta att byta ut fodret i ärmarna mot bemberg?
Citera
2013-11-22, 16:47
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Tack, missade att kolla bakåt. Frågan är då: hur mycket kan det kosta att byta ut fodret i ärmarna mot bemberg?

Tyvärr vet jag inte svaret på din fråga, men jag skulle verkligen avråda från att göra ett sådant (troligtvis dyrt) ingrepp på ett plagg från SS. Det är som att kasta pärlor åt svin, om du förstår vad jag menar.
Citera
2013-12-05, 10:58
Medlem
barbasköns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Tyvärr vet jag inte svaret på din fråga, men jag skulle verkligen avråda från att göra ett sådant (troligtvis dyrt) ingrepp på ett plagg från SS. Det är som att kasta pärlor åt svin, om du förstår vad jag menar.

I agree.
Citera
2013-12-09, 13:20
Medlem
knullklassons avatar
Måste ha ny parningsdräkt till nyår. Vad (vilka märken) rekommenderas om man inte har möjligheten att beställa över nätet? Rent spontant känns Hugo Boss för runt fem tusen som ett gott alternativ. Finns det bättre, mer prisvärda att finna?
Senast redigerad av knullklasson 2013-12-09 kl. 13:25.
Citera
2013-12-09, 14:56
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Måste ha ny parningsdräkt till nyår. Vad (vilka märken) rekommenderas om man inte har möjligheten att beställa över nätet? Rent spontant känns Hugo Boss för runt fem tusen som ett gott alternativ. Finns det bättre, mer prisvärda att finna?

Oscar Jacobson?
Citera
2013-12-09, 15:14
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Oscar Jacobson?
Är inte det mög, precis som Tiger, Filippa K och allt vad de nu heter? Eller hamnar kanske den relativt billiga Hugo Bossen jag länkade i samma kategori, d.v.s. mög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in