2012-07-28, 12:06
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Tigers innehåll enligt länken:

Nej, Tiger är inte ett dugg sämre en H&M eller Dressmann. Däremot betydligt dyrare.

Inte värt pengarna alltså. Vad finns det för prisvärt som håller hyffsad kvalite?
Citera
2012-07-28, 13:36
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AriGold-
Inte värt pengarna alltså. Vad finns det för prisvärt som håller hyffsad kvalite?
Rappson och Lapidus är ju inte så dyra och verkar ha hyfsad kvalitet.
Citera
2012-07-28, 13:44
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Rappson och Lapidus är ju inte så dyra och verkar ha hyfsad kvalitet.

Menar du allvar? Jag vill lägga 5000 kr & du föreslår Rappson & Lapidus...
Citera
2012-07-28, 14:08
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Menar du allvar? Jag vill lägga 5000 kr & du föreslår Rappson & Lapidus...
Sorry! Jag missade det inlägget. Mitt fel.
Ber om ursäkt.
Citera
2012-07-28, 14:28
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Prisvärt är det om du köper en bra kostym i en högre prisklass. Tyvärr lär du inte hitta denna i en fysisk affär i Göteborg. Utbudet är under all kritik, och än så länge är det bara att acceptera.
Citera
2012-07-28, 14:36
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Prisvärt är det om du köper en bra kostym i en högre prisklass. Tyvärr lär du inte hitta denna i en fysisk affär i Göteborg. Utbudet är under all kritik, och än så länge är det bara att acceptera.

Misstänkte detta. Nåja kanske lägger pengarna på en Fillipa K, jag bär inte kostym till vardags oftast så om kvalitén inte är topp gör det inget.
Citera
2012-07-28, 14:37
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Misstänkte detta. Nåja kanske lägger pengarna på en Fillipa K, jag bär inte kostym till vardags oftast så om kvalitén inte är topp gör det inget.

Är internet uteslutet?
Citera
2012-07-28, 14:42
Medlem
AriGold-s avatar
Citat:
Är internet uteslutet?

Internet är ett alternativ, läst mycket gott om TM Levin här på flashback. Det är mer en vana jag har eftersom det mesta jag prövar brukar sitta dåligt på mig så numera blir det ungefär de märken jag vet brukar sitta bra.
Citera
2012-07-29, 12:21
Bannlyst
Jag är lite nyfiken över suitopia.se. Man kan väl kanske anta att med tanke på deras låga pris och faktumet att ingen har nämnt dom i den här tråden tyder på en sämre kvalité. Är det någon som har en åsikt om dessa och deras kostymer?
Citera
2012-07-29, 12:34
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detested
Jag är lite nyfiken över suitopia.se. Man kan väl kanske anta att med tanke på deras låga pris och faktumet att ingen har nämnt dom i den här tråden tyder på en sämre kvalité. Är det någon som har en åsikt om dessa och deras kostymer?
Det är skräp. Kolla in TM Lewin och Charles Tyrwhitt.
Citera
2012-07-31, 01:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Instämmer. Dessutom känns det rätt oseriöst att blanda hälften hälften kashmir och polyester.

Det är verkligen en jäkla häxblandning. Som att blanda någon dyr spritsort från Systembolagets beställningssortiment med ful-cola från Ö&B (annars är det ju som många redan har nämnt; kashmir är en väldigt skör fiber och blandas vanligtvis med ull [i min egen kostym är förhållandet 90%/10%]).

Jag misstänker att det är kashmir av billigaste sort, den man bör undvika för att fårskötseln i regionerna bidrar till ökenspridning.

Jag tycker förresten Suitsupply verkar skoj, men jag kan inte beställa själv p.g.a. ofoget med öppningsbara manschetter.
Citera
2012-07-31, 09:27
Medlem
Spodes avatar
Citat:

Twins har ju i alla fall Cavaliere, Corneliani mfl, vilket jag i alla fall har fått intrycket av att vara bra kvalité. Eller? Vet dock inte vad de kostar...

http://www.hittaplagget.se/butik/shop.asp?shopid=2430
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in