2012-06-01, 14:40
Medlem
hej vet inte riktigt nu om det är rätt ställe att posta detta på men köpte nyss dator delar från inet kan inte just nu länka dom men jag har kopplat allting och fläktar och sånt går igång men vad jag har hört ska man höra ett pip om allting är rätt men jag hör inget det kommer inte heller upp någon bild på skärmen.
Citera
2012-06-01, 14:49
Medlem
niklas12287s avatar
Om du har kopplat allting rätt som du säger så borde det komma bild annars är det fel på komponenterna. Men jag tvekar på att komponenterna är felet... Gör om, gör rätt!
Citera
2012-06-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steven9905
hej vet inte riktigt nu om det är rätt ställe att posta detta på men köpte nyss dator delar från inet kan inte just nu länka dom men jag har kopplat allting och fläktar och sånt går igång men vad jag har hört ska man höra ett pip om allting är rätt men jag hör inget det kommer inte heller upp någon bild på skärmen.

1. har du ström till skärmen?
2. har du kollat att den är på hdmi om du har hdmi inkopplat?
3. är du säker på att du kopplat in skärmkabeln i grafikkortet och inte moderkortet?
4. har du följt manualen när du kopplade in delarna?
Citera
2012-06-01, 15:02
Medlem
jag är inte riktigt säker då min plastpappa hjälpte mig (han är data tekniker och har gjort detta många gånger) men idag när han kommer hem så ska vi nog plocka isär allt och göra om det skriver mera när vi är klara skulle va bra om detta funkade då jag lagt ner mina sista spar pengar på detta
Citera
2012-06-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steven9905
jag är inte riktigt säker då min plastpappa hjälpte mig (han är data tekniker och har gjort detta många gånger) men idag när han kommer hem så ska vi nog plocka isär allt och göra om det skriver mera när vi är klara skulle va bra om detta funkade då jag lagt ner mina sista spar pengar på detta

Det kommer inte kosta dig något extra då du har garanti på alla komponenter. så det är bara att byta ut de som är trasigt, ifall det skulle visa sig att något är det alltså.
Men kör efter manualen, jag gjorde det första gången jag byggde min dator o de gick hur bra som helst.
Citera
2012-06-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parisknowsitall
Det kommer inte kosta dig något extra då du har garanti på alla komponenter. så det är bara att byta ut de som är trasigt, ifall det skulle visa sig att något är det alltså.
Men kör efter manualen, jag gjorde det första gången jag byggde min dator o de gick hur bra som helst.
tack men som sagt vi får se hur det går lite senare :P
Citera
2012-06-01, 19:22
Medlem
Hej nu har datorn gått igång men när vi ska in i bios för att göra så att grafik kortet får bild i manualen står det att man ska gå in på shared memory men den texten är fan grå så vad gör man???
Citera
2012-06-01, 21:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd -> Hårdvara

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem