• 2
  • 3
2012-06-02, 11:45
Medlem
spruxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Snälla du, gör dig en tjänst och sluta drick så mycket läsk varje dag. Speciellt när det inte är light-läsk så är det oerhört ohälsosamt att dricka såna otroliga mängder. Dessutom så innehåller inte coca-cola speciellt mycket kalorier (mjölk innehåller minst lika mycket), och gör läsk till en dryck som inte är värd att dricka bara för att gå upp i vikt. Finns andra lite hälsosammare alternativ som ger minst lika bra resultat - mjölk t.ex.

Mjölk innehåller till och med mer...
Som du säger, mjölk går före allt annat då det ger en kalcium och annan näring som är bra för en.
Citera
2012-06-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Funderade lite kring den matdagboken du skrev. När gjorde du anteckningarna, direkt i samband med ätandet eller satte du dig ned och skrev ned hela dagens intag i efterhand, exempelvis på kvällen.

Anledningen till att jag frågar är att man vid studier sett att underviktiga som antecknar i efterhand har en tendens att överskatta sitt energiintag och det omvända för överviktiga personer.

jag skrev i den direkt efter jag hade ätit själva måltiden, jag är hemskt glömsk så jag skulle nog inte ens komma ihåg det jag ätit under en dag på kvällen, haha :-) men det du skriver kan nog stämma
Citera
2012-06-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellraiser187
Jag har haft lite av samma problem själv. Jag rekommenderar dig att leta efter livsmedel som är energitäta. Spelar nog ingen roll att de kanske är lite onyttiga. Slopa det mesta av grönsakerna. Ät frukt istället. Ät feta såser med grädde.

Käka chips, godis och annan snacks. Drick gärna nått sött typ läsk eller juice till.

Käka nötter, drick mjölk, läsk (inte light) eller juice istället för vatten för att få upp kaloriintaget.

Inga lightprodukter.

Ät det du tycker är mycket gott - säg att du älskar pannkakor eller tacos. Käka mycket av detta. Troligtvis har du lättare att äta mycket av den mat du verkligen gillar.

Käka måltider som innehåller fett kolhydrater och protein i samma mål.

När du är mätt drick tre glas mjölk juice eller läsk.

Min erfarenhet är att du måste go loss med ätandet i början (käka som fan för att få igång en förändring).

Ett annat tips är att träna. Gym är väl kanske att föredra men löpning funkar det med. Huvudsaken är att du blir svettig och ansträngd. Det kommer göra dig hungrigare.

Försök äta snabbare! Det tar ett tag innan man känner sig mätt. Ät snabbt så hinner du få i dig mer.

Det är lätt hänt att man missar mål eller äter mindre när man dricker gainer. Drick gainer efter du ätit dig mätt och precis innan du går och lägger dig.

Lycka till!

Tack för tipsen =P ska pröva det med att äta snabbare!, för jag äter nog jävligt långsamt, hehe..
Citera
2012-06-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellraiser187
Gainer är inte frukost. Det är ett tillskott. Du ska äta riktiga mål mat tre gånger om dagen. käka lite frukt och bullar + 2 super mass gainer utöver detta!!!!

Vikten kommer komma som ett brev på posten

Nej, jag vet :P ersätter inte någon måltid för gainern, brukar alltid dricka skiten direkt efter jag ätit mig mätt på mat :P men får nog äta mer frukt och bullar också som du skriver :-) men har fan inte tid att äta hela tiden ju, tycker inte jag gör annat, hehe
Citera
2012-06-04, 20:28
Medlem
Om du vill ha ren energi ska du ju käka chips. 500 kcal/100 g. 100 g chips är ju ingenting!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in