Citat:
Ursprungligen postat av linaK
Är tjej, 22 år, väger 45kg, 170 lång. Underviktig, jag vet. Men har alltid varit så.
Äter några gånger per dag helt "normalt" för min ålder och för att vara tjej, även enligt en dietist som har kollat igenom min matdagbok, så den kärringen fick jag ingen hjälp av mer än så.
Snittar ungefär 2-3000 kcal per dag. ibland lite mindre, kanske. Rör mig endast med några promenader med vovven om dagen.
Så jag behöver ingen uppläxning om att jag ska äta mer, jag vet redan att ett större kaloriöverskott ger viktuppgång. (man måste alltid försvara sig på detta forumet) hehe.
Men jag har inte tid att äta mer, ingen motivation till att ens få ner mer mat än vad jag redan får ner.
Så jag prövade gainer, druckit ur 2 påsar Serious mass och nu även en påse stacker 2 ultra mass, som de rekommenderade inne på gymgrossisten.
Så varför går jag inte upp? Behöver seriöst hjälp. Läst igenom varenda jävla tråd överallt men det gör mig inte klokare, kommer det förmodligen inte göra av att skriva här eller, vill nog mest bara skriva av mig.
Tack.
Tycker det festilade säger det mesta. Du lider av det omvända problemet som en som deffar mellan tummen och pekfingret har, alltså att hen inte går ned i vikt pga att hen äter för mycket alt. rör på sig för lite.
Nu kan det ju vara så att du ligger och nosar på ett överskott säg 3-4 dagar i veckan och resten runt balans eller rentav underskott. Kan ta rätt lång tid innan du får en positiv lutning på din viktkurva av ett otal anledningar, så ge det tid om du nu är 100% säker på att du ligger på ett överskott!
Men mitt förslag är att försöka äta så mycket du bara om möjligt kan och orkar, för rätt säker på att denna nivå för dig är vad jag själv äter som middag varje kväll

När du fått i dig allt, ta då mer. Man blir inte tjock över en natt eller vecka i din situation (eller i någon annan för den delen) utan det som krävs är ett överskott av kalorier under en LÅNG period!
Kanske inte helt optimalt att rekommendera en underviktig att väga sig dagligen, men att hålla koll på morgonvikten varje dag kan ge en bra indikation på vart man är på väg istället för att väga sig lite "då å då" för jag själv kan diffa 3-4 kg under en vecka beroende på när jag väger mig i veckan och eller när på dagen!
Bottomline, du går inte upp i vikt = ÄT MER!
Tips på mat? Googla på LCHF-recept och addera sedan pasta/ris (potatis mättar onödigt bra per kcal enligt mig) och ta även en macka med fet mjukost eller liknande på
Edit: Och DRICK så mycket kaorier du bara kan, nu är det väl dumt att dricka läsk/söt juice. Men röd mjölk till maten och gärna mellan måltiderna kommer ge dig lättförtjänta kalorier! 1L 3% Mjölk = 600 kcal!