2012-06-01, 02:19
Medlem
Izak80s avatar
Hej

Har precis installerat Windows 7 och kommer ihåg att jag under installationen fann det besynnerligt att min hdd, utöver de två partionerna som krävs för att installera operativsystemet, hade en liten partion på 8GB som jag inte kan minnas att jag skapat ngn gång under mina år med XP. Jag har nu varit inne i programmet diskhantering i Windows 7 och ser mycket rikitgt den konstiga partitionen på 8GB som har namnet Disk 1, när man höger klickar på den får man upp de alternativ som kan beskådas i länken nedan. Hade gärna velat ta bort den och infoga den i min primära partition men det går tyvärr inte. Någon som vet vad detta är för en konstig partition och isåfall varför jag inte kan ta bort den?

http://img12.imageshack.us/img12/4906/namnlsam.png
Citera
2012-06-01, 02:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
Hade gärna velat ta bort den och infoga den i min primära partition men det går tyvärr inte.
Hur hade du tänkt dig sätta ihop 2st olika diskar? disk0 disk1 disk2...är inte partitioner utan olika lagringsenheter, haru minneskort, program som emulerar lagringsmedia eller nåt sånt tjosan i datorn?
Citera
2012-06-01, 02:49
Medlem
Izak80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur hade du tänkt dig sätta ihop 2st olika diskar? disk0 disk1 disk2...är inte partitioner utan olika lagringsenheter, haru minneskort, program som emulerar lagringsmedia eller nåt sånt tjosan i datorn?
Inga andra diskar än min hårddisk och ett usb-minne. "Program som emulerar lagringsmedia" är mycket möjligt att jag har men isåfall inget jag känner till och det borde väl isåfall ha försvunnit iom formatteringen av hddn innan Win 7 installerades.
Citera
2012-06-01, 03:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
"Program som emulerar lagringsmedia" är mycket möjligt
Daemon tools borde du veta om du installerat cd/dvd emuleringsprogram kommer upp som diskar men fan vet om inte usb-minnen kommer upp också, lätt kollat plocka ut det och se vad som händer.
Citera
2012-06-02, 07:19
Medlem
Commodores avatar
Har du en bärbar dator köpt med färdiginstallerat Windows så är det mycket möjligt att du har ominstallationsfliler på den partitonen. I så fall, låt den va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in