Citat:
Ursprungligen postat av Megayoghurt
Haha, åhh micro113 ska man tycka synd om dig eller enbart känna förakt. Du är så mycke pirat med lapp för ögat det bara går att bli. Kan du inte för en enda gång skull se ett problem som är manligt i samhället utan att kasta skit på det och förneka det. Saken är ju den att det inte pratas om det, det tas inte på allvar. Män dör tidigare, varför?! Har aldrig sett rubriken.
Nej, du har inte sett rubriken för du är mer intresserad av att grina högt än att läsa artiklar och undersökningar på ämnet.
Anledningen till att man vet en stor del av de faktorer som ger lägre medelålder för män är just att man undersökt saken. Har den tanken slagit dig?
Citat:
Lögn! Skruvad tes om att kvinnor får stå tillbaka och tom bli krymplingar bara för att en man stod i samma kö. För att motbevisa, själv satt jag på Akutmottagningen (wait and bleed) ca 3h med ett 1x2cm stort jack i ögonbrynet (skada som verkligen blöder ordentligt, och som jag fick under en fotbollsmatch.), kom in en tjej efter ca 1,5h och hade lite ont i en axel, skutta runt glad och nöjd ändå. Hon kom in före mig som satt med papper och kompress för att försöka stoppa blödningen. Läkaren som tillslut fixade ögonbrynet skämdes och sa "Hade det gått ca 30min till så hade jag varit tvungen att ta fram skallpellen och skärt bort sårkanten, jag fattar inte hur vi prioriterar här, en sjuksysterstudent skulle kunnat gjort detta".
Nej, inte alls lögn. Och du kanske borde veta att sårskada och skelett/muskelskada inte alls behöver ligga på samma läkares bord.
Dessutom -- om det nu gjorde det så var det väl platt av läkaren att skylla på sköterskan. Går han med skygglappar i korridoren?
Dessutom - Lite ont i axeln? Hur kände du det?
Citat:
Och som alltid ska man inte prata om det?
Media sverige.
-Titta en kille dog på jobbet.
-Äh skit i det ja känner en tjej som jobbar på ica och lyfter tunga pallar mat varje dag, tror du hon har ont i ryggen eller hon lär snart bli sjukskriven så ont hon har?!
-A det är sant vi skiver om det istället.
Återigen -- det hänger nog på att DU bara läser det som du är intresserad av. Inte att det inte skrivs om män som dör på jobbet, inte att det inte undersöks varför de dör.
Citat:
Men snälla!!
Han visar ju bara på samma kollektiva beskyllnings tänk som du själv visar, "ja men det är ju ändå killar som startar krigen så dom får ju skylla sig själva"
Ha lite sympati och respekt för fan!!!
Sympati och respekt för att män dör i krig som män startar?
Jaha...
Citat:
Sanningen är väl snarare den att krigshärjade länder inte har råd med jämlikhet. Skulle det bli krig i sverige så skulle de första som strök med vara högjudda rabiatfeminister, då de under livets gång aldrig visat respekt mot en man och ständigt och enbart kastat skit på denne. Skulle du känna dig motiverad till att försvara någon person som ständigt bara visat respeklöshet och hånat dig?
Svts, aftonbladets, och andra medias hus skulle nog sprängas först och möjligtvis av de från samma land tom.
Så jämställdhet är hån? Du har en liten lustig syn på tillvaron du.
Sanningen är att i länder där man respekterar människors lika värde är vägen till att starta krig mycket längre än i länder där vissa inbillar sig att de betingar ett högre värde och mer rätt än andra.
Citat:
Det handlar som sagt om respekt för de som sätter livet till för annan person, samt respekten mot män förövrigt som är kass i sverige, varför är det så svårt att förstå?!
Vi skall alltså inte respektera svenska män? Är det du säger? För vi ligger ju faktiskt inte i krig, så här behöver ju inte någon "sätta livet till för andra" och därmed är de inte värda respekt? Eller?
Anser du att man skall gå runt och respektera män enbart för att de är män? Varför då?
Är det inte mer relevant att vi förväntar oss respekt på lika villkor?
Citat:
Sak samma om satsning, det satsas på det som skrivs och pratas om. Det skrivs åter igen bara om kvinnor och pratas näst intill uteslutande om kvinnor som mår dåligt, män och pojkar skiter vi i, fattar du?!
Nej, det är inte sak samma. Hävdar man att det görs kvinnosatsningar inom psykvården så vill jag att man kan visa vilka dessa satsningar är.
Citat:
Du är en idiot, sluta titta dig själv mellan benen och bort med ögonlappen.
Som exempel, en bekant, låg med en tjej på ett ON, hon sa att hon tog p-piller, dom var fulla, dom hade ingen kondom, av någon idiotisk anledning så litade han på henne, ---> hon blev gravid och vägrade abort, han ofrivillig pappa och i 18år skyldig att betala för hennes brutalitet, trotts detta ville han ta sitt ansvar men fick till svar "Aldrig, den ungen ska du aldrig få träffa".
I så fall hoppas jag din kompis tar upp striden för sitt barn. Det är inte barnets fel om kvinnan är en egoist. Tvärtom, det visar ju bara i ännu högre grad att barnet behöver sin pappa.
Citat:
Jag tycker synd om din eventuella son och din eventuella man. Du är en kännslomässigt förstörd person utan någon som helst respekt eller empati för personer som råkar ha kuk. Du ställer dig i försvar även för de mest vidriga fittorna.
Tack för analysen ... jag lägger den i samma hög som resten, alltid kul med mer material till nästa "feministfnittrar-afton"