Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I de fall män dör tidigare för att de söker vård för sent så är det faktiskt ett problem som ligger hos männen själva - inte hos samhället. Samhället kan bara erbjuda hjälpen/vården - inte tvinga människor dit. Ansvaret för den egna hälsan ligger hos individen själv så länge personen inte är inkapabel och därmed samhällets ansvar.
Haha, åhh
micro113 ska man tycka synd om dig eller enbart känna förakt. Du är så mycke pirat med lapp för ögat det bara går att bli. Kan du inte för en enda gång skull se ett problem som är manligt i samhället utan att kasta skit på det och förneka det. Saken är ju den att det inte pratas om det, det tas inte på allvar. Män dör tidigare, varför?! Har aldrig sett rubriken.
Citat:
Du får gärna ha jobbat på akuten - det skiter jag i - jag har suttit på akuten med människor av båda könen och vet att det råder positiv särbehandling för män, trots att man inte kan veta om just de individerna skulle vara sådana som söker hjälp tidigt eller sent.
Min egen make har blivit föremål just för uttalad positiv särbehandling vid en operation - där en småbarnsmamma fick stå tillbaka -- vilket gjorde henne handikappad och honom arbetsför. Motiveringen var att han var man och prioriterades genom kirurgbyte. Visst är vi tacksamma -- hon är det inte..
Lögn! Skruvad tes om att kvinnor får stå tillbaka och tom bli krymplingar bara för att en man stod i samma kö. För att motbevisa, själv satt jag på Akutmottagningen (wait and bleed) ca 3h med ett 1x2cm stort jack i ögonbrynet (skada som verkligen blöder ordentligt, och som jag fick under en fotbollsmatch.), kom in en tjej efter ca 1,5h och hade lite ont i en axel, skutta runt glad och nöjd ändå. Hon kom in före mig som satt med papper och kompress för att försöka stoppa blödningen. Läkaren som tillslut fixade ögonbrynet skämdes och sa "Hade det gått ca 30min till så hade jag varit tvungen att ta fram skallpellen och skärt bort sårkanten, jag fattar inte hur vi prioriterar här, en sjuksysterstudent skulle kunnat gjort detta".
Citat:
Ja, det är slarv och att de åsidosätter de regelverk som finns. Det är faktiskt det som utredningarna visar.
Och som alltid ska man inte prata om det?
Media sverige.
-Titta en kille dog på jobbet.
-Äh skit i det ja känner en tjej som jobbar på ica och lyfter tunga pallar mat varje dag, tror du hon har ont i ryggen eller hon lär snart bli sjukskriven så ont hon har?!
-A det är sant vi skiver om det istället.
Citat:
Du menar att om en några kvinnor gör något så bär alla kvinnor ansvar oavsett om de är delaktiga eller inte. Om män gör något så saknar de ansvar även om de är delaktiga -- män är det bara synd om alltid?.
Men snälla!!
Han visar ju bara på samma kollektiva beskyllnings tänk som du själv visar, "ja men det är ju ändå killar som startar krigen så dom får ju skylla sig själva"
Ha lite sympati och respekt för fan!!!
Citat:
Där feminismen är stark är det inte så mycket krig ... har du tänkt på det.
Sanningen är väl snarare den att krigshärjade länder inte har råd med jämlikhet. Skulle det bli krig i sverige så skulle de första som strök med vara högjudda rabiatfeminister, då de under livets gång aldrig visat respekt mot en man och ständigt och enbart kastat skit på denne. Skulle du känna dig motiverad till att försvara någon person som ständigt bara visat respeklöshet och hånat dig?
Svts, aftonbladets, och andra medias hus skulle nog sprängas först och möjligtvis av de från samma land tom.
Citat:
Du Sverige ligger inte i krig .. Vi kvinnor i Sverige behöver inte begråta mäns lidande och ge er svenska män kredit för att andra män lider. Landa där -- kliv ur offerhatten.
Det handlar som sagt om respekt för de som sätter livet till för annan person, samt respekten mot män förövrigt som är kass i sverige, varför är det så svårt att förstå?!
Citat:
Vilka är dessa kvinnosatsningar inom psykiatrin som du talar om
Sak samma om satsning, det satsas på det som skrivs och pratas om. Det skrivs åter igen bara om kvinnor och pratas näst intill uteslutande om kvinnor som mår dåligt, män och pojkar skiter vi i, fattar du?!
Citat:
För män kan naturligtvis inte förväntas ta ansvar för sina små spermier ... barnet skall betala priset för att mannen skall slippa axla ansvar. Varför blir jag inte ens överraskad längre.
Mer logiskt vore faktiskt att män som inte vill ha barn och inte skyddade sig kunde bötfällas och registreras för detta .. de har ju utsatt ett barn för risken att födas till en tillvaro med en idiot till förälder. Jag tror det skulle leda till färre oönskade barn.
Du är en idiot, sluta titta dig själv mellan benen och bort med ögonlappen.
Som exempel, en bekant, låg med en tjej på ett ON, hon sa att hon tog p-piller, dom var fulla, dom hade ingen kondom, av någon idiotisk anledning så litade han på henne, ---> hon blev gravid och vägrade abort, han ofrivillig pappa och i 18år skyldig att betala för hennes brutalitet, trotts detta ville han ta sitt ansvar men fick till svar "Aldrig, den ungen ska du aldrig få träffa".
Jag tycker synd om din eventuella son och din eventuella man. Du är en kännslomässigt förstörd person utan någon som helst respekt eller empati för personer som råkar ha kuk. Du ställer dig i försvar även för de mest vidriga fittorna.