2012-06-01, 14:01
Medlem
ideologin som bottnar när alla män är svin och kvinnor är lika bra som männen
Citera
2012-06-01, 14:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gorbatjov
ideologin som bottnar när alla män är svin och kvinnor är lika bra som männen
Fast det skulle ju innebära att ideologin då räknade kvinnor också som svin, eftersom de var lika bra som männen -- som klassades just som svin... Det är väl jämställt.
Citera
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1) Inte bara när det gäller dejtande, utan generellt vill jag nog påstå att det är så. Uppfattar man sig som illa behandlad eller åsidosatt så är det lätt att se situationen som värre än det är -- oavsett vilket kön man tillhör.
Fast det här är ett speciellt fall, och upplevelsens diskrepans mot verkligheten har en tydlig anledning här, som grundar sig i datingens struktur.

Citat:
2) Nej, det i sig gör inte alls män mindre attraktiva. Däremot handlar det givetvis om vad man lyfter fram och vilka argument man har. När det gäller vårdnadstvister finns det ju till exempel mycket som måste göras för att främja barnens rätt till båda föräldrarna -- men man kan argumentera för det på ett sätt som väcker medhåll och man kan argumentera på ett sätt som enbart väcker motstånd och antipati.
Att hävda rätt till andra människor - i äktenskap, för sex osv - kan däremot aldrig bli en jämställdhetsfråga. Det säger ju sig själv - individer kan inte tvingas till relationer/äktenskap osv.
Nu gick du från korrelation till kausation i min post. Jag skrev inte att man blir mindre attraktiv av att driva jämställdhetsfrågan, jag skrev att personer som driver frågan generellt sett är mindre attraktiva. Är man nöjd så klagar man inte, helt enkelt.

Citat:
3) Ja, och det är positiv.
Absolut, men det är också problematiskt, om gruppen män som driver jämställdhetsfrågan uppfattas som ful och misslyckad (för att överdriva en smula) så blir det svårt att ta deras fråga på allvar, risken är att de uppfattas som gnällspikar som ändå aldrig skulle bli nöjda.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
Att vissa inte förstår ironin i TS inlägg är förmodligen rätt talande för denna forumdel.
Haha. Jag förstod redan på första punkten då jag vet att kvinnor blir äldre. Men men, tillfällighet att den punkten kom först kanske. Å andra sidan var de andra punkterna ännu mer uppenbara.

Genialisk tråd. Det sammanfattar ganska bra hur diskursen ser ut idag.
Citera
2012-06-01, 14:05
Medlem
sthlmstars avatar
Citat:
Vi är inte inblandade i kriget. Vi har frivilliga från respektive land som ställer upp i en internationell insats. Det är skilt från att ligga i krig.

Du vet väl att USA är ganska stort -- det är ungefär som att ställa frågan; Tycker du att feminismen är stark i Europa?
I vissa delstater är man mycket konservativa med lägre grad av feminism, i andra mer jämställda med högre grad - andra ett blandläge. Ser man till lagstiftningen som jag känner till så är deras diskrimineringslagar mycket strängare/starkare och mer långtgående än våra.

Anledningen till att jag frågar angående USA är för att det är ett utav de länder i världen som bedrivit flest krig det senaste århundradet, när var senast USA inte var i väpnad konflikt? Jag skulle säga att feminismen är stark i USA, i relation till omvärlden, skulle inte du?

De är där lika frivilligt som amerikanska soldater, svenska officerare har faktiskt internationell arbetsplikt.
Senast redigerad av sthlmstar 2012-06-01 kl. 14:23.
Citera
2012-06-01, 14:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Okej, det är givitvist tragiskt att hon blev handikappad men svensk sjukvård är ett skämt som vi alla vet.
Ja, det var tragiskt - jag är givetvis glad för att min man inte blev det. Min poäng var bara att vi själva upplevt den positiva särbehandlingen -- och även om vi då givetvis inte bör klaga eftersom vi "vann" på den, så kan den inte ses som rättvis och jag kan inte låtsas att den inte finns.

Citat:
Missförstod du mig med flit? ett tipps kolla på dokumentären om kriget i afghanistan och hör vad dom lokala byborna säger om svenskarnas närvaro där.
Ja, jag missförstod dig med flit.

Fast det är skillnad på deras upplevelse av angriparna och på vad som är verkliga förhållanden. Det är inte Sverige som ligger i krig med dem. Vi är inte i krig helt enkelt.

Vilket de givetvis är medvetna om -- eftersom människor flyr till just Sverige.

Citat:
Lånar ut jovars man kallar ju verkligen in amerikanska flygvapnet o spränga bort en hel bergstopp, pga nån snubbe som står o skjuter med en ak en jävla massa kilometer ifrån som inte ens är i närheten utav o träffa dom.

Så åter igen hade du sagt samma sak om ryssen hade haft sina soldater här?
Det spelar ingen roll vad jag hade sagt eller vilken som hade varit min upplevelse -- Om Ryssland och Sverige inte låg i krig så hade det inte varit Rysslands krig utan någon annan enhet som stod för den biten.
Citera
2012-06-01, 14:16
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ja, jag missförstod dig med flit.

Fast det är skillnad på deras upplevelse av angriparna och på vad som är verkliga förhållanden. Det är inte Sverige som ligger i krig med dem. Vi är inte i krig helt enkelt.

Vilket de givetvis är medvetna om -- eftersom människor flyr till just Sverige.

Med din logik så ligger ju inget land i krig med varandra. Fanns ryssar,fransmän,polacker som flydde till Tyskland under WW2 finns ju irakier och afghaner som flyr till USA och nordkoreaner flyr till sydkorea idag också
Citera
2012-06-01, 14:18
Medlem
Amadeusss avatar
Edit: Jaha TS var ironiskt insåg jag nu
Citera
2012-06-01, 14:18
Medlem
Megayoghurts avatar
Citat:
I de fall män dör tidigare för att de söker vård för sent så är det faktiskt ett problem som ligger hos männen själva - inte hos samhället. Samhället kan bara erbjuda hjälpen/vården - inte tvinga människor dit. Ansvaret för den egna hälsan ligger hos individen själv så länge personen inte är inkapabel och därmed samhällets ansvar.

Haha, åhh micro113 ska man tycka synd om dig eller enbart känna förakt. Du är så mycke pirat med lapp för ögat det bara går att bli. Kan du inte för en enda gång skull se ett problem som är manligt i samhället utan att kasta skit på det och förneka det. Saken är ju den att det inte pratas om det, det tas inte på allvar. Män dör tidigare, varför?! Har aldrig sett rubriken.

Citat:
Du får gärna ha jobbat på akuten - det skiter jag i - jag har suttit på akuten med människor av båda könen och vet att det råder positiv särbehandling för män, trots att man inte kan veta om just de individerna skulle vara sådana som söker hjälp tidigt eller sent.
Min egen make har blivit föremål just för uttalad positiv särbehandling vid en operation - där en småbarnsmamma fick stå tillbaka -- vilket gjorde henne handikappad och honom arbetsför. Motiveringen var att han var man och prioriterades genom kirurgbyte. Visst är vi tacksamma -- hon är det inte..

Lögn! Skruvad tes om att kvinnor får stå tillbaka och tom bli krymplingar bara för att en man stod i samma kö. För att motbevisa, själv satt jag på Akutmottagningen (wait and bleed) ca 3h med ett 1x2cm stort jack i ögonbrynet (skada som verkligen blöder ordentligt, och som jag fick under en fotbollsmatch.), kom in en tjej efter ca 1,5h och hade lite ont i en axel, skutta runt glad och nöjd ändå. Hon kom in före mig som satt med papper och kompress för att försöka stoppa blödningen. Läkaren som tillslut fixade ögonbrynet skämdes och sa "Hade det gått ca 30min till så hade jag varit tvungen att ta fram skallpellen och skärt bort sårkanten, jag fattar inte hur vi prioriterar här, en sjuksysterstudent skulle kunnat gjort detta".

Citat:
Ja, det är slarv och att de åsidosätter de regelverk som finns. Det är faktiskt det som utredningarna visar.

Och som alltid ska man inte prata om det?
Media sverige.
-Titta en kille dog på jobbet.
-Äh skit i det ja känner en tjej som jobbar på ica och lyfter tunga pallar mat varje dag, tror du hon har ont i ryggen eller hon lär snart bli sjukskriven så ont hon har?!
-A det är sant vi skiver om det istället.

Citat:
Du menar att om en några kvinnor gör något så bär alla kvinnor ansvar oavsett om de är delaktiga eller inte. Om män gör något så saknar de ansvar även om de är delaktiga -- män är det bara synd om alltid?.

Men snälla!!

Han visar ju bara på samma kollektiva beskyllnings tänk som du själv visar, "ja men det är ju ändå killar som startar krigen så dom får ju skylla sig själva"

Ha lite sympati och respekt för fan!!!

Citat:
Där feminismen är stark är det inte så mycket krig ... har du tänkt på det.

Sanningen är väl snarare den att krigshärjade länder inte har råd med jämlikhet. Skulle det bli krig i sverige så skulle de första som strök med vara högjudda rabiatfeminister, då de under livets gång aldrig visat respekt mot en man och ständigt och enbart kastat skit på denne. Skulle du känna dig motiverad till att försvara någon person som ständigt bara visat respeklöshet och hånat dig?
Svts, aftonbladets, och andra medias hus skulle nog sprängas först och möjligtvis av de från samma land tom.

Citat:
Du Sverige ligger inte i krig .. Vi kvinnor i Sverige behöver inte begråta mäns lidande och ge er svenska män kredit för att andra män lider. Landa där -- kliv ur offerhatten.

Det handlar som sagt om respekt för de som sätter livet till för annan person, samt respekten mot män förövrigt som är kass i sverige, varför är det så svårt att förstå?!

Citat:
Vilka är dessa kvinnosatsningar inom psykiatrin som du talar om

Sak samma om satsning, det satsas på det som skrivs och pratas om. Det skrivs åter igen bara om kvinnor och pratas näst intill uteslutande om kvinnor som mår dåligt, män och pojkar skiter vi i, fattar du?!

Citat:
För män kan naturligtvis inte förväntas ta ansvar för sina små spermier ... barnet skall betala priset för att mannen skall slippa axla ansvar. Varför blir jag inte ens överraskad längre.

Mer logiskt vore faktiskt att män som inte vill ha barn och inte skyddade sig kunde bötfällas och registreras för detta .. de har ju utsatt ett barn för risken att födas till en tillvaro med en idiot till förälder. Jag tror det skulle leda till färre oönskade barn.

Du är en idiot, sluta titta dig själv mellan benen och bort med ögonlappen.
Som exempel, en bekant, låg med en tjej på ett ON, hon sa att hon tog p-piller, dom var fulla, dom hade ingen kondom, av någon idiotisk anledning så litade han på henne, ---> hon blev gravid och vägrade abort, han ofrivillig pappa och i 18år skyldig att betala för hennes brutalitet, trotts detta ville han ta sitt ansvar men fick till svar "Aldrig, den ungen ska du aldrig få träffa".

Jag tycker synd om din eventuella son och din eventuella man. Du är en kännslomässigt förstörd person utan någon som helst respekt eller empati för personer som råkar ha kuk. Du ställer dig i försvar även för de mest vidriga fittorna.
Citera
2012-06-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
* Män lever i genomsnitt två år längre än kvinnor.
* 2011 dog 1 man på sin arbetsplats. Samma år dog 48 kvinnor på sina arbetsplatser.
* 98% av alla soldater som dör i krig är kvinnor.
* 80% av alla skilsmässor initieras av män, vilket ofta försätter kvinnorna i en djup depression.
* Majoriteten av alla självmord begås av kvinnor.
* Mäns reproduktiva rättigheter är betydligt mera omfattande än kvinnornas. Män kan, om de inte vill skaffa barn, motverka detta på följande sätt;
. Äta p-piller innan sex (förhindra befruktning).
. Använda kondom (-"-).
. Äta Dagen efter-piller (döda embryot till fostret som bildats vid fullbordat sex dagen innan).
. Begå abort (döda barnet som växer inuti kvinnan i fosterstadiet).
. Adoptera barnet (ge bort ett nyfött barn).
Allt detta kan männen göra om de vill undslippa att skaffa barn, samtidigt som kvinnan inte har något att säga till om. Och OM mannen vill ha barn (och kvinnan inte vill) kan han ljuga i ovanstående punkter och ändå tvinga kvinnan att betala underhåll för barnet.
* Unga män får högre betyg än unga kvinnor, trots att de unga männen presterar sämre än de unga kvinnorna på de nationella proven.
* Det är inte okej att skämta om män som blir objektifierade, sexuellt trakasserade och våldtagna. Men det är okej att skämta om kvinnor som genomlevt detsamma.
* Tjejer får anstränga sig väldigt hårt för att skaffa sig en pojkvän, samtidigt som de flesta killar har väldigt lätt att skaffa sig en flickvän.
* Det är socialt accepterat att förnedra tjejer som inte har någon pojkvän och önska att hon dör ensam.

Det här är bara ett axplock av alla de orättvisor som drabbar kvinnor och tjejer i samhället. Hur kan man inte vara feminist (vilja motverka dessa orättvisor) när man läser ovanstående?

Ignorera denna HORA!!!!

Din LILLA HORA allt du skriver är precis tvärtom!!!! Hur vågar du yttra såna falskheter och lögner ditt sliddjur!!!!!
Citera
2012-06-01, 14:25
Medlem
Freebss avatar
Senast redigerad av Freebs 2012-06-01 kl. 14:41.
Citera
2012-06-01, 14:31
Medlem
Itpids avatar
Det här är tamejfan dagens konstigaste tråd. Skönt initiativ TS, du har nog omvänt många. Nästa val blir det Gudrun Schyman för hela slanten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in