• 1
  • 2
2012-06-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
om du inte vill ha dörren öppen kan man ju alltid ha fönstret på glänt (nu när det börjar bli varmt ute)

Vad tror du orsakar att jag blir smått tät i näsan om jag sover med stängd dörr? Betyder inte det för lite syre eller för dålig luftkvalitet?
Citera
2012-06-11, 14:57
Medlem
sover tillsammans med min tjej i en sovalkov där precis en 120cm säng får plats på både bredden och längden, vi sover med dörren stängd ibland och kan ligga där i upp emot 10 timmar och har aldrig haft några problem med att andas.. (tror faktiskt det är en garderob vi sover i, vet exakt inte) ingen ventilation
Citera
2012-06-11, 15:30
Medlem
melke87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caapo
Men jag har ingen ventilation bara en dörr. Visst det slinker säkert in minimalt med luft men inte mycket, man känner inget drag heller. Sen vet jag inte om det ens är möjligt att hinna andas upp så mycket syre att den minskas till en dålig nivå på 8-10 timmar i ett rum på 3*4,5 meter och över 2 meter i tak.

Tänkte att man kanske kan utvecklas sämre vid unga år eller inte få lika bra återhämtning av att vädra allt för lite.
Är det en gammal byggnad? Det är självklart inte farligt eftersom rummet inte är helt lufttätt,
men byggnader ska egentligen dimensioneras så att alla sovrum har tilluft för bästa komfort
och hygien. Om det är en ny byggnad kan inte rummet vara tänkt som sovrum om inte en
miss gjorts under planeringen.
Citera
2012-06-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melke87
Är det en gammal byggnad? Det är självklart inte farligt eftersom rummet inte är helt lufttätt,
men byggnader ska egentligen dimensioneras så att alla sovrum har tilluft för bästa komfort
och hygien. Om det är en ny byggnad kan inte rummet vara tänkt som sovrum om inte en
miss gjorts under planeringen.

Den är nog ganska gammal. Men jag förstår inte varför jag blir tät i näsan om jag sover med allting stängt, men om jag öppnar känner jag inte av något? Vad pekar det på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in