2012-05-31, 15:31
Medlem
Som rubriken säger så vill min relativt nya dator helt plötsligt inte starta. Hände första gången iförgår, men sen när jag provade igen ett par timmar senare så startade den och när den väl gjort det så funkade allt felfritt precis som vanligt. Men sen när jag stängde av den för natten så ville den inte starta igen nästa dag och nu har jag inte fått igång den någongång efter det.

Ibland när jag trycker på startknappen så ger den ifrån sig ett litet ljud som låter ungefär som att den försöker starta men att den inte orkar.

Någon som har förslag på vad det kan vara för fel?
Citera
2012-05-31, 15:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stationär eller bärbar dator?
Citera
2012-05-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Stationär eller bärbar dator?

Stationär
Citera
2012-05-31, 19:32
Medlem
link71s avatar
woah.
Har du ån gammal data som du kan vara sätta in delarna i din nya och se vad som är felet?
Tror att detär hårddisken men är inte säker.
Skicka in den på lagning ?
Citera
2012-06-01, 08:43
Medlem
Berätta mer om datorn.
Vilka delar är nya och gamla?
Nätaggets märke modell och ålder?
Färdigbyggd märkesdator eller hemma bygge?

Berätta mer om vad du menar med startar inte?

Får du någon bild och andra detaljer. När folk skriver startar inte kan folk mena allt från totalt död datorn till att deras favorit program i Windows inte startar så vi behöver mer detaljer så det blir lättare att ge dig rätt råd.

Tex Du kan ha byggt datorn fel eller dåligt. Distanserna som ska vara mellan chassit och moderkortet kan sitta på fel plats eller glömt bort så att det blir kortslutning lite. Det kan ta allt från 1 sekund till 2 månader innan man får allvarliga fel pga det misstaget.
Senast redigerad av panpo98 2012-06-01 kl. 08:47.
Citera
2012-06-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Berätta mer om datorn.
Vilka delar är nya och gamla?
Nätaggets märke modell och ålder?
Färdigbyggd märkesdator eller hemma bygge?

Berätta mer om vad du menar med startar inte?

Får du någon bild och andra detaljer. När folk skriver startar inte kan folk mena allt från totalt död datorn till att deras favorit program i Windows inte startar så vi behöver mer detaljer så det blir lättare att ge dig rätt råd.

Tex Du kan ha byggt datorn fel eller dåligt. Distanserna som ska vara mellan chassit och moderkortet kan sitta på fel plats eller glömt bort så att det blir kortslutning lite. Det kan ta allt från 1 sekund till 2 månader innan man får allvarliga fel pga det misstaget.

Det är en HP. Har inte gjort något med den själv utan köpte den komplett helt ny på netonnet. Med startar inte menar jag helt död. Händer ingenting när jag trycker på startknappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in